Dag allen,
Nieuw hier op het forum.
Ik ben Niels, momenteel in het bezit van een AGM caferacer en kom uit het mooie Twente..
Het probleem zit hem in het volgende;
2016 AGM Caferacer Luxury, 2000 km gelopen.
Helemaal origineel, alleen begrenzingsplaatje er af gehaald.
Carburateur versie zonder lambdasonde of pulse-air.
Als ik elektrisch start, krijg ik geen vonk op de bougie.
Kickstarten, loopt in 1 kick en vonkt.
Aanduwen, 1 tikje en hij loopt.
Rijd super, niks mis mee.
Alles nagekeken, nieuwe accu geplaatst.
Ontsteking doorgemeten, in orde, alles binnen de waardes.
Spanningsregelaar binnen de waardes, laadspaning 13.4 Volt.
Zekering bij startrelais in orde.
Koppelings schakelaar werkt goed, en al door gelust.
Schakelaar van de standaard was wat wiebelig qua contact, maar nu de connector even van af gehaald.
Neutraal schakelaar werkt, zowel optische 'N' in teller als met doormeten. Versnellings schakelaar geeft ook 1-N-2-3-4 aan in display.
Startmotor draait goed rond, ook zonder bougie elektrisch starten geen vonk.
+ en - kabel doorgemeten, zijn in orde.
Extra aardedraad al aan gemaakt, ook helaas geen verbetering.
Kabelboom doorgemeten, alle draden zijn heel.
Er zit volgens schema, hier op het forum gevonden, een Diode tussen startrelais en koppelingsschakelaar.
Waar is deze voor? meet hoge weerstand, 500 Ohm door de diode. Diode zelf laat maar 1 richting door, (de 500 ohm).
Mis ik iets?
Vraag 2:
als ik de brommer op contact zet, gaat de verlichting al aan.
Heb wel een stuurschakelaar (uit-stadslicht- dimlicht) en die schakelaar is in orde.
Het is de Luxury, dus gelezen hier dat verlichting via contact gaat. Ook zie ik Luxury's zonder de lichtschakelaar op het stuur.
Wie kan me verder helpen?
Dank en fijne dag.
Groet,
Niels
Nieuw hier op het forum.
Ik ben Niels, momenteel in het bezit van een AGM caferacer en kom uit het mooie Twente..
Het probleem zit hem in het volgende;
2016 AGM Caferacer Luxury, 2000 km gelopen.
Helemaal origineel, alleen begrenzingsplaatje er af gehaald.
Carburateur versie zonder lambdasonde of pulse-air.
Als ik elektrisch start, krijg ik geen vonk op de bougie.
Kickstarten, loopt in 1 kick en vonkt.
Aanduwen, 1 tikje en hij loopt.
Rijd super, niks mis mee.
Alles nagekeken, nieuwe accu geplaatst.
Ontsteking doorgemeten, in orde, alles binnen de waardes.
Spanningsregelaar binnen de waardes, laadspaning 13.4 Volt.
Zekering bij startrelais in orde.
Koppelings schakelaar werkt goed, en al door gelust.
Schakelaar van de standaard was wat wiebelig qua contact, maar nu de connector even van af gehaald.
Neutraal schakelaar werkt, zowel optische 'N' in teller als met doormeten. Versnellings schakelaar geeft ook 1-N-2-3-4 aan in display.
Startmotor draait goed rond, ook zonder bougie elektrisch starten geen vonk.
+ en - kabel doorgemeten, zijn in orde.
Extra aardedraad al aan gemaakt, ook helaas geen verbetering.
Kabelboom doorgemeten, alle draden zijn heel.
Er zit volgens schema, hier op het forum gevonden, een Diode tussen startrelais en koppelingsschakelaar.
Waar is deze voor? meet hoge weerstand, 500 Ohm door de diode. Diode zelf laat maar 1 richting door, (de 500 ohm).
Mis ik iets?
Vraag 2:
als ik de brommer op contact zet, gaat de verlichting al aan.
Heb wel een stuurschakelaar (uit-stadslicht- dimlicht) en die schakelaar is in orde.
Het is de Luxury, dus gelezen hier dat verlichting via contact gaat. Ook zie ik Luxury's zonder de lichtschakelaar op het stuur.
Wie kan me verder helpen?
Dank en fijne dag.
Groet,
Niels