Project: Hebo-Zip Sp '99

race_typhoon

Well-Known Member
Project Hebo-Zip sp '99

Het begon allemaal, toen ik op 16 jarige leeftijd een puch maxi
kocht….hier heb ik 2 weken op gereden, omdat meneer pronk,
toen een scooter had gekocht, en ik compleet verliefd was
geworden op het scooterfenomeen.

Dus na 2 weken mijn Puch maxi verkocht, en deze typhoon gekocht:
(hier al iets aangepast door mijzelf zie binnenrotor, voorvork en nummering)

Deze was aan het begin uitgerust met:
70 w-poort,
17,5 mm en
Mhr uitlaat….. (deze was toen nog niet lek)

Deze heb ik in de loop van 1 jaar, omgetoverd tot dit:
tph1.jpg

tph2.jpg

tph3.jpg

tph4.jpg


na verloop van tijd had deze toen de volgende setup:

Getunde carters
Doppler krukas
70 Mhr-Team tuned bij joor
Malossi MHR uitlaat
Malossi binnenrotor
Malossi Eprom
D0 21mm carburateur,
recht spruitstuk,
stnd membraan
Malossi kartfilter
Speeddrive vario (die slechte)
Polini speedclutch koppeling (idd..ook slecht)
Standaard piaggio poulies
Malossi kevlar v-snaar
Primaire vertanding veranderd...(rf van 9,4)
Sfera monoseat


En had toen het wel mega hoge klaaswaal-2002-vermogen van: welteverstaan:


11.46 pk’s..

Niet echt superhoog :’( maar toen vond ik het niet zwaaaaaar slecht……


Omdat ik toen erg verliefd werd, op het ’99 model ZIP sp, heb ik deze maar gekocht van Jorick.
(copyright bij Cheeseburger-Hugo :p)
1.jpg


2.jpg


3.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg



Toen ik dit speeltje kocht, was deze uitgerust, met de volgende onderdelen: Manston 70, C16, 19mm,
en 2g koppeling…..gepolijst carter, en nog wat zooi

Nadat ik 2 dagen heb lopen blazen, heb ik een vast-loper gehad
(lager is totaal naar z’n grootje gegaan, foto’s komen nog wel :D)
en heb hem dus voor 4 maanden weggezet….

In die tijd, heb ik overwogen, hem te verkopen....(en het bijna gedaan)

Totdat ik weer de scooter-kriebels kreeg, en ik nieuwe onderdelen heb gekocht

Namelijk:
Mhr team krukas, 70 Polini Evo cilinder, Hebo racing 2 uitlaat, Do 26mm carbu,
een kartbox, overrange, vertanding, en nog wat onzin.

De binnenrotor had ik gelukkig nog bewaard (van de typhoon),
en die kan ik dus tezamen met het andere pretspul binnenkort gaan monteren..



De planning: (t/m december 2002)

De koeling hoop ik binnenkort te optimaliseren…
tijdelijk ga ik met 2 standaard radiateurs rijden, die serieel geschakeld zijn…..
Op den duur ga ik een motor(250cc), of malossi radiateur monteren (minder waarschijnlijk).

Ook de vering hoop ik te vervangen, voor rs24, pioli-HAT of bitubo exemplaren.

Op dit moment, word m’n carter en cilinder aangepast (heb geen
goede frees, en de precieze tjoen-ervaring, dat ik het zelf aandurf), en krijg 12 november mijn carter terug.

Ondertussen heb ik het uiterlijk van de zip onder handen genomen:
de gaasjes in de voorkap zijn wit gespoten, de scooter is totaal bestickerd, en de gehele kabelboom is verwijderd.
Ook ben ik nog van plan, een 2-tal ijzeren verstevigingsstangen te monteren.

Ik hoop rond eind november vermogenstest-resultaten te
hebben, en jullie enkele foto’s te kunnen laten zien.
Van het nieuwe uiterlijk en de nieuwe prestaties van de Zip.

Mijn persoonlijke doel is, om binnen 6 maanden aan 18+ pk te zitten...
dit is naar mijn mening redelijk haalbaar, en ga dit dus ook proberen te halen.

Ik houd jullie op de hoogte....

Sander
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Lijkt me dat ie vet gaat worden maareh.....waarom staat er dan bezig met de Hebo Zip ????

Wat voor kleur worden de velgen trouwens ?
 
heel vet ding die oude van jorick, en ik denk dat je de 18+ PK wel gaat halen.
Heb je btw nog een MHR demper liggen (van die oude uitlaat bvb) :D
 
Heej die bovenste 3 foto's daar zit mijn copyright op!! Dat worden weer 2 chees burgers dus....:D

Verder erg gave zip, ben ook benieuwd hoe hij er nu uit ziet met die nieuwe bestickering.... En wat doe je eigenlijk met het stuur ?!? Een frans stuurtje erop.. ? (zie je meteen de druipers op het stuurkapje niet meer ;)

Ben benieuwd wat je er van maakt...
 
Als ik dit nou weer zie zo'n mooie zip met grote plannen, begin ik toch wel te twijvelen om men runnertje in te ruilen voor een zip.
Maarruh keep up the good work!!!
 
Ik denk dat het wel gaat goedkomen met deze scoot! Het potentieel is er iig!

Verder heb ik 1 dingetje aan te merken. Je carters zijn gepolijst, maar niet perfect. Tenminste wat ik gisteren ff snel zag ziet het er niet helemaal netjes uit, dat zou ik nog veranderen. Verder komt het wel goed denk ik :p
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Chaaf ding! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken... Fijn dat die C16 er niet meer op zit, ziet er niet uit...

Hou ons op de hoogte!

Inderdaad, en presteerde ook niet super...
 
Wel koel, maar wat ga je nog met de velgen doen? (of heb ik niet goed gelezen?). Op de foto's is de rand van de voorvelg wel gepolijst en de achtervelg niet... gaat dit nog veranderen?
 
Originally posted by -=MOL=-
Ik denk dat het wel gaat goedkomen met deze scoot! Het potentieel is er iig!

Verder heb ik 1 dingetje aan te merken. Je carters zijn gepolijst, maar niet perfect. Tenminste wat ik gisteren ff snel zag ziet het er niet helemaal netjes uit, dat zou ik nog veranderen. Verder komt het wel goed denk ik :p

mol.. die carters heeft freddy klaargemaakt :p muhahaha :)

en hugo.. copyright? bitch! die foto's heb ik zelfs gemaakt aars :D beetje met mijn foto's en ex scoot lopen pronken :p dit kost je minimaal 1 bigmac menu :)
 
He Sander, ik kom na 12 november zeker weer een keer in Sweetlake kijken waar jij en Robbert allemaal mee bezig zijn......veel succes nog groeten uit Zevenbergen:)
 
Originally posted by jorick
en hugo.. copyright? bitch! die foto's heb ik zelfs gemaakt aars :D beetje met mijn foto's en ex scoot lopen pronken :p dit kost je minimaal 1 bigmac menu :)

De eerste 3 heb ik toch wel degelijk gemaakt jorick!!!

Ga je eigenlijk nog iets doen met je wielen ?!? Misschien de rand van de achtervelg polijsten , of krijgen ze allebei een kleurtje !?!
 
Originally posted by jorick
mol.. die carters heeft freddy klaargemaakt :p muhahaha :)

en hugo.. copyright? bitch! die foto's heb ik zelfs gemaakt aars :D beetje met mijn foto's en ex scoot lopen pronken :p dit kost je minimaal 1 bigmac menu :)

Wat maakt mij het nou uit dat Fred die carters heeft gepolijst (wat ik me niet kan voorstellen trouwens). Ik denk dat jij het over de poorten in het blok zelf hebt.

Maargoed, het polijstwerk ziet er aan de achterkant van het blok echt wel goed uit, als je dat poetst glimt het volgens mij als een mongool. Maar als je dan zegmaar onder de carburateur enzo kijkt, dan is het daar helemaal niet gedaan. Dat vind ik een beetje zonde.
 
okeej, wat er dus nog gaat gebeuren:

velgen: misschien even de randjes polijsten....maar denk dat ze in
marmer-look worden gemaakt. (met die gepolijste randjes)

carter: het carter is inderdaad door freddy klaargemaakt,(vroeger, toen de aarde nog plat was, en er nog kaboutertjes rondliepen ;)) we hebben er zelfs nog over discussieren, over wie zijn carter dit nu eigenlijk oorspronkelijk was.....we zijn tot de conclusie gekomen, dat dit waarschijnlijk 1 van de oude knot-carter was (zat een speed-spoeling in, Nu Evo)

gepolijst: Je denkt toch niet, dat ik zoveel uur ga zitten kloten met een polijstborstel, om dat resterende stukje klaar te maken??

neej, over dat polijsten...ik heb daar heeeeel weinig geduld voor, en je ziet het bijna niet, dus dat laat ik (helaas) ongewijzigd. Ik zal het blokkie wel effe oppoetsen hoor....is iedereen weer blij...
 
Last edited by a moderator:
De knot carters. Dan komen ze dus bij Johan (boskoop) vandaan? :)

Maar, wie heeft het polijstwerk nou gedaan? Want opzich ziet het er goed uit, op de plekjes die niet gedaan zijn na dan!
 
Originally posted by Lieuwe
Leuk Leuk Leuk :W

Evo cilinder, MHR krukas/overrange ... Project: Hebo-Zip Sp '99 .. ik snap em niet :)

Sjah, dan ben je de Hebo Racing 2 zeker net vergeten.......en het feit, dat ik het een hebo-Zip Sp heb genoemt..komt door de bestickering....een hebo-stickersetje dus ;)

(ik zal foto's maken, als het carter weer onder de scooter zit)
 
Originally posted by -=MOL=-
De knot carters. Dan komen ze dus bij Johan (boskoop) vandaan? :)

Maar, wie heeft het polijstwerk nou gedaan? Want opzich ziet het er goed uit, op de plekjes die niet gedaan zijn na dan!

Mol die carters hebben mij 1,5 jaar geleden bloed zweet en schuur papier gekost !! Beter als sander ze goed oppoetst want dan is het echt een spiegel !!
 
Originally posted by Johan
Mol die carters hebben mij 1,5 jaar geleden bloed zweet en schuur papier gekost !! Beter als sander ze goed oppoetst want dan is het echt een spiegel !!

Behalve in alle hoekjes en lastige plekjes. Waar het carter gepolijst is is het idd goed gedaan en glimt het als een idioot (moet je nagaan als er een poetstdoek overheen is gegaan).

Waar het mij dus om gaat is bijvoorbeeld de achterkant van het kleine carterdeel. Daar is totaal niks aan gepolijst zegmaar. Tussen al die spijlen in enzo. Das alles :p
 
Originally posted by Johan
Mol die carters hebben mij 1,5 jaar geleden bloed zweet en schuur papier gekost !! Beter als sander ze goed oppoetst want dan is het echt een spiegel !!

ja baas 8P oppoetsen gebeurd sowieso....dus maak je geen zorgen.....

je ziet ze vanzelf wel glimmen, als je mij tenminste bij kan houden ;) (grapje dus ;))
 
Back
Top