ScooterFreak
Marcel @ SF.NL
Italjet Dragster
Tja, na 2 jaar toch maar eens aan de gang gegaan.
Sinds 25 augustus 2003 heb ik niks meer aan mijn dragster gedaan doordat ik een ongeluk heb gehad.. Toen der tijd, rond Oktober heb ik snel snel in 1 nacht mijn dragster opgebouwd voor een meeting.
Het was dus halve werk, en motorblok niet eens in elkaar.
Ik reed op 25 augustus op me dragster, en ik rij een bocht in, ineens een frontale aanrijding met een te-gemoetkomende bestelbus. Ik ben toen overgebracht naar het ziekenhuis.
Ik had 2 sneeén in me hoofd van 10cm die helemaal open lag.
Helm die ik ophad van Suomy was precies door de helft gebarsten.
Dus als ik geen helm op had.. had ik dit niet meer kunnen typen.
Maar sinds 3 september toen ik te horen kreeg over weekend-meeting speelmansplaten had ik ineens zin mijn dragster weer te bouwen.
Dus slopen!!!
Even alle nodige nieuwe onderdelen bij elkaar gepakt, zoals een Evo70, Yasuni C30, fournales schokbreker, mikuni 24mm, hpi2005, malossi koppeling, huis, vario, snaar , NX etc etc etc......
Ongeluk @ 25 augustus
Hier wat fotos van het ongeluk, en het opnieuw spuiten van mijn dragster in 2003.. helaas heb ik er toen 2 jaar niks aan gedaan.
Helaas was italjet failied, dus nergens onderdelen.
Heb gelukkig bij een sloperij in groningen nog een monoarm kunnen regelen.
Omdat het frame rood was, en ik de nieuwe kleuren in fluor geel wilde hebben moest ik dus scheuren en opnieuw spuiten.
Het kap werk naar de spuiter.
Velgen spuiten.
Monoarm delen spuiten.
Frame werdt ondertussen weer geel.
De monoarm kreeg weer 2 kleuren.
Motorblok laten parel stralen.
<HR>
Update: 13 september 2005
Maar eens begonnen met het klaarmaken van de dragster.
Het achterschokbreker die normaal in het midden zit bij een dragster, is er tussen uit, en is vervangen door een Fournales schokbreker aan de zijkant.
Voorwiel erin + nieuwe band + nieuwe gereviseerde remklauw..
Motorblok ben ik nu in elkaar aan het zetten.
Allemaal nieuwe onderdelen...
Ff van de voorkant...
<HR>
Update 15 september
Het in elkaar en afbouwen van de dragster.
Remmen zijn bijna ontlucht, alleen wil de voorrem niet echt lukken.
Achterrem gelukkig al druk.. maar dat komt wel goed.
Dragster doet al Vroem Vroem.. nu de remmen nog, koelvloeistof erin, en hij kan op de testbank...
Malossi koppeling, koppelingshuis, vario erin.
Top Performances kickstartdeksel + stage 6 kickstarter.
De nieuwe Yasuni C30 erop.
Plekje zoeken voor de fles..
Update 17 september
Helaas kwamen de remmen niet op druk, klauwen heb ik gereviseerd, dus hoofdremcilinders waarschijnlijk niet goed.
Nu heb ik nieuwe hoofdremcilinders erop gezet van een Aprilia SR (Grimeca).
De druk wordt al beter en het remvermorgen ook.
Tja, na 2 jaar toch maar eens aan de gang gegaan.
Sinds 25 augustus 2003 heb ik niks meer aan mijn dragster gedaan doordat ik een ongeluk heb gehad.. Toen der tijd, rond Oktober heb ik snel snel in 1 nacht mijn dragster opgebouwd voor een meeting.
Het was dus halve werk, en motorblok niet eens in elkaar.
Ik reed op 25 augustus op me dragster, en ik rij een bocht in, ineens een frontale aanrijding met een te-gemoetkomende bestelbus. Ik ben toen overgebracht naar het ziekenhuis.
Ik had 2 sneeén in me hoofd van 10cm die helemaal open lag.
Helm die ik ophad van Suomy was precies door de helft gebarsten.
Dus als ik geen helm op had.. had ik dit niet meer kunnen typen.
Maar sinds 3 september toen ik te horen kreeg over weekend-meeting speelmansplaten had ik ineens zin mijn dragster weer te bouwen.
Dus slopen!!!
Even alle nodige nieuwe onderdelen bij elkaar gepakt, zoals een Evo70, Yasuni C30, fournales schokbreker, mikuni 24mm, hpi2005, malossi koppeling, huis, vario, snaar , NX etc etc etc......
Ongeluk @ 25 augustus
Hier wat fotos van het ongeluk, en het opnieuw spuiten van mijn dragster in 2003.. helaas heb ik er toen 2 jaar niks aan gedaan.
Helaas was italjet failied, dus nergens onderdelen.
Heb gelukkig bij een sloperij in groningen nog een monoarm kunnen regelen.
Omdat het frame rood was, en ik de nieuwe kleuren in fluor geel wilde hebben moest ik dus scheuren en opnieuw spuiten.
Het kap werk naar de spuiter.
Velgen spuiten.
Monoarm delen spuiten.
Frame werdt ondertussen weer geel.
De monoarm kreeg weer 2 kleuren.
Motorblok laten parel stralen.
<HR>
Update: 13 september 2005
Maar eens begonnen met het klaarmaken van de dragster.
Het achterschokbreker die normaal in het midden zit bij een dragster, is er tussen uit, en is vervangen door een Fournales schokbreker aan de zijkant.
Voorwiel erin + nieuwe band + nieuwe gereviseerde remklauw..
Motorblok ben ik nu in elkaar aan het zetten.
Allemaal nieuwe onderdelen...
Ff van de voorkant...
<HR>
Update 15 september
Het in elkaar en afbouwen van de dragster.
Remmen zijn bijna ontlucht, alleen wil de voorrem niet echt lukken.
Achterrem gelukkig al druk.. maar dat komt wel goed.
Dragster doet al Vroem Vroem.. nu de remmen nog, koelvloeistof erin, en hij kan op de testbank...
Malossi koppeling, koppelingshuis, vario erin.
Top Performances kickstartdeksel + stage 6 kickstarter.
De nieuwe Yasuni C30 erop.
Plekje zoeken voor de fles..
Update 17 september
Helaas kwamen de remmen niet op druk, klauwen heb ik gereviseerd, dus hoofdremcilinders waarschijnlijk niet goed.
Nu heb ik nieuwe hoofdremcilinders erop gezet van een Aprilia SR (Grimeca).
De druk wordt al beter en het remvermorgen ook.
Last edited: