This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem na montage Yasuni C21

sproeier 75 is HEEL erg klein met zo'n setup , dat lijkt mij totaal niet goed , normaal zit je rond de 92/94!!

en gasnaald gewoon op 2e gleufje van onder zetten..

en luchtstelschroef op 1,5 slag uiit..
 
Wel die 92 zat erin met de originele uitlaat , toen ging hij perfect afstelling was goed bougie had de juiste kleur. Dan ga ik maar die 92 eens terug steken maar nu met de gasnaald op de tweede stand van van onderen te beginnen. Enig idee wat het zou kunnen zijn dan moest dit niet lukken ?
 
oke , heb dit dus geprobeerd...
sproeier 92
gasnaald w7 op tweede stand van onder
gewichten 3.2 en 3.5 mix
rode drukveer
zwarte trekveren
luchtstelschroef 1.5 open

Hij gaat iets beter met de 92 sproeier maar heeft nog altijd die trage reactie bij gasgeven zowel bij half gas als volgas , nu dacht ik misschien een nog iets grotere sproeier probeer dus 95 maar het probleem is dan terug erger? wat zou dit kunnen zijn ? Ik vraag het omdat ik nooit echt een hoogtoerig blok ineen heb gestoken , dus voor de extra bijkomende (iets moeilijkere) dingen vraag ik het maar even hier
 
gewoon 92 erin houden en dan de variozooi gaan afstellen.

wat voor vertanding zit er eigenlijk in?

hoe staat de squish?

en hoeveel toeren draait ie eigenlijk?
 
sorry melf, ik ben er niet opuit om met jou in discusie te gaan maar heb meerdere van dit soort setups up straat rijdend gehad. met een std overbrenging (geen overrange of iets) krijg je dit vaak niet lekker oppakkend. ik zou hem dus ook echt aanraden om een uitlaat te kiezen die iets laagtoeriger presteert. of een binnenrotor.
ga niet zeggen dat dat niet hoeft melf. iedereen weet dat de gasreactie van een binnenrotor beter is als een standaard ontsteking.
gegroet.
 
dat laatste zal ik ook niet ontkennen , maar ik heb vaak genoeg evo (zefs evo50 wil super) , manston etc. setups in elkaar gezet ook uiteraard met hoogtoerige uitlaten wat gewoon prima wil lopen,

bijv. mijn eigen evo50 setup met 190 graden uitlaatpoort (enigste wijziging) , evo50 pijp , 19mm , etc. etc. en een behoorlijk lange overbrenging liep super met een std ontsteking , en wheely maken was ook geen probleem , als dat nog prima wil dan moet dit helemaal wel prima willen..

de std ontsteking en std poelies kun je prima afstellen met zo'n setup op Minarelli (!) ik bedoel , als ik dat kan kan een ander dat ook. beter kan altijd , maar slecht lopen doet het absoluut niet mits goed in elkaar gezet en afgesteld.
 
Hey guys...ummm gewoon een reactie uit mijn ervaring...heb ook zo'n setup..yasuni C21 dellorto 21 met een 100 sproeier en malossi cyl...in het begin reed ik reed ik ook op een standaart pijp en alles reageerde goed..maar toen ik die yasuni aanbracht moest ik ook afstellen...en enigste wat ik deed was lichtere rollen en vervangde m'n airboc met een malossi open filter..kreeg gelijk meer power en top end..niets gedaan aan m'n drive,clutch,ontsteking en carb..