Probleem montage Naraku 80cc kit Vespa 4T 4 klepper

Krakakarate

New Member
Goedemiddag,

Afgelopen week ben ik aan de slag geweest met een Vespa LX 4T 4V. Hierop probeerde ik een Naraku 80CC te monteren.

( https://allesvoorscooters.nl/cilinderkit-naraku-79cc-voor-piaggio-50cc-4-takt-2v-4v/)

Het past allemaal voor geen meter, hoewel de onderdelensite natuurlijk aangeeft dat het zou moeten kloppen. Cylinder is ongeveer 1mm te laag waardoor de zuiger tegen de kop aan komt. Zuiger is waarschijnlijk ook verkeerd of te hoog, want bij montage van een extra voetpakking om dat tekort van 1mm op te lossen, komen de kleppen bij het rondgaan van het vliegwiel tegen de zuiger aan. Met de distributieketting los kan de zuiger wel op en neer zonder problemen.

De kit is ook nog eens zonder bussen geleverd en de originele bussen voor in de kop passen niet, die vallen zo de cylinder in omdat ze te smal zijn. Cylinderkop heeft zonder deze bussen een speling van 2 of 3mm. Wij hebben zelf de cylinderkop moeten uitboren om passende bussen te kunnen plaatsen, waardoor de speling er niet meer is.

Klepstelling en het op moment zetten van de ketting is gedaan zoals in de handleiding van de scooter. De Naraku kit had hier geen eigen voorschriften voor. De zuiger zit ook niet ondersteboven. We hebben alles in een goede werkplaats gedaan met 2 beroepsmonteurs.

Doen wij in de montage van deze cylinder iets verkeerd, of is deze set simpelweg troep? Ik ben momenteel al aan het mailen met de webshop, maar het valt me tevens op dat er geen andere webshops deze kit lijken te leveren

Als iemand deze cylinderkit heeft, of een idee heeft van wat er hier mis gaat, hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

naraku is inderdaad niet zo`n best spul op het gebied van cilinder kitjes. Heb zelf een peugeot vivacity 2takt cilinder van dat merk.
Ondanks dat het best wel prettig kan lopen, blijft het een benzine zuip cilinderkitje.. Zuigerveren zijn dan een goedkope kut kwaliteit.
De spoelpoorten aan de onderkant zijn veelste ruim gemaakt. waardoor het allemaal niet zo zuinig loopt.
En het heeft ook een afstel probleem. Precies na stationair vraag het ineens een hoop benzine.. Met de standaard fabrieks afstelling loopt het dan te arm. (denk dat het op te lossen is door de gasnaald een standje hoger te doen) maar dit zou normaal niet nodig horen te zijn.
 
Back
Top