Raar gedrag van scooter

Mini-g

YEAHH
Hey, even op aanvulling van mijn vorige thread.
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=97516

Heb de scooter werkend gekregen, met een 12mm (verschillende geprobeert).
Nu lekte deze na het rijden een tijdje door, soms een paar minuten soms een paar uur. Het was niet onwijs veel, maar kan niet raden of het de vlotterbak inhoud was of meer. Afijn, de scooter was niet af te stellen, heb de lucht- & stationair schroef afgestelt met een warme motor en achterwiel van de grond volgens de How-to. Sproeier was ook goed (100, middenste clipjes gasnaald).. was bruinig. Hij had een dip soms alsof hij niet genoeg benzine kreeg of verzoop.. zakte ook onwijs terug in toeren. Vandaag ging ik rijden en stond ik een half uur stil, en toen ik weg reed keek ik onder de scooter en tot mijn verbazing zag ik geen plas benzine. Toen ik ook weg reed, reed de scooter perfect. Totaal geen dip, en precies zoals hij moest zijn. Ik zette toen de scooter weer neer in de tuin, keek een paar uur later en zag weer een plasje benzine. Ik ging toen weer rijden, en de scooter reed weer brak. Even warm gereden om te kijken of dat het was, maar na +- 5 minuten rijden was hij nog onwijs brak. Ik had alle hoop opgegeven, en zette de scooter weer neer. Een paar uur later moest ik iemand ergens heen brengen, en de scooter reed weer perfect (weer geen plas onder de scooter). Conclusie dus, als de scooter lekt rijdt hij brak, zo niet gaat het allemaal goed.
Dit heeft vast niet allemaal met het weer te maken, aangezien het niet zo verschillig was vandaag.

Mijn vraag, waar kan dit aan liggen?
Het is niet de carburateur, omdat 1. hij lekt soms niet, en 2. ik heb verschillende geprobeert en die lekken ook.

Is dit omdat het vacuüm systeem niet goed werkt? Benzine stroomt alsnog door ook al wordt er niet gezogen aan de vacuüm slang.
Zo ja, waarom stopt het dan opeens?

Dus waar kan dit nog meer aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top