GrigioLucido
New Member
Beste Forumleden,
Recent heb ik een 2020 Vespa Sprint S i-Get Euro 4 Snor aangeschaft. Als 50+er kom ik erachter dat het opvoeren van een brommer toch wel heel anders werkt t.o.v. die 'goede ouwe tijd" met mijn Honda MT. Waarom opvoeren? Als "ouwe lul" mag het duidelijk zijn dat ik niet van plan ben om mijn woonwijk onveilig te maken met speedruns, lawaai en exhaust flames, etc.
Mijn use case is als volgt. De scooter mag wat meer pit en snelheid krijgen binnen Nederland. Dus max snelheid (34, WOK) met wat meer trekkracht. Prima in de stad. Echter, de scooter gaat een paar keer per jaar achterop de camper mee naar Spanje en Frankrijk. Juist daar wil ik dat de Vespa optimaal presteert. Er gelden in deze landen andere regels en ik draag daar ook een helm.
Op dit moment heb ik de volgende zaken uit laten voeren:
- Power Commander die is in te stellen op een begrensde snelheid;
- Malossi Multivar set met Malossi 7,5 gram rollen.
Positieve resultaten:
- Dankzij de Malossi Multivar met 7.5 gram rollen een veel betere acceleratie en opbouw van toeren;
- Topsnelheid op de teller meestal 50km/u soms 55km/u.
Negatieve resultaten:
- Bij een koude start stottert of houdt de motor in tijdens de eerste kilometer. Eenmaal warm is het weg;
- Wanneer het gas wordt losgelaten en daarna weer gas wordt gegeven lijkt het alsof alles weer begrensd wordt. Gas loslaten en dan weer volgas lost het probleem op. In de praktijk is dit zeer irritant omdat er meestal met variabele snelheden wordt gereden.
Mijn vragen aan de forum leden:
- Is dit een gebruikelijk euvel met deze setup?
- Zou de toevoeging van een Malossi ECU i.c.m. de Power Commander dit euvel oplossen?
- Zijn er nog performance verbeteringen te verwachten door de Malosso ECU toe te voegen aan de setup?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Recent heb ik een 2020 Vespa Sprint S i-Get Euro 4 Snor aangeschaft. Als 50+er kom ik erachter dat het opvoeren van een brommer toch wel heel anders werkt t.o.v. die 'goede ouwe tijd" met mijn Honda MT. Waarom opvoeren? Als "ouwe lul" mag het duidelijk zijn dat ik niet van plan ben om mijn woonwijk onveilig te maken met speedruns, lawaai en exhaust flames, etc.
Mijn use case is als volgt. De scooter mag wat meer pit en snelheid krijgen binnen Nederland. Dus max snelheid (34, WOK) met wat meer trekkracht. Prima in de stad. Echter, de scooter gaat een paar keer per jaar achterop de camper mee naar Spanje en Frankrijk. Juist daar wil ik dat de Vespa optimaal presteert. Er gelden in deze landen andere regels en ik draag daar ook een helm.
Op dit moment heb ik de volgende zaken uit laten voeren:
- Power Commander die is in te stellen op een begrensde snelheid;
- Malossi Multivar set met Malossi 7,5 gram rollen.
Positieve resultaten:
- Dankzij de Malossi Multivar met 7.5 gram rollen een veel betere acceleratie en opbouw van toeren;
- Topsnelheid op de teller meestal 50km/u soms 55km/u.
Negatieve resultaten:
- Bij een koude start stottert of houdt de motor in tijdens de eerste kilometer. Eenmaal warm is het weg;
- Wanneer het gas wordt losgelaten en daarna weer gas wordt gegeven lijkt het alsof alles weer begrensd wordt. Gas loslaten en dan weer volgas lost het probleem op. In de praktijk is dit zeer irritant omdat er meestal met variabele snelheden wordt gereden.
Mijn vragen aan de forum leden:
- Is dit een gebruikelijk euvel met deze setup?
- Zou de toevoeging van een Malossi ECU i.c.m. de Power Commander dit euvel oplossen?
- Zijn er nog performance verbeteringen te verwachten door de Malosso ECU toe te voegen aan de setup?
Bij voorbaat dank voor de hulp!