problemen met mijn tgb rapido

marcello

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn scooter.. hij liep niet geweldig de laatste tijd en ik heb hem daarom eens helemaal schoon gemaakt, van binnen en van buiten..
De zuiger+zuigerveren bleken niet veel meer te zijn en ik heb deze daarom vervangen door nieuwe.. Toen liep hij nog niet, zat de vlotter vast dus kreeg hij teveel benzine..
Maar toen ik dat verholpen had deed hij het nog niet!! Ik Snapte er nix van!! Toen ik hem eens "per ongeluk" zonder luchtfilter probeerde te starten liep hij wel, maar toen ik deze er weer terug op deed viel hij weer uit!! Maar de lucht filter is brandschoon en zit niet verstopt....
Ik snap hier echt niets van!!

HEEFT IEMAND EEN IDEE WAT IK HIERAAN KAN DOEN
?????????????????????????????????????????????

Ik hoop het,
greetz Marcello
 
Advertisement - register to remove this

Als je zuigerveren op beginnen te raken wil het nog wel eens helpen een iets grotere sproeier te monteren.
Veel mensen doen dat en weten niet waardoor het komt dat ze elke keer een grotere sproeier nodig hebben.
Natuurlijk loopt het dan niet lekker... maar het rolt weer.

Misschien is dit bij jou ook gebeurd ( misschien vorige eigenaar of weet ik veel wie. )
Als jij dan nieuwe veertjes monteerd krijgt hij teveel benzine.
Hierdoor doet ie het MET luchtfilter niet en zonder wel.

Dus even een kleiner sproeiertje monteren en knallen maar weer ! :)
Na een paar honderd meter volgas even kijken naar de kleur van je bougie.
Is de bougie kleur bruin , is ie goed.
Wit : iets grotere sproeier monteren
Zwart : iets kleiner in sproeier.

Staat veel over in de search... dus als je het niet begrijpt kun je het daar opzoeken :)
Of je vraagt het als nog even in dit topic :)
Maar zoals je ziet kan het wel eens wat dagen duren voor iemand reageerd. Dus de search is meestal iets sneller :)
 
gewoon eens een nieuwe bougie erop zetten , zal wel goed verzopen zijn..

@ a-bizar , wat jij zegt is niet echt de manier .. als iets versleten is moet je het vervangen , wat jij doet is uitstellen...

en het is juist andersom , als een cilinder/zuiger versleten is zal die MINDER benzine nodig zijn...
 
melf #50 said:
gewoon eens een nieuwe bougie erop zetten , zal wel goed verzopen zijn..

@ a-bizar , wat jij zegt is niet echt de manier .. als iets versleten is moet je het vervangen , wat jij doet is uitstellen...

en het is juist andersom , als een cilinder/zuiger versleten is zal die MINDER benzine nodig zijn...

8P

jongen , ik geef even wat info hoe sommige mensen sleutelen.
Ik kan wel leuk zeggen : kleiner in sproeier... maar dan zal ie zich misschien afvragen hoe dat ineens zo komt.

En als je cilinder op begint te raken heeft het wel degelijk nut om groter in sproeier tegaan wil je nog even kunnen rollen.

En nogmaals , ik zeg niet dat je dit moet doen... leg alleen uit hoe het kan komen waarom hij nu kleiner in sproeier moet ;)

je kan aan je reply wel weer zien dat je de helft niet gelezen hebt :)
 
Back
Top