Arthur.
Pro race member..
Omdat ik normale naam wou opnieuw geregistreerd.
Ik begon mijn scootercarrière met een Gilera runner SP carbon.
Deze heb ik gehad voor mijn 16de verjaardag. 2 dagen later gelijk mijn certificaat gehaald.
Nadat ik deze had ingereden heb ik door een vriend van me de varioring eruit laten want zelf wist ik er nog niks van. Hij had ook een runner met een 70cc en ik vond dat prachtig.
Ik d8 bij mezelf dat wil ik ook ooit nog eens hebben.
Na veel dingen bedacht te hebben en gezegd ben ik toch maar begonnen met een Bidalot S2.
Dit ging zo’n 100 op de teller en vond het hard.
Toen in februari 2003 een MK pro race pijp gekocht voor mijn toekomstige setup
Deze zou zo worden
- Cilinder : MK pro race
- Uitlaat : MK pro race uitlaat
- Krukas : MK Pro race
- Carb : 21 mm Dell’orto
- Vario : MHR 2000
- Koppeling : Hebo verstelbaar
- Ontsteking : Stnd zonder lichtspoelen en FKT vliegwiel
- Extra’s : NGK bougikabel en denzo W34
Krukas:
Cilinder:
Na veel sparen had ik het bijna bij elkaar en wou het erop zetten.
Toen kreeg ik erge ruzie met mijn ouders en moest toen maar een eigen scooter kopen.
Ze vonden het zonde van deze scooter.
Nou ja, ik moest dus een andere scooter gaan zoeken.
Na en tijd gezocht te hebben en gekeken bij een schade NTT heb ik toch nog een mooie runner kunnen vinden.
Deze kon ik ophalen voor 450 euro.
Toen gelijk gelijk gestript en de velgen en carterdeksel laten coaten
Half gestript frame:
Toen die weer inelkaar stond zag die er zo uit:
Pijp zit er voor het idee op.
Een paar dagen later ging ik het blok opbouwen met vrienden van me.
Dus blok onder runner vandaan en bouwen.
Opbouwend blok:
Toen dit onder de scooter gemonteerd:
Na het starten en een stuk te hebben gereden lekte het blok koelvloeistof.
Dus ik onderweg terug naar huis sta ik even stil en in een keer loopt ie vast.
Ik d8 het ergste dus naar huis lopen en kijken wat het was.
Haal de cilinder er af .. en die was helemaal goed, beweeg het vliegwiel en stopt af en toe dus lagers kapot.
Hier een foto van kapot lager:
Toen dit laten opbouwen en tunen door brommerzaak en toen kon ik alles weer in elkaar zetten
De achterveer en voorschijf mochten ook wel worden vervangen en dit werden een
Chrome sebac gas veer en een malossi schijf.
In deze staat is die nu:
Hier samen met een scooter van een vriend van me
Toen een 26 mm dell'orto met een 26 mm malossi spruitstuk gekocht.
Dit samen met een Malossi VL13 membraam.
Na een tijd nix gedaan te hebben toch maar verder gegaan.
Eerst heb ik mijn tank er uit gehaald.Rijd nu tijdelijk op olie tank.
Daarna heb ik de KVS stangen vervangen door slangen en
het rooster voor radiateur weg gehaald.
Ook nog een snelgas en handvaten gekocht
Snelgas:
Pijp
Geheel
Heb na tijde afstellen toch de 26mm er af gehaald en ik kon een
28mm OKO lenen. Dus ik dit gemonteerd samen met een geleende Hebo racing 2.
Ook heb ik van Dvo van het forum poulies van malossi kunnen kopen
Na veel knutselen om de uitlaat erop te zetten is het gelukt.
Toen starte...had eerst wat last van valse lucht.
Dus eff het de carb. enz na gekeken dus daarna eff kunne teste.
Nou hij ging als een raket!! Hij kwam veel erger omhoog dan anders en doortrek was erg goed...
Hier een paar foto's:
Toen weer met mijn eigen uitlaat gereden.
Maar het moest een keer gebeuren en kreeg een warmloper..
En de zuiger...
Toen dacht ik bij me zelf bouw de hele scooter weer opnieuw op.
Dus toen frame kaal gemaakt en deze wordt nu gestraald en gespoten.
Verder zoek ik nog een mooi stuur plus clamp.
Hier de uiteindelijke setup.
Motorisch
- MK pro race cilinder
- MK pro race krukas
- MK pro race uitlaat
- MHR overrange
- Hebo koppeling
- Getunend carter
- MHR VL13
- MHR 25mm recht spruitstuk
- Oko 28mm D-slide
- MHR E-13 filter
- Stnd. vertanding ( heb een polini sec. liggen)
- Stnd. ontsteking ( heb een eprom liggen maar werkt niet )
- Malossi schijf
- Chrome Sebac achterveer
- Speedgas
- Pro grip handvaten
- Velgen + carterdeksel wit gecoat
Nog te doen:
-Cross stuur
-Kappen spuiten (kleur onbekend)
Update's volgen...
Ik begon mijn scootercarrière met een Gilera runner SP carbon.
Deze heb ik gehad voor mijn 16de verjaardag. 2 dagen later gelijk mijn certificaat gehaald.
Nadat ik deze had ingereden heb ik door een vriend van me de varioring eruit laten want zelf wist ik er nog niks van. Hij had ook een runner met een 70cc en ik vond dat prachtig.
Ik d8 bij mezelf dat wil ik ook ooit nog eens hebben.
Na veel dingen bedacht te hebben en gezegd ben ik toch maar begonnen met een Bidalot S2.
Dit ging zo’n 100 op de teller en vond het hard.
Toen in februari 2003 een MK pro race pijp gekocht voor mijn toekomstige setup
Deze zou zo worden
- Cilinder : MK pro race
- Uitlaat : MK pro race uitlaat
- Krukas : MK Pro race
- Carb : 21 mm Dell’orto
- Vario : MHR 2000
- Koppeling : Hebo verstelbaar
- Ontsteking : Stnd zonder lichtspoelen en FKT vliegwiel
- Extra’s : NGK bougikabel en denzo W34
Krukas:
Cilinder:
Na veel sparen had ik het bijna bij elkaar en wou het erop zetten.
Toen kreeg ik erge ruzie met mijn ouders en moest toen maar een eigen scooter kopen.
Ze vonden het zonde van deze scooter.
Nou ja, ik moest dus een andere scooter gaan zoeken.
Na en tijd gezocht te hebben en gekeken bij een schade NTT heb ik toch nog een mooie runner kunnen vinden.
Deze kon ik ophalen voor 450 euro.
Toen gelijk gelijk gestript en de velgen en carterdeksel laten coaten
Half gestript frame:
Toen die weer inelkaar stond zag die er zo uit:
Pijp zit er voor het idee op.
Een paar dagen later ging ik het blok opbouwen met vrienden van me.
Dus blok onder runner vandaan en bouwen.
Opbouwend blok:
Toen dit onder de scooter gemonteerd:
Na het starten en een stuk te hebben gereden lekte het blok koelvloeistof.
Dus ik onderweg terug naar huis sta ik even stil en in een keer loopt ie vast.
Ik d8 het ergste dus naar huis lopen en kijken wat het was.
Haal de cilinder er af .. en die was helemaal goed, beweeg het vliegwiel en stopt af en toe dus lagers kapot.
Hier een foto van kapot lager:
Toen dit laten opbouwen en tunen door brommerzaak en toen kon ik alles weer in elkaar zetten
De achterveer en voorschijf mochten ook wel worden vervangen en dit werden een
Chrome sebac gas veer en een malossi schijf.
In deze staat is die nu:
Hier samen met een scooter van een vriend van me
Toen een 26 mm dell'orto met een 26 mm malossi spruitstuk gekocht.
Dit samen met een Malossi VL13 membraam.
Na een tijd nix gedaan te hebben toch maar verder gegaan.
Eerst heb ik mijn tank er uit gehaald.Rijd nu tijdelijk op olie tank.
Daarna heb ik de KVS stangen vervangen door slangen en
het rooster voor radiateur weg gehaald.
Ook nog een snelgas en handvaten gekocht
Snelgas:
Pijp
Geheel
Heb na tijde afstellen toch de 26mm er af gehaald en ik kon een
28mm OKO lenen. Dus ik dit gemonteerd samen met een geleende Hebo racing 2.
Ook heb ik van Dvo van het forum poulies van malossi kunnen kopen
Na veel knutselen om de uitlaat erop te zetten is het gelukt.
Toen starte...had eerst wat last van valse lucht.
Dus eff het de carb. enz na gekeken dus daarna eff kunne teste.
Nou hij ging als een raket!! Hij kwam veel erger omhoog dan anders en doortrek was erg goed...
Hier een paar foto's:
Toen weer met mijn eigen uitlaat gereden.
Maar het moest een keer gebeuren en kreeg een warmloper..
En de zuiger...
Toen dacht ik bij me zelf bouw de hele scooter weer opnieuw op.
Dus toen frame kaal gemaakt en deze wordt nu gestraald en gespoten.
Verder zoek ik nog een mooi stuur plus clamp.
Hier de uiteindelijke setup.
Motorisch
- MK pro race cilinder
- MK pro race krukas
- MK pro race uitlaat
- MHR overrange
- Hebo koppeling
- Getunend carter
- MHR VL13
- MHR 25mm recht spruitstuk
- Oko 28mm D-slide
- MHR E-13 filter
- Stnd. vertanding ( heb een polini sec. liggen)
- Stnd. ontsteking ( heb een eprom liggen maar werkt niet )
- Malossi schijf
- Chrome Sebac achterveer
- Speedgas
- Pro grip handvaten
- Velgen + carterdeksel wit gecoat
Nog te doen:
-Cross stuur
-Kappen spuiten (kleur onbekend)
Update's volgen...
Last edited: