Graag een goede onderbouwing..
Gister had ik met één van de agenten een serieus gesprek in Tilburg over dit onderwerp.
Ikzelf ben volledig pro mits:
* het weer niet een duur prijskaartje moet opleveren voor de staat zoals autorijlessen in NL
* rijlessen NIET verplicht worden !
Het parcours bewees gister dat niet iedereen in staat is om gelijk met een scooter of brommer tegen een hogere snelheid (lees: 45km/u) al meteen in het verkeer te gaan...
Wie er was weet wat ik bedoel. Als je ook bekijkt hoeveel ongevallen er binnen de twee weken na aankoop van een scooter gebeuren is te angstig voor woorden..
De meeste mensen hier hebben waarschijnlijk nooit problemen gehad met oog/handcoördinatie en waren denk ik van de eerste maal handig in het rijden en bochten nemen. Reken wel dat het niet iedereen zo makkelijk gaat... !
Vandaar een korte praktische proef
Het hoeft allemaal niet echt moeilijk of ingewikkeld te zijn, als je maar laat zien dat je een beetje beheersing hebt en een noodstop kan maken.
Ik heb zelf een praktische bromfiets examen afgelegd voor m'n rijdbewijs @ België en vond het niet echt erg.
De proeven:
* Achtje rijden
* Slalom
* Rondje rijden
* Noodstop uitvoeren
Deze dingen kon je thuis een paar uurtjes eens oefenen en klaar...
Wat is jullie (serieuze) mening hierover?
Gister had ik met één van de agenten een serieus gesprek in Tilburg over dit onderwerp.
Ikzelf ben volledig pro mits:
* het weer niet een duur prijskaartje moet opleveren voor de staat zoals autorijlessen in NL
* rijlessen NIET verplicht worden !
Het parcours bewees gister dat niet iedereen in staat is om gelijk met een scooter of brommer tegen een hogere snelheid (lees: 45km/u) al meteen in het verkeer te gaan...
Wie er was weet wat ik bedoel. Als je ook bekijkt hoeveel ongevallen er binnen de twee weken na aankoop van een scooter gebeuren is te angstig voor woorden..
De meeste mensen hier hebben waarschijnlijk nooit problemen gehad met oog/handcoördinatie en waren denk ik van de eerste maal handig in het rijden en bochten nemen. Reken wel dat het niet iedereen zo makkelijk gaat... !
Vandaar een korte praktische proef
Het hoeft allemaal niet echt moeilijk of ingewikkeld te zijn, als je maar laat zien dat je een beetje beheersing hebt en een noodstop kan maken.
Ik heb zelf een praktische bromfiets examen afgelegd voor m'n rijdbewijs @ België en vond het niet echt erg.
De proeven:
* Achtje rijden
* Slalom
* Rondje rijden
* Noodstop uitvoeren
Deze dingen kon je thuis een paar uurtjes eens oefenen en klaar...
Wat is jullie (serieuze) mening hierover?