Een mooiere vermogenskarakteristiek is mooi meegenomen op iedere tweetakt. Wat is het volume van die Polini? Ik heb een Fast Arrow ding dat een volume heeft van 230 mL. Te groot iig. Ook heeft de aansluiting van deze powerbox een te kleine binnendiamter.
Uit m'n hoofd weet ik het niet, zal het hier later effe tussen edit-en..
Ik heb dus de aansluitingen van een Polini gepakt. Stuk fietsframe (Scott) gepakt en daar bussen ingezet. De achterkant (zonder aansluiting) met een vitonring afgedicht zodat ie verstelbaar is. Simpel maar doeltreffend...
idd, klinkt goed, Ik heb gewoon gezocht naar een flesje, blikje met het juiste volume. Uiteindelijk een bisonkit lijmverwijderaar blikje geworden. Volumes meet ik allemaal met injectiespuiten.
ik heb idd een koppeldipje in die valerossi zitten(mischien gezien joor?)en ik weet dat die er zeker weten uit te trekken is met die box maar het is idd een malossi en die brengt er weer een andere dimensie aan het berekenen
opzich wel slim om verstelbare te make jah... zal ik ook eens proberen, ik heb er een van zeta, inhoud is ong. 200ml. Ik vond de gasreactie een stukje beter, verbruik zou minder moeten zijn, maar veel denk ik niet. Ik rijd trouwens nsr
Zo'n macsi of variabele heeft volgens mij als voordeel dat hij extra lucht kan geven als dat nodig is (krimpen dus).
Van een powerbox had ik altijd het id dat het een soort exspansie like ding is zoals de uitlaat.
Volgens velen gaat er dus ook echt mengsel in de powerbox maar hoe kan je nu zonder min of meer spoeling in de afgesloten powerbox maken zodat het mengsel er ook echt in gaat vraag ik me dan af.
Ook vond ik het een tijd leuk om een doorzichtige slang te monteren tussen m'n spruitstuk en m'n vaste polini powerbox.
Je zag wel wat benzine spetteren maar niet echt dat ik d8 van hee das mengsel (zoals je dat ziet als je in je kelk kijkt).
Hoog tijd om weer eens een powerbox te monteren
volgens mij speelt die alleen met de drukverschillen waardoor je dus een betere benzine -luchtverhouding krijgt op bepaalde punten
correct me if im wrong
Die macsi reageert ook erg op de aanwezige druk. Als je je gasschuif laat zakken wordt die klein dit heeft denk ik te maken met de lage druk (/hoge onderdruk) als je gasschuif boven is is de druk lage (minder hoge onderdruk) het volume neemt dan weer toe. Ik blijf het een vaag ding vinden.
Maar bij mijn brakke 16 mm mikuni pakte mijn motor beter op en kreeg ik een betere gasreactie met de macsi en liep die eindelijk een beetje fatsoenlijk stationair. Maar ik vind de afwerking van de macsi maar gaar. Die dop ziet er niet uit.