Pro race runner Krimpen

Arend Jan

ArthuR
Na veel hier te hebben gekeken zet ik ook maar eens mijn project hier.
Ik begon mijn scootercarrière met een Gilera runner SP carbon.

index.1.jpg


Deze heb ik gehad voor mijn 16de verjaardag. 2 dagen later gelijk mijn certificaat gehaald.
Nadat ik deze had ingereden heb ik door een vriend van me de varioring eruit laten want zelf wist ik er nog niks van. Hij had ook een runner met een 70cc en ik vond dat prachtig.
Ik d8 bij mezelf dat wil ik ook ooit nog eens hebben.
Na veel dingen bedacht te hebben en gezegd ben ik toch maar begonnen met een Bidalot S2.
Dit ging zo’n 100 op de teller en vond het hard.
Toen in februari 2003 een MK pro race pijp gekocht voor mijn toekomstige setup

index.2.jpg


Deze zou zo worden

- Cilinder : MK pro race
- Uitlaat : MK pro race uitlaat
- Krukas : MK Pro race
- Carb : 21 mm Dell’orto
- Vario : MHR 2000
- Koppeling : Hebo verstelbaar
- Ontsteking : Stnd zonder lichtspoelen en FKT vliegwiel
- Extra’s : NGK bougikabel en denzo W34

Krukas:

index.3.jpg


Cilinder:

index.4.jpg



Na veel sparen had ik het bijna bij elkaar en wou het erop zetten.
Toen kreeg ik erge ruzie met mijn ouders en moest toen maar een eigen scooter kopen.
Ze vonden het zonde van deze scooter.

Nou ja, ik moest dus een andere scooter gaan zoeken.
Na en tijd gezocht te hebben en gekeken bij een schade NTT heb ik toch nog een mooie runner kunnen vinden.
Deze kon ik ophalen voor 450 euro.
Toen gelijk gelijk gestript en de velgen en carterdeksel laten coaten
Half gestript frame:

index.7.jpg


Toen die weer inelkaar stond zag die er zo uit:

index.5.jpg


index.6.jpg


Pijp zit er voor het idee op.
Een paar dagen later ging ik het blok opbouwen met vrienden van me.
Dus blok onder runner vandaan en bouwen.
Opbouwend blok:

index.8.jpg


index.9.jpg


index.10.jpg


Toen dit onder de scooter gemonteerd:

index.11.jpg


Na het starten en een stuk te hebben gereden lekte het blok koelvloeistof.
Dus ik onderweg terug naar huis sta ik even stil en in een keer loopt ie vast.
Ik d8 het ergste dus naar huis lopen en kijken wat het was.
Haal de cilinder er af .. en die was helemaal goed, beweeg het vliegwiel en stopt af en toe dus lagers kapot.

Hier een foto van kapot lager:

index.12.jpg


Toen dit laten opbouwen en tunen door brommerzaak en toen kon ik alles weer in elkaar zetten
De achterveer en voorschijf mochten ook wel worden vervangen en dit werden een
Chrome sebac gas veer en een malossi schijf.

In deze staat is die nu:

index.13.jpg


index.14.jpg


index.15.jpg


Hier samen met een scooter van een vriend van me

index.16.jpg


Nog te doen:
-Cross stuur
-Malossi Overrange incl. Delta clutch
-Kappen spuiten (kleur onbekend)

Wordt vervolgt…….
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou nog graag een binnerotor willen maar er ligt nog een bekeuring van 345 euro dus dat is eff van de baan.
Groter carburateur staat ook nog op de planning.
Aantal pk''s weet ik nog niet w8 op me overrange en dan nog ergens banken
 
ej, kep zelf net ook runnertje gereviceerd enzo:) maar dit zal wel beter gaan trekken dan mn malossi 50cc ;) ;)
ziet er leuk uit, ik zou dat zwart-wit combotje lekker zo laten:) tis mooi zo!:D misschien ff overnieuw laten spuiten oid.. en dan je carterkap ook zwart maken.. en dan de plastic delen wit:) maarja dat is mijn mening van wat mooi is:p
keep on tuning man!:D
 
hey art zomaar arend ja whahaha maar ja die scooter in dat gras komt me bekend voor man mooi ding is dat! dat is toch een aerox of niet? toevallig ook nog een "rondo de gekste" aerox ;) :P ghehehe ziet er goed uit man binnenkort dan maar weer ff stukkie blazen of niet? laters jz
 
zow word erg vet!!
ff offtopic: woon je in krimpen aan de ijssel of krimpen aan de lek...?
woon zelf in lekkerkerk..misschien zie ik je wel is rijduh

greetz Dano
 
Originally posted by Dano
zow word erg vet!!
ff offtopic: woon je in krimpen aan de ijssel of krimpen aan de lek...?
woon zelf in lekkerkerk..misschien zie ik je wel is rijduh

greetz Dano

doe maar ijssel en je hoort ons vast nog wel is :)
 
Vandaag mijn nieuwe carburateur kunnen halen.
Is een 26 mm dell'orto met een 26 mm malossi spruitstuk geworden.
En dit komt op een Malossi VL13 membraam.

update1.jpg


update2.jpg


update3.jpg


En een laaste

update4.jpg


nu nog afstellen maar weer zit nu niet mee

Mzzl Arthur
 
art is echt blij met z'n 26 ;) leuke foto's man! deze zomer word het wel weer gek he alleen wel jammer dat we maar met z'n 3en naar oisterwijk gingen man maar ja volgende keer beter :) laters jz
 
oi art! volgende keer zegge dat je naar oisterwijk ga he? ;)
ah joh volgend jaar met scooter er naartoe, en op konninginne dag word t ook gek!
haha
ej laterzz
 
Back
Top