Probleem na montage Yasuni C21

longontsteking

Well-Known Member
Hallo

ik ga al direct de setup geven , dan het probleem.

Malossi MHR team 70cc lc
Pen 12 krukas Malossi rhq
Carbu dell'ortho 21mm sproeier 98
Malossi membraam vl-13
vario Malossi MHR Multivar gewichten 5.5g (onafgesteld)
Koppeling Malossi Delta (rode drukveer , zwarte trekveren)
Huis Malossi wingbell


Heb dus vandaag mijn nieuwe uitlaat binnengekregen (yasuni c21) , hiervoor reed ik met een standaard uitlaat van een ovetto 100cc.
Gisteren met de vorige uitlaat reed hij perfect , goede trekkracht , juiste sproeier ,... kon niet beter. Vandaag na de montage van de yasuni (en de prop uit de demperbuis gehaald te hebben) trekt hij van geen kanten meer en sputtert bij volgas (net dat geluid als je geen massakabel zou hebben).
Wat zou dit kunnen zijn ???

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

de watte???

het is nogal logisch dat als je de uitlaat veranderd dat je dan ook veel meer moet veranderen , vooral de drukveer , rollen en trekveren ..

een standaard uitlaat is COMPLEET wat anders dan een C 21..

kort gezegd , de boel afstellen!

ga maar eens naar iets van 3,5 gram eerst..
 
kan goed zijn dat hij nu meer benzine je cilinder terug ingooit omdat je een expansie hebt! kan dus zomaar zijn dat de sproeier nu te groot is!

zou eerst eens iets van 4gram rollen dr in gooien en blijftie sputteren een zakken in je sproeier om te kijken hoe hij er op reageerd!
 
Grootste probleem zit om te beginnen in de rollen die veel te zwaar zijn.
In een C21 zit GEEN begrenzing en een begrenzing bestaat al helemaal niet uit staalwol.

Jij hebt nu de staalwol uit de demper gehaald? Dan zal hij snel veel lawaai beginnen maken.
 
Als je de demper van een C21 eraf haalt (en het is zeker 100% een C21) zit er in de buis met gaatjes waar je uitlaatgassen doormoeten een groot stuk groffe staalwol over de volledige lengte. De dempwol zelf zit er nog allemaal in he. Maar van meer benzine in cilinder met deze uitlaat kan kloppen dan ??? heb nu een sproeier 92 en bougie is idd nat dus kleinere sproeier dan maar zeker ? 85 misschien proberen ?
 
dat is onzin , de uitlaat zal weinig anders kwa sproeier moeten worden afgesteld , en misschien ook wel groter , het moet hoe dan ook gewoon worden afgesteld...

wat jij er nu uit hebt gehaald is demperwol , dit is PUUR en ALLEEN voor de demping van het geluid..

beter blijf je er met je poten af , je sloopt alleen maar de boel tot nu toe..
 
dat was zowizo geen demperwol maar goed , daar ga ik niet over beginnen discussieren , heb ondertussen al verbetering door de lichtere rollen , nu pruttelt hij alleen in het begin heb een stuk volgas gegeven , bougie nagekeken , was nogal aan de donkerbruine kant zeg maar , dus kan het dan niet kloppen dat er een kleinere sproeier in moet ?? aan iets anders gaat het niet liggen denk ik
 
als je meer toeren gaat draaien heeft dat ook effect op je sproeier , als je dus nog lichter in rollen moet omdat ie nog steeds niet goed rijdt en je gaat ook nog kleiner in sproeier kan het zijn dat ie dan juist te arm gaat staan! dus eerst de vario goed afstellen , en de koppeling , deze moet genoeg toeren draaien vanuit stilstand , als ie te weinig toeren draait gaat ie ook stotteren. en dan de sproeier gaan aanpassen en eventueel de vario enz. nog een beetje..
 
Begrenzer uit demper gehaald, dat kon je er nu zelf ook wel van maken zeker?

Waar in een C21 std helemaal geen begrenzing zit.
Dat snapte ik uiteraard, ik doelde er op dat er geen begrenzer in de demper zit (überhaupt geen begrenzer), net als (zo ver ik weet) alle carrera uitlaten.
Ze zijn dan ook niet voor niets geen van alle goed gekeurd voor op straat.
 
als je meer toeren gaat draaien heeft dat ook effect op je sproeier , als je dus nog lichter in rollen moet omdat ie nog steeds niet goed rijdt en je gaat ook nog kleiner in sproeier kan het zijn dat ie dan juist te arm gaat staan! dus eerst de vario goed afstellen , en de koppeling , deze moet genoeg toeren draaien vanuit stilstand , als ie te weinig toeren draait gaat ie ook stotteren. en dan de sproeier gaan aanpassen en eventueel de vario enz. nog een beetje..

Heb ik allemaal gedaan heb nu 3.2g rollen rode drukveer , rode trekveren.
Dan ben ik aan de sproeier begonnen daar zit toch het probleem ... zit nu al op sproeier 85 en nog steeds blijft de bougie redelijk nat na een stuk gereden te hebben , donkerbruin tegen zwart af , dus jah zal hij dan nog te groot zijn ? (logisch is van wel maar kom van sproeier 92 en verwonderd mij dat het verschil dan toch zooo groot is). Mijn gasnaald staat op de laagste stand dit gaf enige verbetering maar nog niet helemaal. Graag advies toch kleinere sproeier ?
 
gasnaald op 2e stand van onder zetten (clipje op het gleufje dus)

en dan de sproeier eens naar 78 a 80 doen en proberen..

ik heb weleens 72 erin gezet met 70cc , maar kijk meteen ook even wat voor naald er precies in zit , dit doet ook heel wat ,er zijn namelijk tal van verschillende naalden!

wat voor olie en hoeveel gebruik je?
 
De naald die erin zit zat bij de carburator (dellorto 21mm racing black edition) , weet nu niet precies hoe je weet wat voor een naald het is xD.
De olie die ik gebruik is castrol TTS mengpercentage 2.5%.
Nu denk ik wel dat ik met een kleinere sproeier al geholpen ga zijn ben van 92 naar 85 gegaan en er was wat verbetering , maar het lijkt me toch een kleine maat...
 
dat staat op de naald zelf.

TTS zou ik niet te rijk smeren , ik vind het ook geen geweldig spul btw,...

de maat van de sproeier kun je niet zomaar wat van zeggen , want de gasnaald bepaald een heleboel , net als de naaldbuis , als deze anders zijn dan een normale DO kun je er minder van opaan dat de maat te vergelijken is. std zit er een w7 naald in een 21mm als ik me niet vegis , maar er kan ook w 3 in zitten , of w 16 en ga zo maar door , wat het compleet ander effect geeft , en daarnaast nog de naaldbuis die ook bij de naald moet passen..
 
Hey

Ik heb dus even gekeken , de naald is is idd een w7 , deze zat al in de carburateur , welke nieuw is aangekocht. Nu heb ik een sproeier 75 en de gasnaald op de tweede hoogste stand (van de 4 standen) , verbetering maar nu is mijn sproeier te klein terug deze terug vervangen maar nog steeds niet beter . Gewichten zijn 3.2g zw. trekveren rode drukv. Het enigste probleem is dus dat de sproeier te groot is en ik maar moet blijven zakken met weinig verbetering tot gevolg , met de originele uitlaat reed hij perfect , dus het gaat nu niet ineens aan de ontsteking liggen etc... Het zit duidelijk ergens van toen ik de yasuni c21 geplaatst heb.
 
Back
Top