raar gedrag

RingbeareR

Quad Racer
hallo luitjes,

ik heb een probleem met m'n mina horizontaal blok. sinds kort stottert hij ontzettend en bij volgas valt hij weg.

nou, dan denk je meteen al afstelling. maar ik heb helemaal niets verandert !! het was opeens zo en het gaat niet weg.

andere bougie heb ik geprobeerd.
nou had ik een paar ideetjes:

bougiedop/kabel? toen het probleem begon regende het een klein beetje, dat was weer de eerste keer dat ik met regen reed. ik zal morgen toch wel ff nieuwe dop.kabel halen.

lagers? mijn zuigertje was een paar maanden geleden naar de klooie, cilinder was nog goed. nieuw zuigertje erin en hij deed het weer goed, maar ik heb niet naar de krukas gekeken. zou het daar aan kunnen liggen?

ideeen, suggesties zijn uiterst welkom :)
 
Advertisement - register to remove this

denk eerder dat een rotor juist wel tegen water kan en een std ontsteking het minder leuk vind , aangezien bij de std cilinder de spoelen bloot zitten, bij een rotor zit alles dicht ;)
 
hmm zal idd eens de carb schoonmaken. maar ik hoef het niet bij de dop/kabel te zoeken? anders is dat weer weggegooid geld, mn dop/kabel zien er nog goed uit.

water bij de ontsteking lijkt me sterk, zo had regende het nou ook weer niet en mn ontsteking ligt ook niet helemaal open en bloot.
 
RingbeareR said:
hmm zal idd eens de carb schoonmaken. maar ik hoef het niet bij de dop/kabel te zoeken? anders is dat weer weggegooid geld, mn dop/kabel zien er nog goed uit.

water bij de ontsteking lijkt me sterk, zo had regende het nou ook weer niet en mn ontsteking ligt ook niet helemaal open en bloot.

als ze er goed uitzien hoeven ze dat nog niet te zijn, en zoveel kost un kabel + bougie nou ook wer niet
 
denk eerder dat een rotor juist wel tegen water kan en een std ontsteking het minder leuk vind , aangezien bij de std cilinder de spoelen bloot zitten, bij een rotor zit alles dicht ;)

na met een hpi kan jij niet door de regen heen rijden hoor dan gaat die stotteren voor ze vaderland en een std niet k weet niet hoe dat met andere rotor zit k weet wel dat je met een selectra wel goed door eht water heen kan rijden majah een hpi niet later
 
het was inderdaad de carburateur, ff in diesel gegooid en goed uitgespoten en ik reed weer.
ik schrok me nog wel half dood toen ik aan het rijden was, opeens vet rare geluiden uit het motorblok (ik had al visioenen van cilinder en zuiger die er niet helemaal goed uitzagen, om het netjes te zeggen:))
dat bleek de ketting te zijn die ontzettend los zat 8P
 
uhh die ketting heb ik beter vast gezet, maar ik heb nu een ander probleem.

mijn motorgeluid is nu heel rauw, het is net alsof ik zonder demper rij.
uitlaat zit goed vast, alles goed aangedraait, en de prestaties zijn nog goed. trekt lekker door enz.

ik hoop dat iemand enig idee heeft wat kan dit zijn...
 
Back
Top