This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Pro race runner

Arthur.

Pro race member..
Omdat ik normale naam wou opnieuw geregistreerd.
Ik begon mijn scootercarrière met een Gilera runner SP carbon.



Deze heb ik gehad voor mijn 16de verjaardag. 2 dagen later gelijk mijn certificaat gehaald.
Nadat ik deze had ingereden heb ik door een vriend van me de varioring eruit laten want zelf wist ik er nog niks van. Hij had ook een runner met een 70cc en ik vond dat prachtig.
Ik d8 bij mezelf dat wil ik ook ooit nog eens hebben.
Na veel dingen bedacht te hebben en gezegd ben ik toch maar begonnen met een Bidalot S2.
Dit ging zo’n 100 op de teller en vond het hard.
Toen in februari 2003 een MK pro race pijp gekocht voor mijn toekomstige setup



Deze zou zo worden

- Cilinder : MK pro race
- Uitlaat : MK pro race uitlaat
- Krukas : MK Pro race
- Carb : 21 mm Dell’orto
- Vario : MHR 2000
- Koppeling : Hebo verstelbaar
- Ontsteking : Stnd zonder lichtspoelen en FKT vliegwiel
- Extra’s : NGK bougikabel en denzo W34

Krukas:



Cilinder:




Na veel sparen had ik het bijna bij elkaar en wou het erop zetten.
Toen kreeg ik erge ruzie met mijn ouders en moest toen maar een eigen scooter kopen.
Ze vonden het zonde van deze scooter.

Nou ja, ik moest dus een andere scooter gaan zoeken.
Na en tijd gezocht te hebben en gekeken bij een schade NTT heb ik toch nog een mooie runner kunnen vinden.
Deze kon ik ophalen voor 450 euro.
Toen gelijk gelijk gestript en de velgen en carterdeksel laten coaten
Half gestript frame:



Toen die weer inelkaar stond zag die er zo uit:





Pijp zit er voor het idee op.
Een paar dagen later ging ik het blok opbouwen met vrienden van me.
Dus blok onder runner vandaan en bouwen.
Opbouwend blok:







Toen dit onder de scooter gemonteerd:



Na het starten en een stuk te hebben gereden lekte het blok koelvloeistof.
Dus ik onderweg terug naar huis sta ik even stil en in een keer loopt ie vast.
Ik d8 het ergste dus naar huis lopen en kijken wat het was.
Haal de cilinder er af .. en die was helemaal goed, beweeg het vliegwiel en stopt af en toe dus lagers kapot.

Hier een foto van kapot lager:



Toen dit laten opbouwen en tunen door brommerzaak en toen kon ik alles weer in elkaar zetten
De achterveer en voorschijf mochten ook wel worden vervangen en dit werden een
Chrome sebac gas veer en een malossi schijf.

In deze staat is die nu:







Hier samen met een scooter van een vriend van me



Toen een 26 mm dell'orto met een 26 mm malossi spruitstuk gekocht.
Dit samen met een Malossi VL13 membraam.







Na een tijd nix gedaan te hebben toch maar verder gegaan.
Eerst heb ik mijn tank er uit gehaald.Rijd nu tijdelijk op olie tank.
Daarna heb ik de KVS stangen vervangen door slangen en
het rooster voor radiateur weg gehaald.
Ook nog een snelgas en handvaten gekocht



Snelgas:


Pijp


Geheel




Heb na tijde afstellen toch de 26mm er af gehaald en ik kon een
28mm OKO lenen. Dus ik dit gemonteerd samen met een geleende Hebo racing 2.
Ook heb ik van Dvo van het forum poulies van malossi kunnen kopen
Na veel knutselen om de uitlaat erop te zetten is het gelukt.
Toen starte...had eerst wat last van valse lucht.
Dus eff het de carb. enz na gekeken dus daarna eff kunne teste.
Nou hij ging als een raket!! Hij kwam veel erger omhoog dan anders en doortrek was erg goed...

Hier een paar foto's:





Toen weer met mijn eigen uitlaat gereden.





Maar het moest een keer gebeuren en kreeg een warmloper..





En de zuiger...



Toen dacht ik bij me zelf bouw de hele scooter weer opnieuw op.
Dus toen frame kaal gemaakt en deze wordt nu gestraald en gespoten.
Verder zoek ik nog een mooi stuur plus clamp.
Hier de uiteindelijke setup.

Motorisch

- MK pro race cilinder
- MK pro race krukas
- MK pro race uitlaat
- MHR overrange
- Hebo koppeling
- Getunend carter
- MHR VL13
- MHR 25mm recht spruitstuk
- Oko 28mm D-slide
- MHR E-13 filter
- Stnd. vertanding ( heb een polini sec. liggen)
- Stnd. ontsteking ( heb een eprom liggen maar werkt niet )


- Malossi schijf
- Chrome Sebac achterveer
- Speedgas
- Pro grip handvaten
- Velgen + carterdeksel wit gecoat

Nog te doen:
-Cross stuur
-Kappen spuiten (kleur onbekend)

Update's volgen...
 
Last edited:
ziet er netjes uit art, beter binnenkort weer ff samen blazen man! en ook binnenkort ff banken in ouderkerk he mzzl jeroen.
 
Ziet er goed uit, alleen ik snap niet waarom mensen die speed gashendel kopen ? Is tog een kut ding, kijk hoe die kabel eruit komt :S maja, als jij er tevreden mee bent...

suc6 ermee iig !

mzzl's Jur.
 
Ziet er goed uit allemaal, maar ik zou als ik jouw was voor een andere carb gaan...
Het schijnt dat die oko's gemaakt zijn voor 4 takt en moeilijk aftestellen oid..

Ga gewoon voor een Dellorto VHST 26/28, Keihin PWK 28, Mikuni 24!!

Veel succes iig
 
ziet er leuk uit ga je ook nog wat met de kappen doen en als ej moet kiezen tussen de carberateurs hier boven dan moet je echt de mikuni nemen die heb een maat van me ook op zijn pro race rij gruwelijk
 
fart gaat het nog lukken om te vlammen in julie-augustus?

& ben benieuwd naar je kappen + frame..

word wel tem!

laterrr
 
wheelie*zip said:
Ziet er goed uit, alleen ik snap niet waarom mensen die speed gashendel kopen ? Is tog een kut ding, kijk hoe die kabel eruit komt :S maja, als jij er tevreden mee bent...

suc6 ermee iig !

mzzl's Jur.

Keb hem ook, is niet echt ideaal nee...
 
k heb em ook, maar tot nu toe vind k er nix mis mee...
veel succes met je project nog..
 
Bedankt voor de reactie's
Tja tot nu toe gaat het goed met die speed gashandel maar kijk nog voor een andere.
Dinsdag krijg ik me cilinder weer terug en dan wordt ook me frame naar spuiter gebracht.
En zippaz ik ben van plan eind Juli weer te kunnen rijden.
 
Zo weer verder gegaan met me scooter.
Vrijdag middag me frame terug van spuiter gekregen.
Deze is donker blauw geworden. Ook een sport stuur gekocht.
Verder heb ik ook de cilinder terug en al gemonteerd.
Vrijdag om 8 uur zo begonnen.


Toen het blok in elkaar gezet met een nieuwe zuiger en pakkingen.
De volgende dag het blok eronder gezet en binnen 3 keer kicken deed ie het weer.
Verder komt er nog traanplaat waar je voeten moet opzetten.
Hier nog wat foto's.










Alleen de binnenrotor en kappen moeten nog worden gedaan....
 
Ziet er strak en netjes verzorgd uit.
Een zadelhoes in een andere kleur lijkt mij wel vet.
s6 ermee
 
Die warmloper is miss wel door die oko maar ik denk vooral door dat de binnenkop toch te vast heeft gezeten.
Ik zoek ook een andere een 24 mm mikuni of een 28 keihin pwk.
PM me als je wat hebt....
 
morgen ga ik ff langs jarno's om die tapeinden voor mij en die killswitch voor jou te halen dan kunnen we misschien morgen avond al samen "crossen" ik bel je morgen ok laters jeroen.