Post je Huisdier(en) !

Status
Not open for further replies.
Sandor said:
wat eet zo'n kaaiman eigenlijk?
gewoone biefstukken uit de AH? 8P

:D Neh op deze grootte eet die goudvissen, sprinkhanen en soms is een ontdooide jong muisje. Ook wel kleine schaaldiertjes en in feite alles wat er in dat kleine bekje past :D Later als ze op de 1 meter zit gaan er wel een paar diepvries (ontdooit) ratten in maar niet te vaak anders krijg je moddervette dieren. En zoiezo altijd vis blijven voeren gezien dat belangrijk is voor de groei van hun gebit, eigenlijk zoveel mogelijk afwisselend voor gewoon. En je kan idd ook runderhart geven later en nu die nog klein is ook kleine stukjes daarvan
 
Sandor said:
pff, dure aangelegenheid dan :X

Mwa valt meehoor, word pas duur als je er meerdere heb. Nu ze zo klein zijn voer je ze het liefst 1 keer in de week vrij veel voer. Maar zodra ze groter worden voer je niet meer zovaak hoor omdat ze anders moddervet worden. Zelfde geld voor de (grotere) slangen en varanen. Zo voer je een volwassen tijgerpython ala 4,5 meter misschien 1 keer in de anderhalf/2 maanden een flinke vlaamse reus.
 
Jaspah said:
wat kost zo'n kaaiman nou ?:W dat is echt vet !

Voor een doodnormale brilkaaiman die veels te groot word betaal je 150 euro ofzo.
Soort die ik heb kost voor een jong dier zo rond de 500 euro. En dat is nog niks. Zo heb je een chinese alligator en dan betaal je alweer 3000 voor een jong dier. Mja de prijzen in de reptielenwereld varieren van 25 euro tot 100.000 euro (extreme gevallen) Maar prijzen tussen de 1000 en 20.000 euro zijn normaal.(no way dat ik dat ga betalen maar goed :+)

Gaat dan om special gekweekte kleuren of erg moeilijk verkrijgbare dieren noem maar op je kan het zo gek maken als je wilt. Zo heb je bv een koningspython, de normale wildkleur kost je 100 euro en dan heb je de albino variant en die kost 3000 euro.

Waar mensen zich trouwens vaak in vergissen die denken dat 1meter te doen is. Maar 1 meter is alsnog een flinke bek met tanden die je vingers er kunnen afrukken of al het vlees van je hand/arm kunnen grijpen. Mja dan ben je gewoon onvoorzichtig te werk gegaan :P Zoiezo moet je als je met dit soort dieren (kroks, kaaimannen of gifslangen of reuzeslangen) wilt beginnen het liefst al aantal jaar ervaring hebben met een grote scala aan reptielen. (alhoewel je dat voor reuzeslangen niet zo nauw moet nemen)
 
Last edited:
ja leuk een aardig hoor :p maar prijzen tussen de 1000 en 20.000 dat vind ik net wat te duur voor een lopend stukkie leer :D
 
Jaspah said:
ja leuk een aardig hoor :p maar prijzen tussen de 1000 en 20.000 dat vind ik net wat te duur voor een lopend stukkie leer :D

:D Ja klopt mja je vind zat dieren tussen de 50 en 1000 euro hoor die erg mooi en alsnog speciaal zijn. Heb het hier over slangen en hagedissen. Hoogste wat ik voor een dier zou gaan is 1500 euro maar meer ook niet. Dieren gaan trouwens wel vaak een jaar of 50 mee :+
 
Ja klopt, luipaardgecko's bijvoorbeeld. Zijn kleine dieren gecko's en eten neit zoveel :P En ze hebben niet zo een grote bak nodig en je kan ze in groepjes van 4 houden ofzo (1 man en 3 vrouwen, meerdere mannen is knokken). Jong diertje kost je 30 euro ofzo.
 
Nee ze maken elkaar echt af met dat knokken en beide dieren gaan dan uit eindelijk dood aan de stress van elkaar :X Maar ze eten krekels, bepaalde soorten wormen/larven enzo.
 
Onze kat. 15 jaar als ik t goed heb. Krijgt wat rare gewoontes. Komt naast je zitten en tikt je dan aan (zie foto) en dan moet je hem aaien:7.

[ir]http://img10.picsplace.to/15/DSC00236_001.JPG[/ir]

En hij drinkt tegenwoordig alleen nog maar uit een glas 8P.
 
speed-quad said:
Me kaaiman maar weer is :)

24q37d1.jpg

24q37zd.jpg

24q389c.jpg

Maar tot hoe groot ga je hem houden? Wat doe je als hij te groot wordt? Lijkt me kut om dan afscheid van het beest te nemen nadat je er zo lang voor hebt gezorgd...?
 
Nou hou hem gewoon totdat die dood gaat bv ? :? Je gaat toch geen dieren nemen als je niet weet hoe groot het word?
 
Last edited:
Ubervet beest neger 8) Hoe groot wordt ie uiteindelijk dan? of hek da overheen gelezen?:P

Ow.. ik lees het al.. 1.2meter :7
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top