puch maxi beetje opvoeren

j0o0st

Well-Known Member
hallo,
ik denk dat iemand mij hier wel kan helpen met mijn probleem.
ik wil namelijk mijn puch maxi 50-55 laten lopen, nu loopt hij ongeveer 45 en alles is nog standaard.

zou alleen een snelle uitlaat genoeg zijn? en zoja wat is belangrijk om te weten met het monteren van een snelle uitlaat?

alast bedankt ;)
 
Advertisement - register to remove this

een snelle uitlaat is genoeg , veel sneller zal ie overigens ook niet lopen.

wat je wel even moet doen is de sproeier aanpassen waarschijnlijk.

en heel mischien 1 tandje grotere voortandwiel.
 
er zit geen prop in het is een dunne bocht en een goede demper.
Als je er een andere bocht opzet en de demper doorboren wil jij niet meer op straat verschijnen.
 
er zit geen prop in het is een dunne bocht en een goede demper.
Als je er een andere bocht opzet en de demper doorboren wil jij niet meer op straat verschijnen.

Ik weet het niet zeker of je weet wat ik bedoel.
ik heb het nu over de standaard uitlaat he?
Maar niks anders erop zetten, gewoon std aanpassen.
Schijnt namelijk dat je met std uitlaatjes best hard kunt trekken, omdat snellere uitlaten gebouwd zijn op hoger toerental ofzo.
 
hij snapt je wel alleen die uitlaat bocht is gewoon zo dun als zeg maar een prop zou zijn dus de bocht is de prop ;).

toch??? :)

Duidelijk antwoord. ;)
Ik snap het.

Btw, als de diameter van de uitlaat in het begin groter is dan de uitlaatpoort, levert dit dan problemen op?
Het lijkt mij van niet, alles kan er juist sneller doorheen.
Maar er werd mij ook gezegt dat het bij 2-takts niet alleen gaat om het snel afvoeren van de gassen, maar ook voor druk zorgen.
..
 
ja ik snap niet waarom je dit trouwens weer hier post, maar spNK had een prachtig plaatje, daar zie je toch dat de uitlaat gassen in het expansie komt een deel kaatst terugt ( om het zo even te zeggen) en duwt zeg maar door de druk het mengsel terug de cilinder in.

omdat 2t een kleppen heeft die openen en sluiten op het juiste moment moet je het op deze manier doen. ;)
 
ja ik snap niet waarom je dit trouwens weer hier post, maar spNK had een prachtig plaatje, daar zie je toch dat de uitlaat gassen in het expansie komt een deel kaatst terugt ( om het zo even te zeggen) en duwt zeg maar door de druk het mengsel terug de cilinder in.

omdat 2t een kleppen heeft die openen en sluiten op het juiste moment moet je het op deze manier doen. ;)

Oke, dan vraag ik niks meer. 8P
Wel bedankt trouwens ;)
 
nee zoe bedoel ik het niet, we gaan wel teveel oftopic.

maar hou het bij 1 topic ;) leren is super zeker hoe jij het doet, maar je gaat te breed over 2 topics gooien.
 
nee zoe bedoel ik het niet, we gaan wel teveel oftopic.

maar hou het bij 1 topic ;) leren is super zeker hoe jij het doet, maar je gaat te breed over 2 topics gooien.

Ja, ik snap wat je bedoeld, ik erger me daar ook altijd aan 8P.
Ik ben nu op Wikipedia het principe extra aan het leren.

on-topic, je moet weten wat je wilt.
In jouw geval een hogere top.
Dat betekent dat je een korte uitlaat moet hebben, zonder bochten enzo.
Een Proma GP is een mooi voorbeeld. Schijnt ook goede prestaties te leveren.
Je kan evt uitlaatpoort vijlen.

Ik zeg erbij: dit is wat ik weet, ik heb nog nooit met brommers gewerkt, wel vanbinnen bekeken. Praktijk komt dus later.
 
Back
Top