Van malossi powerfilter, naar een standaard luchtfilter

Gilla

Well-Known Member
Help,
Weet iemand wat ik moet doen, als ik van malossi powerfilter, naar een standaard luchtfilter ga. Ik heb genoeg van die oorverdovende herrie, ik heb me standaard filter weer gemonteerd op me speedfight 2. Ik heb nu duidelijk veeel minder herrie, maar ik kom alleen niet vooruit als ik gas geef. Kheb me luchtschroef helemaal open geschroefd, toch kwam ik niet vooruit. Misschien heb ik nu een grotere sproeier nodig ofzo. Kan iemand me vertellen wat het beste oplossing is, ik schaam me dood met die powerfilter. :?En als ik een grotere sproeier nodig heb, moet ik dan van 98 naar 100. Of van 98 naar bijvoorbeeld 104. Niemand kan precies zeggen welke maat sproeier ik nodig heb, maar wel ongeveer toch. Graag ook vermelden, of het om de kleine of de grote sproeier gaat.
Thankx9||6

Mzzls Gilla
 
Advertisement - register to remove this

Wat is je verdere setup? Als ik Melf moet geloven (doe ik :*) moet je in een standaard/ontgrensde peugeot gewoon een sproeier 54 plaatsen, en je luchtschroef redelijk precies op 1,5 slag zetten (540 graden).
 
Wat is je verdere setup? Als ik Melf moet geloven (doe ik :*) moet je in een standaard/ontgrensde peugeot gewoon een sproeier 54 plaatsen, en je luchtschroef redelijk precies op 1,5 slag zetten (540 graden).


Setup is, malossi sport 70cc, multi var, delta clutch, 19mm carb.
 
Die vat ik eve niet, een klein beetje toelichting graag:?


wat hij bedoeld is denk ik dat sfreacs het zelfde probleem had en daar heeft Gilla ook op gereageerd

en dan als je nu maat 98 heb dat je rond de 78 moet gaan zitten, en dan kijken hoe je bougie eruit ziet doormiddel van de kleur kan je dan zien of hij ONGEVEER genoeg benzine krijgt, je kan nooit precies zien of hij perfect afgesteld staat want de bougiekleur is maar een indicator voor je afstelling:)
 
wat hij bedoeld is denk ik dat sfreacs het zelfde probleem had en daar heeft Gilla ook op gereageerd

en dan als je nu maat 98 heb dat je rond de 78 moet gaan zitten, en dan kijken hoe je bougie eruit ziet doormiddel van de kleur kan je dan zien of hij ONGEVEER genoeg benzine krijgt, je kan nooit precies zien of hij perfect afgesteld staat want de bougiekleur is maar een indicator voor je afstelling:)


Oké duidelijk, ik heb sproeier maat 99, en ik ga eve 79 proberen.
En natuulijk me bougie kleur checken, thankx:+
 
Ik heb maat 76 geprobeerd, maar dat was weer te klein. Want me scoot viel elke keer weer uit, ik ga maat 80 t\m 90 bestellen.
Want ik wil zo snel mogelijk weer rijden.
 
Me bougie blijf zwart, ik heb 90 geprobeerd zwart, 80 geprobreed zwart,
76 geprobeerd zwart, 88 geprobeerd zwart, kappen nou moet ik nu 74, 72 geproberen. Nou gaan we weer, :mad:
 
Vaak scheelt het maar amper 10 maten met een originele cilinder...

Oké, maar de maat die erin zat was al te groot.
99 zat erin, ik denk dat het 95 ook wel had gekund ( is door een scooterzaak gedaan ) 10 maten kleiner wordt dus 85, maar me bougie blijft zwart. Dus daarom heb 72 erin gedaan, loopt goed als ie koud is. Maar als ie wam is niet meer. Dus waarschijnijk moet ik een nog kleinere sproeier erin doen. Ik ga 70, en 68 proberen. Oja, het gaat om een 70cc cilinder malossi sport. 20 maten kleiner, ongeveer klopt dus wel.
 
Back
Top