Probleem met aandrijfing na andere cdi, AGM 4 takt

thathb

New Member
Hallo Beste leden, nog de beste wensen allemaal.

Heb het sleutelen weer opgepakt na een langere tijd.
Voor een maatje van me, even met de scooter bezig geweest.

Maar hij begint steeds raarder te rijden.
Het lijkt wel alsof de overbrenging van de cilinder naar het achterwiel steeds slechter word en begint te haperen.
Bij bepaalde toeren begint hij schokkerig te rijden, en benut niet zijn volledige vermogen.
Heb ook het idee dat hij erg trilt tijdens dit haperen.

Met 2 mensen is dit probleem ook erger.
Tot nu toe heb ik alleen de cdi vervangen.
Varioring zit er nog in. (kreeg de krukas moer niet los.)

Het gaat om een agm 4takt scooter.

Meerdere dingen gelezen op internet wat mogelijke oorzaken kunnen zijn.
Van de bougie tot aan de snaar en koppeling.

Hopelijk hebben jullie wat sugesties.

Groetjes

Advertisement - register to remove this

Zou de dingen die je gelezen hebt , even nakijken , als de motor goed blijft lopen , en de aandrijving slipt , zou ik kijken naar : snaar dik genoeg , niet versleten , rollen nog goed , gaat de vario goed in en uit , snaar strak genoeg . Koppeling segmenten nog goed , geen gebroken trekveren , gaat de poelie goed in en uit . En als je aan de koppeling bel draait , draait dan het achterwiel mooi soepel mee ?

Zou de dingen die je gelezen hebt , even nakijken , als de motor goed blijft lopen , en de aandrijving slipt , zou ik kijken naar : snaar dik genoeg , niet versleten , rollen nog goed , gaat de vario goed in en uit , snaar strak genoeg . Koppeling segmenten nog goed , geen gebroken trekveren , gaat de poelie goed in en uit . En als je aan de koppeling bel draait , draait dan het achterwiel mooi soepel mee ?
Bedankt voor de snelle reactie.
Meeste dingen kan ik even nakijken.

De snaar viel mij wel op dat er niet al teveel spanning op zat dus dat zou nog wel eens iets kunnen zijn.
Ga de rest ook even checken.

Back