powerfilter

marcovanderzon

Well-Known Member
ik hoor altijd een hoop shit over die powerfilters....
maar je hebt van die goedkope kutdingen en je hebt bv ook hebo of malossi.... die laten (.volgens mij) veel minder troep door
raden jullie mij dat nou echt af om zo'n ding te kopen of heb je ook maar van andere gehoord....
en jha in de regen is het kut...
ik hoor het graag:W
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by marcovanderzon
ik hoor altijd een hoop shit over die powerfilters....
maar je hebt van die goedkope kutdingen en je hebt bv ook hebo of malossi.... die laten (.volgens mij) veel minder troep door
raden jullie mij dat nou echt af om zo'n ding te kopen of heb je ook maar van andere gehoord....
en jha in de regen is het kut...
ik hoor het graag:W

Vertel mij even waar JIJ dat ding voor nodig hebt...
 
ik raad het je echt af, ik heb er ook een....
a) het maakt veel te veel lawaai, je wordt een copmagnet
b) het laat alsnog te veel vuil door
c) je kan niet altijd rijden, in regen enz

kortom pure geld verspilling.
 
Ik kan alleen maar bedenken dat je het voor de sound wilt hebben. Boor dan maar een paar gaatjes in je standaardfilter en gooi je sproeier een paar maten omhoog. Dan heb je ook een wat voller geluid.
 
powerfilters zuigen...

dat aanzuiggeluid word je op een gegeven moment echt naar van... Helmbakfilter roeleert nog altijd :W
 
Originally posted by Beta_Ark_Tuned
powerfilters zuigen...

dat aanzuiggeluid word je op een gegeven moment echt naar van... Helmbakfilter roeleert nog altijd :W

2takt-barbaren noemen me scooter het luchtalarm |(
 
Originally posted by SBK 2001


2takt-barbaren noemen me scooter het luchtalarm |(

mjah ik ad dus rs demper, maar MOEST wel powerfilter, gewone paste niet met 25mm, nou ik werd er dus echt leip van...
 
ik heb zo een powerfilter met geluidsdemping kapje erop... Hoor echt veel verschil :rolleyes: Maarja help wel goed om het grootste vuil weg te houden. Maarja precies wat jullie zeggen COPSMAGNET ... Mijn standaard filter gaat er ook weer onder
 
"Power"filters zijn eigenlijk vaag. Het is iets wat je monteerd als er geen alternatief is. Racers rijden met cartboxen of iets soortgelijks om het geluid. Als je voor max vermogen gaat gebruik je geen filter.

Rijd je op straat gaat de boel sowieso kapot met een kartfilter... Waarom? Het regent 50% van de tijd hier... Bovendien beseffen velen van jullie niet hoeveel shit je daadwerkelijk aanzuigt. Dit is onvoorstelbaar veel...
 
Er zij al zo vaak topics over powerfilters geweest en elke x komt iedereen gewoon weer terug bij je origi filter of gaat verder met een cartfilter e.d.
Heb je eindelijk wat leux onder je brommertjuh hangen en dan wil je het met zo'n filtertje gaan verpesten.
Ofterwijl, in de meeste gevallen geldverspilling
 
Ik heb na 4 maand met een powerfilter te rijden 'm er eens afgehaald en guess what, er zat niks maar dan ook niks vuil in... (en in m'n carbu evenmin...)

Je gaat met je scoot of 4takt toch niet crossen ofzow ?
Rij dan deftig en je hebt geen hinder van 'vuiltjes' of boomstronken die hij zou aanzuigen....
 
Originally posted by devolder
Ik heb na 4 maand met een powerfilter te rijden 'm er eens afgehaald en guess what, er zat niks maar dan ook niks vuil in... (en in m'n carbu evenmin...)

Je gaat met je scoot of 4takt toch niet crossen ofzow ?
Rij dan deftig en je hebt geen hinder van 'vuiltjes' of boomstronken die hij zou aanzuigen....

Regen? Gewoon stof of weet ik wat veel...
Je hebt ook mensen die iedergeval iets van 100 km per week rijden.
 
Ik ben m'n nou nsr flink aan het verbouwen, en ben van plan om een ander filter erop te zetten, ik dacht zelf aan een grote K&N (van rond de 45 euro) dit zijn toch wel prima filters?

Ik ga er niet veel me rijden (zeker geen dagelijks gebruik)
 
Originally posted by devolder
Ik heb na 4 maand met een powerfilter te rijden 'm er eens afgehaald en guess what, er zat niks maar dan ook niks vuil in... (en in m'n carbu evenmin...)

Je gaat met je scoot of 4takt toch niet crossen ofzow ?
Rij dan deftig en je hebt geen hinder van 'vuiltjes' of boomstronken die hij zou aanzuigen....

Euh wat denk je nou daty als je die powerfilter eraf sloopt dat je dan die kilos zand ziet liggen ofzo? Het is slecht voor de cilinder, en waarom omdat het daar in komt en daar lekker gaat schuren enzo en dan via de uitlaat er weer uit. Je zult dus nooit vele troep zien nee. DUH
 
als je perse een powerfilter (stomme naam geeft geen power) wil monteren monteer hem dan zo dat die in je helmbak komt. daar heb je geen last van vuil regen enz. Anders gewoon lekker je orgi filter houden doet het prima
 
Mijn orginele luchtfilter van mijn rs laat bijna net zoveel lucht door als geen filter en meer dan een powerfilter....

Stel het gewoon goed af met je orginele luchtfilter heb je veel meer plezier van en blijft alles netjes heel tenmisnte............


Aprilia Rs50 Beat You......
 
Originally posted by Hans F.
Ik ben m'n nou nsr flink aan het verbouwen, en ben van plan om een ander filter erop te zetten, ik dacht zelf aan een grote K&N (van rond de 45 euro) dit zijn toch wel prima filters?

Ik ga er niet veel me rijden (zeker geen dagelijks gebruik)
dat zijn idd goede filters.
die cheapo "powerfilters" kunnen vaak de storende factor zijn bij het afstellen op een bruutte setup.
 
Back
Top