powerfilter op luchtfilter

Erwin280

Well-Known Member
1. misschien een stomme vraag maar als je een powerfilter voor je luchtfilter vastmaakt zou dat dan effect hebben dat de lucht dan nog schoner is of niet

dan bedoel ik powerfilter-luchtfilter-carberateur


2. en ik heb een aprilia sr 50 replica die rijdt 75 (varioring eruit resonatiebuisje dicht gemaakt) hoe hoog zou de boete ong. kunnen zijn op de rollebank

3. ik heb wat sr's gezien waar de luchtfilter niet meer op de carter zit maar ergens anders dat wil ik ook. Maar waar zou ik hem dan kunnen plaatsen en is het een kleinere luchtfilter?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

1.
Lol, nee. Een powerfilter filtert juist minder dan het standaard luchtfilter. Daarom moet je er niet mee rijden op een straat scooter, komt veel te veel troep binnen.
Een std luchtfilter houd genoeg tegen als je het filter element een beetje onderhoud.

3.
Die hebben dan waarschijnlijk een powerfilter, direct aan de carburateur. Zie het project-forum voor een berg foto's.
 
Cipher said:
1.
Lol, nee. Een powerfilter filtert juist minder dan het standaard luchtfilter. Daarom moet je er niet mee rijden op een straat scooter, komt veel te veel troep binnen.
Een std luchtfilter houd genoeg tegen als je het filter element een beetje onderhoud.

3.
Die hebben dan waarschijnlijk een powerfilter, direct aan de carburateur. Zie het project-forum voor een berg foto's.


ik weet niet maar je antwoord van vraag 1 staat een beetje vaag ik bedoel in plaats van die aanzuigslangen een powerfilter dan sluit je de powerfilter aan op de luchtfilter en dan sluit je de luchtfilter aan op de carbarateur -_-
zodat de lucht eerst door de powerfilter gaat daarna door de luchtfilter en daarna naar de cabarateur
want op die aanzuigslangen zit niks van filter dus dan lijkt me dit toch wat beter ook al
 
Krijgt hij dalijk te weinig lucht.. Standaard filter voldoet prima. Waarschijnlijk heb jij een morini sr met het luchtfilter boven carterkap. De oudere sr modelen met minarelli blok.. Die hebben het luchtfilter voor de carterkap achter de kappen hangen.
 
kaj said:
Krijgt hij dalijk te weinig lucht.. Standaard filter voldoet prima. Waarschijnlijk heb jij een morini sr met het luchtfilter boven carterkap. De oudere sr modelen met minarelli blok.. Die hebben het luchtfilter voor de carterkap achter de kappen hangen.


o zo zit dat dus is er echt geen andere oplossing de luchtfilter ergens anders neerzetten ofsow want ik vind het er niet uit zien en heb net een mooie gasvering gehaalt en die zie je niet goed
 
Erwin280 said:
o zo zit dat dus is er echt geen andere oplossing de luchtfilter ergens anders neerzetten ofsow want ik vind het er niet uit zien en heb net een mooie gasvering gehaalt en die zie je niet goed

Koop een minarelli horizontaal sr 8P. Of ga beunen en regel een schuin spruitstuk. Of een sjonny-filter. Ik zou het lekker laten zitten ;)
 
maar als je het in je buddy doet dat kan best lijkt me dan is die slang tussen je carbarateur en luchtfilter denk ik 10 cm ofsow 15 cm zou die dan tewijnig lucht kunnen aanzuigen

of ik kan ene kleinere luchtfilter kopen van een andere sr en die erop aansluiten die is ook wat kleiner en neemt minder ruimte in en het kan wel op mijn carbarateur lijkt me
 
Erwin280 said:
maar als je het in je buddy doet dat kan best lijkt me dan is die slang tussen je carbarateur en luchtfilter denk ik 10 cm ofsow 15 cm zou die dan tewijnig lucht kunnen aanzuigen

of ik kan ene kleinere luchtfilter kopen van een andere sr en die erop aansluiten die is ook wat kleiner en neemt minder ruimte in en het kan wel op mijn carbarateur lijkt me

Je kan veel dingen doen, maar het beste is gewoon om je filter zo te houden. Nergens problemen mee en je moet jezelf er niet zo aan ergeren :p
 
ja precies het zelfde hij past er wel op ik zit er aan te denken hem te maken naast mijn cartercap aan de binnekant of in mijn buddy het liefst bij mijn carterkap want dan hoef ik niet te boren in mijn buddy alleen nog ff een buisje hebben maar ik weet al welke ik ga halen door je topic
 
hij past er goed op alleen ik moet een gat in me buddy maken aan de onderkant waar het doorheen kan maar dat maakt niet uit kan ik die aanzuigbuis (soort van stofzuigerbuis) tussen mijn luchtfilter en me carbarateur doen want die pompdingen hebben ze niet op de goeie maat
 
Back
Top