Problemen met mijn kymco dj

Barendveen

New Member
Heb nu ongeveer een half jaar geleden een vastgelopen kymco dj gekocht heb er een 2e hands blok op gedaan en hij ree perfect. Hij liep standaart ontgrenst ongeveer 70-75 toen heb ik er een terugloop onder gedaan zonder de sproeier te veranderen. Daardoor is hij warmgelopen. Heb er een nieuwe cilinder en zuiger in gedaan en rijden maar. Toen ondekte ik dat hij ongeveer na 1km opnieuw warmloopt daarna kan ik hem gewoon weer aankicken en weer verder rijden ( hij loopt dan wel steeds sneller achter elkaar warm.) Hij krijgt voldoende olie en koeling. Nu was mijn vraag waar kan dit aan liggen hij is weer helemaal orgineel allesn ontgrens. Er zit nu sproeier 85 in.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Welke warmte graad is je bougie? Misschien wel een te warme?

Te warm, dan word de cilinder en zuiger niet optimaal gesmeerd. Dit kan resulteren in een warmloper. Ik heb dat ook gehad.

Ik had er een warmte graad 9 in zitten. Na een kwartier reed die niet harder dan 35/40.

Toen een 8 geprobeerd. Was al beter. Ik kon verder rijden dan met een 9. Uiteindelijk voor een 7 gekozen.

Probleem was weg maar met dié warmte graad liep hij 75. Met een 9 liep die (kortstondig) 120km/u maar de lol was er zo af.

Wat een bougie al veel kan betekenen...
 
Back
Top