Problemen met starten 4t4v

Cor_0182

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Vespa LX50 4t 4 klepper model uit 2010. Ik heb alleen een probleem, met kouder weer start de scooter soms niet. Als die wel start loopt die prima. Kan dat aan de cdi liggen? Of zit ik dan helemaal verkeerd te denken? Ook maakt de scooter als die warm is en ik heb een paar kilometer gelopen een klein plof geluidje als ik van mijn gas af ga, en er komt dan ook een klein vlammetje uit. Volgens een scooterzaak ligt dat waarschijnlijk aan mijn CDI. Kan het dan zo zijn dat dit alle twee met de CDI te maken heeft? En zo ja, weet een van jullie misschien een betaalbare cdi te vinden. Ik vind 180 euro toch best veel. (Origineel Vespa, of malossi)
Het hoeft geen originele te zijn ;)

Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst eens de kleppen stellen en als dit niet helpt, controleren of de uitgangsklep wel goed afsluit en dus niet lekt.

Persoonlijk denk ik niet dat dit te maken heeft met de CDI sec.
Mij lijkt dat de aangeboden hoeveelheid brandstof niet geheel verbrandt en dus een deel in de uitlaat terecht komt die af en toe ontsteekt.
Bougie in orde?
Merk je iets aan de compressie? (minder sinds de klachten optreden)
Goeie blauwe vonk?
Krijgt de startmotor de motor goed rond, maw is de massakabel van het motorblok nog in orde?
Iets aan de carburateur veranderd?

Ik zou eerst eens de kleppen stellen en als dit niet helpt, controleren of de uitgangsklep wel goed afsluit en dus niet lekt.

Persoonlijk denk ik niet dat dit te maken heeft met de CDI sec.
Mij lijkt dat de aangeboden hoeveelheid brandstof niet geheel verbrandt en dus een deel in de uitlaat terecht komt die af en toe ontsteekt.
Bougie in orde?
Merk je iets aan de compressie? (minder sinds de klachten optreden)
Goeie blauwe vonk?
Krijgt de startmotor de motor goed rond, maw is de massakabel van het motorblok nog in orde?
Iets aan de carburateur veranderd?
Dank u voor de reactie, ik ga vanavond even kijken. Het lijkt mij alleen sterk dat de kleppen opnieuw gesteld moeten worden. Ik heb de scooter namelijk een maand of 3 geleden voor groot onderhoud naar een garage gestuurd. Ik verwacht stiekem dat het de bobine is. Klinkt dat heel gek? (De opties die u geeft ga ik ook checken uiteraard haha)

Als het je bobine is dan zou die altijd slecht starten
Warm of koud maakt dan geen reet uit lijkt me.

Maar al.nieuw bougietje geprobeert?

Back