project booster LC

Beetje laat mischien, kan je niet beter een helicol plaatsen.
Voor de gene die niet weten wat het is dat is een soort busje die schroefdraad aan de binnenkant M6/M7/M8 en aan de buiten kant ook schroefdraad wat ff groter is.
Bij zo'n setje krijg je ook een speciale boor en een tap bij en een hulpstuk om de helicol er in te plaatsen en vast te zetten.

Heeft HGS-BETA oa vaker gedaan bij bijv.. gaar schroefdraad @ carterkap, of andere gare draad gaten.
 
verti tapeindjes zijn iets dunner dan hori , als je ze toch vervangt is het mss een idee om gelijk hori exemplaartjes te nemen ? ALS de cilinder dan nog past want als ik me niet vergis liggen de tapeindjes van een verti ook dichter op elkaar :!

waarom dikkere tapeinden --> heeft de cilinder onder warme omstandigheden minder kans op vervormen , heb op een SF van een maat vna me hetzelfde probleem gehad met een cilinder van een oud crossertje ;):!
 
RobinV said:
Alleen kart carburateurs werken met onderdruk. Die zijn niet makkelijk te verkrijgen en zijn heel duur. Ook is het afstellen van dit soort carbs heel lastig :)

Kart carbs zijn heel makkelijk te verkrijgen, je moet alleen weten waar, nieuw zijn ze (goeie) duur, maar 2e hands heb je en goede voor 100 euro.

Afstellen is makkelijker dan bij gewone carbs.
 
er zitten dus al mina hori tapeinden in,en tapeinden zijn dus ook verplaatst.
het probleem is dat dat M7 is en dat hier niet te krijgen is in HELICOIL.
als iemand me kan vertellen waar dat wel te krijgen is?
 
Probeer eens een gaatje te boren in het afgebroken tapend en vervolgens met een linksdraaiend tappie dat afgebroken ding eruit te draaien.

It might work !
 
Ik ben echt fier op deze medebelg.
Echte een schitterend project !
Je hebt wel een nieuwe trend ingebracht.
Binnekort zie je alle " boosterronny's " hun mooie chrome zx omlassen om even hard als jou te blazen :D

Nee echt waar je verdient alle eer met dit project. Dacht nooit dat dit zou lukken .
 
Big B NRG said:
Probeer eens een gaatje te boren in het afgebroken tapend en vervolgens met een linksdraaiend tappie dat afgebroken ding eruit te draaien.

It might work !
het tapeind is niet kapot,maar de schroefdraad van het carter zelf,waar je dus je tapeind in draait 8P die is "dol" om het maar zo te zeggen :rolleyes:
 
beunhaas said:
er zitten dus al mina hori tapeinden in,en tapeinden zijn dus ook verplaatst.
het probleem is dat dat M7 is en dat hier niet te krijgen is in HELICOIL.
als iemand me kan vertellen waar dat wel te krijgen is?

http://www.crollet.be/home.htm

is achter m'n hoek , hebbe ze echt VEEL stuff , als het niet op de site staat fiets ik er wel even langs als je ene paar dagen geduld hebt :!

als ze het daar niet hebben hebben ze het ZEKER bij autovak , otozaak ook hier in de gebuurten

ik heb nl een cartertje met hetzelfde probleem en ben dus ook stilaan op zoek naar 1 oplossing
 
heb dat ook gehad bij mijn mina horz carter, heb dat gewoon groter geboort, tap erin gedraait en dan zoeen buisje met tap aan binnen en buitenkant erin gedraait. ik denk dat beunhaas dat bedoelt met zijn helicoil.
 
B@D EEND said:
heb dat ook gehad bij mijn mina horz carter, heb dat gewoon groter geboort, tap erin gedraait en dan zoeen buisje met tap aan binnen en buitenkant erin gedraait. ik denk dat beunhaas dat bedoelt met zijn helicoil.
ja klopt,maar het probleem is dat dat M7 is en die maat niet zo courant is 8P
 
B@D EEND said:
heb dat ook gehad bij mijn mina horz carter, heb dat gewoon groter geboort, tap erin gedraait en dan zoeen buisje met tap aan binnen en buitenkant erin gedraait. ik denk dat beunhaas dat bedoelt met zijn helicoil.

heb toch gezegd d aik hetzelfde prbleem had ? de crollet heeft het iig ni :(
 
std is dat dus M6,ik had daar alu boutjes ingdraaid+gelijmd,de bovenkant lasje op gelegd,weervlak geslepen,gat geboord op juiste plaats+M7 getapt
 
ik vind je project super hard mijn neefje zijn sr viper is ook zo aleen kan jij me een raad geven waar ik die elektrische waterpomp moet zetten want ik zit dar een beetje klem nu gebruiken we gewoon waterpomp huis van een mina hori blok geef mij een goede raad waar ik die water pomp kan hallen en dan zetten
 
Back
Top