Praktijkexamen Bromfiets NL ?

Bromfiets Praktijkexamen NL ?

  • Ja, doeltreffend...

    Votes: 44 55.7%
  • Nee, wil ik niet...

    Votes: 15 19.0%
  • Geen mening, heb m'n certificaat al...

    Votes: 20 25.3%

  • Total voters
    79
ik ben er opzich wel voor.
ik moet zelf ook nog voor het certificaat 8P
maar wat bij de meeste jongeren het probleem is, is gewoon het geld.
hier in leeuwarden doen ze al praktijk op vrijwillige basis.
je betaald 100 euro, en kan gedurende een maand mischien 2 maand praktijk lessen volgen.
haal je dan de theorie is 1 keer krijg je die 100 euro terug.

praktijk is goed maar waarom zou ik 100 euro op het spel zetten.
als ik ook voor veel minder gelijk de theorie zou kunnen halen.

dus inne ik ben het met je eens wat betreft de kosten en dergelijke.
 
ik ben er tegen simpelweg om het principe dat dit enkel voor B klasse is. ik rijd nu iets van 100km/u @ digi en ik merk dat er nog steeds A klassen zijn die me voorsteken. en die hebben dan nooit een examen gedaan... discriminerend gwn!!! als het aan mij lag was er praktisch en theoretisch voor iedereen en zou A klasse moeten worden afgeschaft.
 
125 euro kost het.
haal je het in 1 keer dan krijg je 75 terug.
voor dit geld krijg je 8 praktijk lessen.
+ elke les word je voorbereid op je theorie.

bron: vriend :p
 
Back on topic :
Ik ben 't er mee eens dat een moeilijke test geen kwaad kan... Ik zie vaak kleine vruchtjes rijden op scooters die groter als hun zijn, en het ding totaal niet onder controle hebben !!! Het verbaast me niets dat deze gasten dan op hun bek gaan, en beginnen op een licht of zwaar opgevoerd vind ik al helemaal ontverandwordelijk... Maar een groot deel van deze verandwoording ligt natuurlijk ook aan de ouders !

Ik heb zelf via rijschool 3 uur moeten rijden ( in frankrijk is verplicht op je 14de tot 16, na 16 mag je zonder dit certificaat rijden 8P )
Ik reed al op me 12/13de, ik ben nu 18 en heb nog nooit een ongeluk gehad, ik ben wel met een super oud krot begonnen en rustig opgebouwt :)
 
Originally posted by Tuning4life
ik ben er tegen simpelweg om het principe dat dit enkel voor B klasse is. ik rijd nu iets van 100km/u @ digi en ik merk dat er nog steeds A klassen zijn die me voorsteken. en die hebben dan nooit een examen gedaan... discriminerend gwn!!! als het aan mij lag was er praktisch en theoretisch voor iedereen en zou A klasse moeten worden afgeschaft.

Nu A-klasse eveneens een helm moet dragen mag die idd afgeschaft worden...

Maar vroeger was die A klasse echt handig voor mensen die geen auto hadden en ouderen enzo..
Jammer genoeg hebben er té veel jongeren misbruik van gemaakt..

Beter tot 24 ofzo idd praktisch en theoretische examen en daarboven gewoon rijbewijs aanpassen
 
Ik ben zeker voorstander dat er een praktijk examen afgeled moet worden.
Ten eerste de verzekeringspremie zal gaan dalen doordat er minder ongevallen zijn.
Ten tweede als je een 2e hands scooter koopt zijn ze meestal al (een beetje) opgevoerd dus dan is rijvaardigheid wel erg belangrijk.
Ten derde er ontstaat minder overlast voor aso rijgedrag (wat vooral veel voor komt bij jongeren die simpel weg de kracht van een scooter niet door hebben)
 
volledig mee eens! trouwens razma ff reactie op jou antwoord. oudere mensen die met ene klasse a rijden omdat ze geen auto hebben ofzo zijn ook deelnemers van het verkeer. ik vind het niet kunnen dat die zomaar de baan op mogen zonder hun vaardigheid te testen zo kan je ook ene aap achter het stuur zetten em hem aan het verkeer laten deelnemen met een A klasse. praktijkexamen zou voor iederene moeten gelden, je kan net zo goed op een auto rijden ana 25km/u als aan 45 of 100
 
Originally posted by Arnie
Ik ben zeker voorstander dat er een praktijk examen afgeled moet worden.
Ten eerste de verzekeringspremie zal gaan dalen doordat er minder ongevallen zijn.
Ten tweede als je een 2e hands scooter koopt zijn ze meestal al (een beetje) opgevoerd dus dan is rijvaardigheid wel erg belangrijk.
Ten derde er ontstaat minder overlast voor aso rijgedrag (wat vooral veel voor komt bij jongeren die simpel weg de kracht van een scooter niet door hebben)

Amen :D
 
Ik ben absuluut voor, examen zoals in België.
Al zou het examen in België best wat uitgebreider mogen, zoals een test in het verkeer. Zo pluk je de mensen er al meer uit die minder goed de controle over hun bromfiets hebben.
 
Ik ben voor het examen
Toen ik nog 15 was was er bij ons op school een briefje rondgegaan dat je voor 5 euro ofzow een hele dag praktijk les kreeg 8tjes noodstop etc Je bent een hele dag vrij van school lekker tuffen op een scoot en je krijgt ook nog eens 25% korting op je verzekering ligt aan de maatschappij dit in combinatie met een praktijk examen zal denk ik wel goed werk. Je bespaart geld door de verzekering en je hebt ook nog eens een leuk dagje uit van school:p rest zat lekker te blokken
 
Voor dan verdwijnen eindelijk die mensen uit het straatbeeld die met hun scooter 3x in eerste maand vallen of schade rijden omdat ze niet vooruit kunnen kijken ETC.
 
van mij mag het ook wel ja, alleen niet als je al je certi hebt en je rijd al maanden. der rijden echt een grut van aso's, mjah ik rij zelf niet 40km/h nee, kan de nodige km's wel halen, maar vaak doen de jongeren niet goed inschatten dat je remweg gigantisch langer word.... zelf al een paar keer ondervonden.
 
In België vind k het praktijkexamen toch maar nutteloos...
eerst haal moet je een theorieexamen afleggen om vervolgens een voorlopig rijbewijs te krijgen hiermee mag je zomaar rondrijden met je B klasse alleen mag je in het weekend en op feestdagen niet na 10u 's avonds rijden.... het enige wat je moet doen is binnen het jaar dat je je theorie-examen afgelegd hebt je praktijk gaan doen vind dit dus helemaal nutteloos want je kan gewoon 1 jaar zonder zorgen rondrijden ook al heb je geen enkele ervaring.
Zo is het bij mij ook gegaan ik ben de dag dat mijn scooter thuis geleverd werd vlug mijn theorie examen gaan afleggen en voorlopig rijbewijs gehaald om vervolgens zorgeloos rond te rijden, ook al had ik nog maar amper op een scooter gezeten. Ik heb er nu wel geen problemen mee gehad en ben nog steeds ongevalvrij.... maar niet iedereen zal zoveel geluk hebben vermoed ik....
men zou beter de theorie aan het praktijkexamen koppelen en daarna dat men daarna pas met de scoot de weg op mag en bv de mensen de kans geven om voor het examen deftig te oefenen lijkt mij veel nuttiger....
 
ik ben er voor maar ook tegen :p

ik ben nu nog 15 (22 januari wordik 16) en ik rijd al scooter toen ik net 15 was geworden :). scooterrijden is de normaalste zaak van de wereld geworden, ik knuts er meer aan dan dat ik erop rijd maar heb al meer dan 6000 km afgelegd sinds ik me scooter heb :).
vriend van me en ik gingen een keer samen even naar iemand toe die 40 km verderop woonde, me vriend heeft zn certificaat al voor iets minder dan 1 maand ik moet zeggen dat ik me beter aan de regels houd (als we NIET naar snelhheid kijken ;)) dan hem. die gast maakt vreselijk veel theorie foutjes en had 0 fouten op zijn examen 8p8p8p :?
en hier in mijn omgeving zijn er ook kankerveel kleuter n00bs die net hun certificaat hebben en als een homo rijden en kvind t echt zielig als ik een n00b zie rijden gaan ze doen of ze stoer en snel zijn :#:D 8p
 
Back
Top