problemen @ Evo70

Mikkee..

GC Sjlet
heb mn evo70 paar dagen terug gemonteerd@ nrg mc3, heb nog niet alle onderdelen binnen, maar test nu fftjes met;

Evo70
21mm/98 sproeier/w7 naald@1 na hoogste stand..
c20
overrange
vl13, rechtspruitstuk
champion bougiedop denso w34
std ontsteking

als ie optrekt, dan stottert ie best erg, als ie em dan eenmaal pakt dan gaat ie hard, maar dan nog af en toe stottert ie, en lijkt ie net of die hapert voor een seconde, alsof de ontsteking t niet trekt oid....

ook heb ik iets raars, dat wanneer ik rij (zonder choke) een stuk rij om ff te testen, een paar keer het gas lang vol open heb, dat ie op een gegeven moment gewoon stopt, dan doet ie bwaaoooopppp, en dan OF loopt ie terug naar stationair lopen, en dan ff met gas spelen, dan doet ie t weer, OF hij gaat helemaal uit, dan krijg je em niet meer aan, behalve als je een paar keer heb gekickt als je choket....

hoop dat jullie wat duidelijkheid kunnen geven, misschien dat andere mensen dit ook hebben gehad, ik hoor het wel,

grtz
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je het vervroegings-probleem van de ontsteking nu hebt ontdekt,

Bij Pronk was dat het toendertijd ook. Koop een spie, met 4 graden vervroeging, en die deze "in" de krukas, en motneer het vliegwiel weer... Dan moet het sputteren bij optrekken verholpen zijn.

Wat je hebt met dat BWOAAAAAAAAP, dat is het verzuipen van de scooter in de lucht. Monteer een grotere sproeier, en je probleem zal verholpen/minder zijn. Je gaf het zelf al aan...met choke aan, reageert het beter.
Het choke-principe is: Meer benzine, minder lucht.
Dat principe kan je "namaken" door de luchtschroef minder ver open te zetten, en de sproeier te vergroten

Succes!
 
heb nu 98 sproeier, heb ook een 105 geprobeerd, niks daar tussen in, maar daar kwam die niet eens mee vooruit, kreeg teveel benzine denks, iig hij kwam met 105 niet vooruit..hetzelfde als ik em weer start nadat ie was uitgevallen na een tijdje, dan MOET ik choken, maar daar kan ik dan niet mee verder rijden, die moet ik uitdoen, anders kan ik niet doorrijden (zelfde als met die 105)

dat met die vervroegingsspie ga ik zeker proberen....
 
Mike, heb je al met die pakkingen geprobeerd wat ik je op msn vertelde?

De sproeier waarmee die gast gereden had was trouwens rond de 100

Spietje waar Balk het over had, moet volgens mij ook helpen.
Trouwens, je had toch nog een HPI liggen?
Monteer die dan

Ding heeft hier gereden met:
Rhq krukas
Hebo r2/3
21mm met standaard naald
standaard luchtfilter(bewerkt)
Originele ontsteking
Malossi vario

In het begin had die gast ook wat probs met stotteren, zal eens vragen hoe hij het opgelost had.

Succes ermee!
 
ja ik heb nog een hpi liggen, die gaat er binnekort pas onder, kga eerst een vervroegingsspie kopen, en die monteren...

lennart; ik heb een pakkingset van evo gekocht, met verschillende dikten voetpakkingen, dan de squish goed zetten. staat nu iets te ruim denk ik.

chiel; waarom een w31? w34 te koud? lijkt me niet toch..

killin ark; als je niks zinnigs te melden heb, zeg dan niks.
 
W34 lijkt me niet te koud... Heb ik ook @Evo70... Heb je je squish niet gecheckt, Mike [niet dat dit een reden is voor je probleem]?

Blijft je bougiedop wel goed zitten? Ik gebruik zelf ook altijd rode Champion's, maar eigenlijk vind ik het maar hoerige dingen...

Geen lekke keerring ergens?

Valse lucht?

Lekke koppakking? Merk je wel als er koelvloeistof op je bougie terecht komt, of als je kickt zonder bougie...

Verder inderdaad het vervroegingsprobleem van een Doppler, dat je parten kan gaan spelen op zo'n setup...
 
Bart; heb geen doppler as, heb hebo as :)
squish is goed, heb ik meerdere malen gechecked. keeringen zijn ook goed..bougiedop, tja ik had het met std bougiedop, en nu met champion..

we dachten dat ie valse lucht trok tussen het membraan en spruitstuk, daar was vloeibare pakking tussen gedaan. mja misschien trekt ie nog steeds valse lucht ergens..

koppakking is niet lek.

verder had chris (manourtf) het erover dat je de std ontsteking ook kunt vervroegen zonder vervroegingsspie te gebruiken, gwn het vliegwiel wat naar rechts op de krukas monteren, en goed vast te draaien (zelfde principe als vervroegingsspie) zal ik dat proberen?

verder weet ik niet wat ik nog kan proberen :(
 
massa is goed.

wat heeft benzine filteren met dit probleem te maken? lijkt mij ook dat de olie dan in dat filter blijft steken?

thomas; vliegwiel is ok
 
Klinkt gewoon als een carb probleem. Sproeier groter en naald laten zakken.

Werkt dit niet, probeer dan eens een W16 naald met ong. 85 sproeier...

Let met dat vervroegen wel op, als je zomaar wat op het oog gaat verdraaien zonder spie dan kan het resultaat nogal zuigervretend zijn.
 
ik heb er ook nog s over nagedacht, en ik ga dat vervroegen zonder spie niet proberen..

hoeveel groter moet de sproeier dan? want zit nu 98 in.. ik zal morgen ofzo ff een 100 proberen te fixen, en die proberen, en met de naald kutten..

joel; vanwaar die combinatie w16+85 sproeier?
 
Back
Top