powlini powerbox

  • Thread starter Thread starter tIM
  • Start date Start date
Advertisement - register to remove this

ze zuigen benzinedamp bij gas terug aan, zodat bij gas geven een extra hoeveelheid benzinedamp je cilinder in wordt gezogen. Dit moet dan een extra stoot vermogen leveren, ofwel de reactie op het gas moet verbeteren.

Apox
 
Ik dacht dat 't zo'n toestelletje was dat de ontsteking net ietsje vervroegt zodat er meer vermogen zou vrijkomen. Of 't werkt weet 'k ook nie.

ps: sla me niet dood als 'k verkeerd ben hé!
smile.gif


[This message has been edited by superflapper (edited 08 October 2000).]
 
ik had het vroeger ook. Het doet wel iets maar niet zo veel. Als je een standaard luchtfilter hebt, kun je het misschien wel kopen. Met een sportfilter of een bijgewerkte standaard filter is het effect te klein om er geld aan te geven. Bij mij trekte het alleen harder maar liep hij niet (merkbaar) beter op hoge toeren. Bij stationair draaien, draaide hij regelmatiger.

tom

[This message has been edited by tha tom (edited 10 October 2000).]
 
Bij ons wordt dat een "long" genoemd ('t is toch zo'n klein cilinder-vormig reservoirtje hé?)
Mijn ervaring is dat hij niet sneller loopt en niet veel vlugger optrekt maar wel 2X zoveel zuipt!
En ik vindt dat toch een nadeel!
Tenzij je het gebruikt om je scooter een mooier uiterlijlk te geven, want geef toe: het staat wel mooi.
 
je hebt het helemaal mis
je ziet het niet want het zit namelijk in je buddy
en het zuipt niet meer maar alleen maar minder, hij neemt immers over tollige gassen weg en flikkert ze er op een gegeven moment weer uit.

wat heb je nou weer aan 'goed' stationair lopen??/ daar hebben we toch een stationair schroef voor?
 
Honda X8R.. heeft std. al zo'n ding. En deze zit gewoon op de luchtfilter.
IIg het neemt overtollige gassen op en geeft ze weer vrij als je ze nodig hebt. makkelijk zat.
Alleen zoveel winst zit er niet in....
 
wordt gebruikt in 75 % van de racers in de sowb. geeft iets meer vermogen onderin. sommigen vinden het verschil verwaarloosbaar.
 
Originally posted by Gijshouwen:
schroefdraadje in je spruitstuk tappen en aansluiten.

zou het mischien iets uitgebreider kunnen of is er een site waar het op staat.
alvast bedankt jer
 
Back
Top