Als ik de foto van de cdi-connector vergelijk met het schema in de "handleiding caferacer 50.pdf" zie ik toch wel iets vreemds.
Ik vermoed dat dit schema niet overeen komt met jouw brommer of er zit een foutje in zoals dit vaker gebeurt in Chinese schema's
Op de foto zie ik de volgende draadkleuren op de cdi nl: groen, wit/blauw, zwart/rood en zwart/geel.
Op het schema zie ik de volgende draadkleuren op de cdi nl: groen, wit/groen, zwart/rood en zwart/geel.
Verder zie ik als ik naar het schema kijk alleen maar 1 spoel die de cdi bedient, dit zou betekenen dat de cdi zijn timing destilleert uit de wisselspanning die ook dient als ontsteekspanning en deze brommer dus helemaal geen pickupspoel heeft.
Deze spoel hangt ook nergens aan de blokmassa.
Toch lees ik hierboven dat er wel een pickupspoel op deze brommer zit???
Dus even aan @Slein123 , zeker weten dat er een pickupspoel op deze brommer zit?
Groen wordt bij Chineesjes, maar ook bij veel andere scooter merken, heel vaak gebruikt als massa, zo ook in het schema, dus die gemeten 170 Ohm, mocht dit een massadraad zijn, is dan veel te hoog.
170 Ohm zou dan wel ongeveer overeen komen met de typische weerstand van een doorsnee pickupspoel.
De gemeten ac-spanningen op de zwart/rode draad gemeten zijn in orde.
Als ik een inschatting zou moeten maken van de functie van de draden op de cdi (foto),
indien deze brommer een pickupspoel heeft, zou dit uitzien als volgt:
- Groen = massa. ( typische weerstand vanaf de cdi connector gemeten, 0 Ohm tov min-pool accu)
- Zwart/rood = ontsteekspanning voor de cdi. ( typische weerstand vanaf de cdi connector gemeten, een paar honderd Ohm tov min-pool accu)
- Wit/blauw = pickupspoel. ( typische weerstand vanaf de cdi connector gemeten, tussen 100 en 200 Ohm tov min-pool accu)
- Zwart/geel = bobine. ( typische weerstand vanaf de cdi connector gemeten, ongeveer tussen 0.2 en 2 Ohm tov min-pool accu)
Misscien een heel domme vraag, op de min-pool van de accu zitten waarschijnlijk 2 draden, een dikke en een dunne draad, zitten die goed vast en maken deze goed contact met de min-pool van de accu, met name die dunne?