This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Project: Hebo-Zip Sp '99

Om die reden zit hij voorlopig even gemonteerd....

binnenkort zal ik de zip even moeten laten verkassen...dit omdat er andere vertanding in geperst moet gaan worden....en omdat er een nieuwe ophoogplaat gemonteerd moet worden (met een bredere spoeling (lees: groter volume).

daarna zal die plaat wel worden verwijderd.....Voorlopig snap ik nix van die carburateur..., dus gaan we daar nog even verder mee klooien.

foto's van de voorkap (die zit er al op) zijn al gemaakt...worden morgen ofzo wel even geupload.... vind het wel redelijk geslaagd..
 
Zo, eindelijk tijd, om de foto's te uppen

tada ben er wel over in mn nopjes.....baal er alleen van, dat ik hem niet gestart krijg.....

vd week nog maar eens wat proberen met sproeierwerk etc...maar eerst gaat hij even logeren, omdat er andere vertanding in geperst moet worden .

verdere info volgt nog wel...







Als je goed kijkt...kan je de ophoogplaat van 4mm zien zitten....(nu is hij iets te hoog, dmv teveel pakkingen.)

 
Ziet er wel leuk uit Snader! ..............Hopen dat die snel rijd en we kunnen testen , ben benieuwd! ......Succes!
 
Als je gelezen hebt SLIMMERD ,, dan zag je dat die met een team as rijd en dus met een 85mm drijfstang waardoor hij de cilinder moet ophogen om op een goede squish te komen....eerst lezen voordat je reageert! ...mzzl
 
[offtopic]
SANDER PRONK ???????

Ik woon tegenover je !!!!!!!!!!

(als jij de sander pronk bent die ik denk uit zoetermeer)
[/offtopic]
 


En jij moet je kop eerst ff in vriezer stoppen voordat je reageert...kan je een beetje afkoelen...:|


Maar voor de rest de zip ziet er mooi uit...erg netjes gedaan:W


maar waarom met een team as rijden als je die niet nodig hebt? Evo heeft toch geen 85 mm nodig?


Of had je hem nog liggen toevallig?
 

Neen....die heb ik bewust gekocht.....zoals je weet zitten er een paar voordelen aan een langere drijfstang (betrouwbaarder --> zie uitleg tino, lijbaankrachten, en carterdruk die lager is).
Daardoor was het mijn plan, de team as te combineren met een evo. Ook heb ik het stiekum een beetje gedaan, omdat, als de evo vastloopt, ik de mogelijkheid heb, om een speed aan te schaffen

en hoe dat zit met sander pronk, en robbert balk , dat is dus precies andersom Ik ben Sander Balk, en mhr4ever, op dit forum, is Robbert Pronk......(weer een probleem de wereld uit)
 
Nou Sander, ziet er al behoorlijk vet uit moet ik zeggen. Maar die carb gaat straks wel behoorlijk herrie schoppen denk ik
 
Ziet er leuk uit, alleen die "dop"op je carb, is dat bescherming tegen vuil (ik hoop het wel) of een of ander zelf gebakken ding wat een filter voor moet stellen (ik hoop het niet).

Verder best origineel met een evo op een team as, dat wist ik niet. Ben benieuwd hoe hij gaat presteren straks!
 
Die "dop" heb ik even gefixt, om niet steeds te moeten kloten met een kartfilter (er op, er af, er op, er af, er op, er af etc..)

het is gewoon een kelk, met een pvc "sok" (<--zo noemen ze dat :S) er zit gewoon een stukkie stof overheen gespannen, om als een soort filtertje te werken, zodat er bij het proberen te starten (ben ik al een tijdje mee bezig) geen vuil in de carburateur kon gaan vliegen.

Ik ben ook benieuwd wat hij binnenkort gaat doen.....en je ziet hem vd week wel @ fred..(denk ik)

edit: foto toegevoegd, van de zip MET ACHTERKAPPEN ) edit:

 
Last edited by a moderator:
Oh, komt hij daarheen voor de vertanding!

Probeer het eens zonder sok en hou met je hand de kelk dicht. Probeer het met helemaal dicht en klein stukje open, voor de helft open, blablabla gewoon proberen.

Heb je al vervoer geregeld voor het ding, anders kunnen we wel ff wat fixen dat ik em ophaal
 
Originally posted by Snader
Sjah, dan ben je de Hebo Racing 2 zeker net vergeten.......en het feit, dat ik het een hebo-Zip Sp heb genoemt..komt door de bestickering....een hebo-stickersetje dus


Ziet er verder goed uit Sander, ben benieuwd naar het eindresultaat
 
Ik heb hem zien staan gisteren bij Koopmans. Kwijl kwijl

Alleen zoals Ramey al zei. Die gele 1 op je spatbord, die moet er echt vanaf. Hij ziet er verder netjes uit!
 
hij staat hier nu voor m'n neus... hij is echt om te kwijlen...

erg mooi spuitwerk, mooie diepe metallic glans, leuke afwerking enzo

enkel nog die koplamp in wit zou vet zijn en velgen blauw ofzo
 
Rood????????

Ik ben het met inne eens. Alleen dan koplam + velgen wit (coaten??)

Randjes van de velgen opnieuw polijsten en hij is af!
 
Originally posted by -=MOL=-
Volgens mij is het puur omdat ze anders op hun achterwiel uit elke bocht komen... Weet niet van wie jij het hebt gehoord.
piekerig vermogen te voorkomen/afvlakken.

verder een leuk projectje