XtremeNRG said:Powerband heeft niks met een uitlaat alleen te maken.
Een powerband is een gebied van een x aantal toeren waar het desbetreffende blok het beste presteerd.
Dus alle onderdelen samen bepalen de powerband van een blok, niet een onderdeel apart:!
P.Butter said:Een proma CC, of Leovinci zal lekker trekken en Proma CC is makkelijk eronder te bouwen, voor hogetoeren moet je het toch gaan zoeken bij Simonini of Homoet, maar die zijn moeilijk pas te maken
evo70@nitro said:gianelle gsp of zx ofzo miss? brakke uitlaten maar trok wel lekker @ een std scoot!!
Idd, vergeet niet dat een maxi geen vario heeft en dus niet constant 1 toerental draait.melf #50 said:mja , tis een puch en die reageert heel anders op een uitlaat dan dat de scooter doet
XtremeNRG said:Powerband heeft niks met een uitlaat alleen te maken.
A-Bizar said:Er is een gebied waarin je pijp het beste presteerd. waarvoor ie ontworpen is.
Je heb dus pijpjes met brede powerband ( een breed gebied ) , en je hebt pijpjes met een xtreem smalle powerband ( smal gebied ).
Na mijn weten heet dat gewoon wel de powerband van de uitlaat hoor.
melf #50 said:als je 1 en dezelfde uitlaat op 2 verschillende cilinders (bijv 1 hoogtoerig en 1 laagtoerig) dan reageert de uitlaat erop ook op , een hoogtoerige uitlaat zal op een laagtoerige cilinder niet zoveel toeren draaien als op een hoogtoerige cilinder , in feite is het gebied waarin de uitlaat wat doet ook afhankelijk van de setup...
op 1 dezelfde setup kun je het wel vergelijken en vernemen dat een pijp beter aanpakt of niet natuurlijk maar een uitlaat zo los zonder verdere info kun je er niks over zeggen.....
melf #50 said:als je 1 en dezelfde uitlaat op 2 verschillende cilinders (bijv 1 hoogtoerig en 1 laagtoerig) dan reageert de uitlaat erop ook op , een hoogtoerige uitlaat zal op een laagtoerige cilinder niet zoveel toeren draaien als op een hoogtoerige cilinder
Speed Punk said:Een uitlaat draait geen toeren, dat doet de cilinder, het feit dat die
uitlaat op een laagtoeriger cilinder geen "hoge toeren" draait is omdat
die cilinder daar simpelweg niet bij kan met de timingen die erin liggen.
Het gaat erom dat een hoogtoerige uitlaat geen of weinig vermogen
en koppel levert bij lagere toeren .
De yasuni R daarintegen heeft een veel breder bereik maar komt nie verder
dan 12k maar zal onderin wel een stuk meer vermogen kunnen afgeven dan die hoogtoerige uitlaat.
A-Bizar said:Ja wat ik had getest was een jolly op evo. Ik kon enorm rommele met me rollen en het reed perfect op alle toeren tussen de 13.400 en de 13.800.
Pakte daarna de team2k pijp en dat reed op de 13.800 bij mij het best. Kwam ik iets boven de 13.800 of er onder. Dan reed ie gelijk voor geen drol meer.
Maargoed , hieruit maakte ik dus op dat de jolly een bredere powerband heeft op een evo dan een team 2k.
En het zou natuurlijk stom zijn als je een 2k gaat testen op een cilinder die max 11k draaid
Als ik een cilinder heb die een bepaald aantal toeren moet draaien. Dan zoek ik daar een uitlaat bij.
Dan kom je op verschillende pijpjes uit. Dan kan je er voor kiezen er 1tje te nemen die een iets bredere powerband geeft op het aantal toeren wat je wil gaan draaien of je pakt er 1 die enorm smal is waarmee je misschien een iets hoger piek haalt.
Dit is mijn kijk er een beetje op.
Kan het natuurlijk mis hebben