Problemen met mijn mbk van 98

Bjorn180

Well-Known Member
Hey, Mijn mbk doet enorm raar..
Ik was aan het rijden met mijn brom en plots gebeurde er iets raars.. Ik kon mijn brom aansteken gas geven maar hij ging niet meer vooruit?
Er zat toen een sitoplus uitlaat op en de vario ring zat er nog op.. en de gewone luchtfilter..
Een maat van me geeft toen vanalles geprobeert..
We hebben een tecnigas uitlaat eropgestoke, varioring eruit gehaalt, en kelk opgestoken..
En wat aan carbu geprutst.. Nu rijd hij redelijk snel.. Maar toch doet hij nog raar..
Weet iemand aan wat dit licht?
Grtz
 
Advertisement - register to remove this

Definieer 'raar' eens dan?

Dus , das eigenlijk brommer van me maat, hij vertelde zo .
Dat hij gwn aan het rijdn was en dat zijn brommer plots niemeer vooruit geraakt.. Je kon gas geven en ne draait , maar gaat niet van ze plaats, soms een heel klein beetj .. Ze hebben toen ne tecnigas opgestoken en een kelk.. en toen reed hij wel .. Maar alsj remt valt hij uit .. en hij trekt traag en maakt raare geluiden.. echt iets raar..
 
Dit is een raar verhaal,maak anders eens een filmpje

Dus , das eigenlijk brommer van me maat, hij vertelde zo .
Dat hij gwn aan het rijdn was en dat zijn brommer plots niemeer vooruit geraakt.. Je kon gas geven en ne draait , maar gaat niet van ze plaats, soms een heel klein beetj .. Ze hebben toen ne tecnigas opgestoken en een kelk.. en toen reed hij wel .. Maar alsj remt valt hij uit .. en hij trekt traag en maakt raare geluiden.. echt iets raar..
 
meschien moet je ergens anders naar kijken , zoals je koppeling en je vario en je v snaar, je rolletjes je vertanding
We hebben er naar gekeken .. T'enigste datr raar is aan de vario is het rechtse deel van de vario, draait niet mee als de motor draait.. Wel alsj vooruit geraakt .. Kweetnie als da zo moet?
 
Als een scooter om de een of andere reden niet goed loopt heeft het geen zin om een andere uitlaat / powerfilter / vario ring verwijderen / grotere carburateur te plaatsen... eerst de oorzaak en dan de rest.
 
hij viel uit.
Hoe viel hij uit dan?
Bwoap! of zakte hij gewoon in toeren tot hij uit viel?
Verder: als je remt en hij valt uit klinkt het alsof hij niet genoeg benzine krijgt als je stilstaat en dat betekend dat je de stationair schroef verder open doen moet (melf?) .
En dat hij sloom vooruit komt ligt aan je vario.
Naja rolletjes op precies te zijn.
Steek die er eens nieuw in.
En dat de achterstegedeelte niet draait is volgens mij wel ietwat raar, weet het niet zeker maar volgens mij hoort die stationair ook te draaien
 
We hebben er naar gekeken .. T'enigste datr raar is aan de vario is het rechtse deel van de vario, draait niet mee als de motor draait.. Wel alsj vooruit geraakt .. Kweetnie als da zo moet?

Als ik zo een gok doe op jouw scooterkennis dan gok ik dat je niet weet dat dat het koppelingshuis is. Wees blij dat die niet draait met een stationaire motor, anders kun je nooit stilstaan.
 
hij viel uit.
Hoe viel hij uit dan?
Bwoap! of zakte hij gewoon in toeren tot hij uit viel?
Verder: als je remt en hij valt uit klinkt het alsof hij niet genoeg benzine krijgt als je stilstaat en dat betekend dat je de stationair schroef verder open doen moet (melf?) .
En dat hij sloom vooruit komt ligt aan je vario.
Naja rolletjes op precies te zijn.
Steek die er eens nieuw in.
En dat de achterstegedeelte niet draait is volgens mij wel ietwat raar, weet het niet zeker maar volgens mij hoort die stationair ook te draaien
Nie echt uitvallen.. Het gebeurde als ik hem weer wou starten ..
 
Back
Top