praktijkexamen brom/snor eind 2007 begin 2008 ingevoerd

FRANQ

SENIOR USER
In de periode van begin mei tot half juni jongstleden zijn er in de regio's Noord, Oost en West-Noord de eerste proeven gehouden voor het komende praktijk-examen met zo'n 350 kandidaten die door 8 examinatoren zijn bekeken.
De examinatoren volgenden daarbij de kandidaten in de auto, op de motor of de bromfiets.
Zoals het er nu uitziet hoopt men begin 2008 (precieze datum is nog niet bekend) met de examens (AM2) te beginnen.

Daarbij zullen de bromfietsers hun examen op de openbare weg afleggen (verwachting jaarlijks zo'n 30.000 kandidaten) en de brommobielers (verwachting 1.500 kandidaten) hun examen (AM4) op een afgesloten terrein.
De bromfietskandidaat zal onderweg 5 byzondere verrichtingen in een parcours moeten afleggen.

Voorgaande is allemaal te lezen in het blad Reflector (juni 2007) wat door het CBR wordt uitgeven.
Al moet ik wél opmerken dat ik de foto op de voorpagina (gemaakt tijdens die proeven) mij de wenkbrauwen behoorlijk doet fronsen.
De jongedame in kwestie is gekleed in een opvallend groen hesje, (dat wel!) waardoor haar geheel blote armen te zien zijn, een korte broek vanaf de knie, ze draagt inderdaad ook een helm.................. maar het toppunt is toch wel de teenslippers die ze draagt. (bron:infopolitie)

sommige GEKKEN worden zo gelukkig van de brommer gehouden worden, voor het overgrote deel lijkt dit mij weer een kostbare zaak. ook omdat je dus gewoon RIJLESSEN moet nemen!!! (bron: div rijscholen)
 
Advertisement - register to remove this

Daarbij zullen de bromfietsers hun examen op de openbare weg afleggen (verwachting jaarlijks zo'n 30.000 kandidaten)

Ben benieuwd hoeveel mensen dit nu zijn. Ik gok het vijfvoudige ofzo, of dit is weer zo'n veel te blije schatting zonder mensenkennis.
 
Ben benieuwd hoeveel mensen dit nu zijn. Ik gok het vijfvoudige ofzo, of dit is weer zo'n veel te blije schatting zonder mensenkennis.

of zouden ze bedoelen het aantal mensen dat het examen daadwerkelijk haalt})

(soort gecontroleerde instroom van jongeren in het verkeer)



anders gok ik ook op het 5 of 10 voudige...
 
Minder gekken op de brommer/scooter? Dat dacht ik dus echt niet he. Zelfde geld voor automobilisten en motor rijders. Zodra ze hun rijbewijs hebben kunnen ze doen wat ze willen.

Dus heel schijnheilig gaan rijden tot je certi hebt en vervolgens als mongolen gaan jakkeren. Dus ik zie daar niet het voordeel in.

Zie alleen maar als voordeel dat ze wat meer ervaring op een brommer hebben. En dat zal alweer een heel eind schelen dacht ik.
 
Inderdaad, het blijft toch vooral de jeugdige overmoed die veel jonge scooterrijders doet denken dat ze 'onsterfelijk' zijn in het verkeer. En natuurlijk het gebrek aan inzicht.

wat wel mooi is imo, is dat er nu geleerd wordt dat de voorrem de belangrijkste rem is. Volgens mij remt 70%(of meer) van de scooterbestuurders voor 90% met de achterrem.
 
Inderdaad, het blijft toch vooral de jeugdige overmoed die veel jonge scooterrijders doet denken dat ze 'onsterfelijk' zijn in het verkeer. En natuurlijk het gebrek aan inzicht.

wat wel mooi is imo, is dat er nu geleerd wordt dat de voorrem de belangrijkste rem is. Volgens mij remt 70%(of meer) van de scooterbestuurders voor 90% met de achterrem.

Helemaal mee eens, er zijn nog steeds teveel mensen die je het niet duidelijk kunt maken dat de voorrem (En dus ook het voorwiel) van groter belang is....nee, want zegt m'n 10+ jaar oudere buurman, waarom denk je dat ze zoooo'n achterwiel hebben...hahaagrarrr.

Ik heb net met ff met die jeugdelijke overmoed ff op m'n scooter gas gegeven, heerlijk...met volwassen inzicht en gedrag ;)
 
Voorrem remt idd het hardst maar kan ook het gevaarlijkst zijn. Teminste dat vind ik. Want zo heb ik wel eens gehad dat ik wat te hard reed, en kwam een auto van rechts. Dus ik remde aardig hard op het asvalt en dat asvalt ging vervolgens over na stenen die erg glad zijn als ze nat zijn en het was glad. Ik gleed zonder pardon rechtdoor zo langs die auto. Als ik mijn voorrem niet weer had los gelaten was ik onder uit gegaan.

Zo kan dat ook gebeuren als er zand licht... Ik gebruik altijd voor en achter maar als ik zand of weet ik het zie liggen laat ik de voorrem altijd minder hard remmen...
 
Maarja als je op een wegdek rijd waarvan je weet dat het glad is pas je je snelheid daar op aan en kan je nog steeds vol met je voorrem remmen.
 
Back
Top