:: Mina. EVO AC powerband? e.d.

de nardo loopt btw op topsnelheid niet zo snel als een c-16 , alleen ik zou de uitlaatpoort wel aanpassen , die van mij ging nauwelijks 110 ofzo met nardo ,evo70,19mm , evo aandrijving +overbrenging, cgc onsteking ,evo membraan etc.

ik heb toen de c-16 erop gezet en de uitlaat poort op 190 gezet, en de aansluiting uitlaatpoort/uitlaat flens zo groot als de c-16 gemaakt , toen liep het ding 130 op de teller dus al 20 km winst ...
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Sjoerd, had je gePM'd maar je box zit vol. Leeg hem ff wat als je wilt.

Misschien wel intresse in je cilinder.

Ok hoever komt een snaar nou eigenlijk op de vario. Die stifttruuk al tijden geleden gedaan. Blijft zo'n 2mm streep staan. MOet een snaar nou deels de vario letterlijk uitlopen?

Squish staat op de volgens bijgeleverde beschrijving op .7mm bij de cilinderwand / .65 bij begin squishrand (als de 1 "x" is, is het ander automatisch "y" (X=Y-.5) )

Ow ja en het is Folkert met een F, staat nota bene in me naam.

Ja ik kreeg een mail dattie vol zat, hij is nu leeg. Je kan die PM sturen, ik zal dan eens naar die cilinder kijken als je wilt, hij ligt niet bij mij (is ook niet van mij) maar bij een maat van me. Boven de uitlaatpoort wat schade (door het rijden zonder filter) maar dat is er grotendeels uitgepoetst. Daarom kost ie ook niet veel, ik zal wel fotos fixen, er is goed mee te rijden ik heb hem zelf gepoetst.

Laten we het verder per PM over die cilinder hebben.

2mm is zegmaar een paar kilometer, je kan een andere snaar proberen (ivm slijtage is het zoiezo nooit verkeerd). Maar ik zou eens een hele andere transmissie proberen als ik jou was. Knal ff iets erin van iemand anders, Malossi overangesetje ofzo.
 
ligt waarschijnlijk echt aan je vertanding. ik heb in met sr ook die korte vertanding gehad. de brommer liep niet harder dan 75 met dr70 yas r 17,5 etc. is natuurlijk geen goede verglijking maar het laat wel zien dat het aan de vertanding lag.
 
Mijne ging ook 80 met MHR-rep 70, 17.5mm.. :D Komt bij mij doordat ie omgebouwd is naar LC, en AC scooters hebben origineel een kortere vertanding. Heb die vertanding nog steeds, vindt het best zo want het trekt wel lekker op. :p
 
Ik heb in mijn AC toendertijd ook eens de vertanding verwisseld, ging van een rf van 14,7 naar 12,92. Ik merkte 10 km/h verschil in top en qua acceleratie niks, heb ik later nog eens getest, dus ik zou altijd die vertanding vervangen...
 
Originally posted by Sjoerd
2mm is zegmaar een paar kilometer, je kan een andere snaar proberen (ivm slijtage is het zoiezo nooit verkeerd). Maar ik zou eens een hele andere transmissie proberen als ik jou was. Knal ff iets erin van iemand anders, Malossi overangesetje ofzo.

Bij een overrange vario kan ie zoiezo nooit helemaal bovenin komen, omdat het loopvlak van de poulie kleiner is dan dat van de vario.
 
je moet ook geen std vertanding nemen , neem een 15-42 secundair van polini. reken dat maar eens uit.

ik reed met 50cc al met deze overbrenging en met een primaire malossi erbij in....... laat staan met 70cc dan....
 
hmmm , best vaag.

mag ik vragen wat je weegt?


ik had met een soortgelijke set up ( evo 70 , 21 mm , c15 , mhr vario) aleen dan lc wel een top van ruim boven 100 digi.

dit ondanks mijn niet kleine gewicht ^^
 
met std. vertanding van een aerox en mijn genoemde set up?!

vind ik knap


marco gaat +- 125 digi ofzo met fkt team en langere vertanding en overrange en keihin enz.

dan moet ik met std. poelies + snaar en een c 16 120 kunnen ?! sorry , maar dit lijkt mij niet.
 
ik heb het over AC met std neos teller ................ en testen doe je zonder windt btw

overrange wordt alleen je toerenverloop anders van, niet je topsnelheid , dus daar kun je niet vanuit gaan.
 
Originally posted by TimmeH
met std. vertanding van een aerox en mijn genoemde set up?!

vind ik knap


marco gaat +- 125 digi ofzo met fkt team en langere vertanding en overrange en keihin enz.

dan moet ik met std. poelies + snaar en een c 16 120 kunnen ?! sorry , maar dit lijkt mij niet.

Aerox: Evo70, C16, 21mm, Polini Speedcontrol, snaar en airspeed en andere koppeling. Vertanding (primair) wilden we verwisselen maar is er niet van gekomen. Iets van 120 digi. Kan ook 115 zijn geweest, in ieder geval ruim boven de 110...

Besides, volgens de testbank ging ik 150 km/h, dus niet echt boeiend dat gedoe over die snelheden...

Maar ontopic weer.

Melf50: toch vind ik het erg nuttig als hij even een andere transmissie probeert.

Folkert, je bent wel aardig lang heh, hoe hard gaat ie als je ligt? Dus echt je maximale top?
 
Last edited:
IK ben 1.92 en bijna 90 kilo (omze weegschaal fluctueert een beetje, maar houd het op ruim 85 kilo)

Kwa acceleratie heeft het zowiezo nadelen, maar of het ook in top scheelt? Je had hier wel van die mannetjes van kijk ik ben echt sneller dan jij. Ja maar jij weegt 60 kilo en 30kg meer op een scootertje van 70cc....scheelt een boel.

Maar goed misschien toch de vertanding, al blijft het raar dat ik met een langere langzamer ga.
 
Wat is je top nou? Dus liggend? Want ik ben 1,96 oid, en als ik vet rechtop zit, vang ik zoveel wind dat ik volgens mij wel 40 pk nodig heb harder te gaan dan 100 ofzo. Ga is een beetje liggen, met je vizier tegen het stuur.

Want die van jou is ook hoog, dus dat versterkt het.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally

Maar goed misschien toch de vertanding, al blijft het raar dat ik met een langere langzamer ga.

als je een dunne/smalle powerband hebt en je pakt een iets te zware vertanding kan dit gebeuren.
 
Originally posted by JohanS
als je een dunne/smalle powerband hebt en je pakt een iets te zware vertanding kan dit gebeuren.

Klopt helemaal, maar met beide vertandingen had ik me scooter wel binnen een toerengebied van 12.490 ~ 12.690rpm

Dus ook al zou ik compleet naast me powerband zitten, hij zou bij gelijk aantal toeren dan toch harder moeten gaan? Of kan het dan alsnog zo zijn dat ie met die zwaardere vertanding toch meer moeite kan hebben en zo de top lager te houden. (praktijk technish gezien zou dat ja zijn)
 
Back
Top