Problemen starten

Malossini

New Member
Scooter info:
Piggio Zip E5 2022 3v(raad het niemand aan)
Malossi 80cc aluminium
Polini Hi Speed variateur(enige kloppende aan die naam is het woord Polini
Rollen 7.4 gr
Polini ECU ingesteld op stap 4
Standaard uitlaat

Ik heb net de nieuwe 80cc geïnstalleerd wat volgens mij goed is gegaan want hij begon na paar keer starten te lopen. Enige probleem is dat mijn bendix geen contact meer maakt met de starterkrans na een paar keer starten. Dit probleem kon ik eerder oplossen door de borgmoer van de variateur nog vaster aan te draaien. Dit loste het probleem op maar toen ik vervolgens de variateur loshaalde voor opnieuw afstellen van de rollen bleek de koel ventilatorborging(als het zo heet, ik bedoel dat ding op de eerste foto) compleet gebroken was. Nieuwe besteld en die met normale kracht opgezet en weer raakt de bendex de starterkrans niet. Weer aangedraaid en weer kapot. Ik begin te denken dat ik misschien iets ben vergeten terug te monteren. Op de Carter deksel zit ook een dop, ik krijg die er niet terug op. Maar ik weet niet of dat we mee te maken heeft? (Foto 2)

Laatste vraag deze scooter heeft geen varioring. Wel zat bij mijn polini ecu een andere variateurbus. Ik schat 3 mm langer en iets dikker of dunner (weet niet welke van de 2 welk meer is) moet ik de iets langere erop zetten of de iets kortere en dikke?

De scooter heeft nog geen 4000km gelopen dus bendix ziet er goed uit en starterkrans ook, bedankt voor jullie hulp alvast?

Fotos komen eraan
 
Advertisement - register to remove this

Zorg dat de v snaar niet onderin zit. Nu draai je hem klem en tijdens het rijden gaat deze omhoog en komt er speling en loopt de boel los.
 
Back
Top