This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Post je Huisdier(en) !

Status
Not open for further replies.
Gisteren was op het nieuws nog zo'n stukje van een kerel van 58 die zijn hond met een hamer op zn kop had geslagen en 13 keer met een envelopopenmaakding had gestoken. :X

Zulke gasten sporen echt niet. :|
 
Net wakker

[ir]http://pic13.picturetrail.com/VOL492/4136672/inbox/70263.jpg[/ir]

Een nu sinds een weekje, vet lief

 
hoe groot worden die beesten en waar ga je hm houden hij groter word? ik heb zelf ook reptielen, schildpadden maar die worden maar een 30 cm van schild dus dat valt nog mee
 
Gilera_Gsm. said:
hoe groot worden die beesten en waar ga je hm houden hij groter word? ik heb zelf ook reptielen, schildpadden maar die worden maar een 30 cm van schild dus dat valt nog mee

Deze soort word gemiddeld tot 1,2meter en dan betreft het vaak mannetjes. Vrouwtjes zitten meestal tegen de 1meter aan maar dan doen ze er alsnog ruim! 10 jaar over Dus zoals je met ieder dier doet als je hem juist houdt bouw je gewoon een grotere bak naarmate die groeit. Maarja aangezien ze zo langzaam groeien zit hier dus niet zo een haast bij. Het zijn trouwens wel ongelooflijke etterbakken Maar wel erg gaaf en interessant om te houden en zeker vergeleken met me slangen (en slangen en varanen die ik gehouden heb).
 
Ik heb zelf 2 honden en 1 kat.

Zijn een jackrussel Te overactief en vreet echt alles vooral buiten.Slakken en mieren.Zitten ze altijd te smakken
En een kruising tussen een carrenterrier en jackrussel

en nog een luie kat van 16 jaar die slaapt en eet en pist en slaap weer
 

Een van onze Jackrussels zit ook altijd slakken te zoeken.
En als ze er dan een gevonden heeft bijt ze hem doormidden en laat ze ze soms nog liggen ook.
 
ErwinZ said:
Gisteren was op het nieuws nog zo'n stukje van een kerel van 58 die zijn hond met een hamer op zn kop had geslagen en 13 keer met een envelopopenmaakding had gestoken. :X

Zulke gasten sporen echt niet. :|

Las een weekof 3 geleden een verhaal in de krant over een kerel die zn hond aan de trekhaak van zn auto had gebonden en ff was gaan touren, hond heeft nog 3 dagen geleefd, maar overleed alsnog aan zn (schaaf) verwondingen)

Motherfucker
 
Kap eens met zulke berichten zeg :X

Ik moet er niet aan denken nl. dat mensen zoiets bij mijn/onze dieren zouden doen ;( ..





Mijn eigen kat overigens, gaat ook mee als ik uit huis ga volgend jaar.
We hebben er nog 3, 2x "bos" katten en 1 straat katje.
 
speed-quad said:
Me kaaiman maar weer is


Is de behuizing niet altijd té klein?
Dit zijn imo toch geen dieren om te houden...
Zoals vogels dat ook niet zijn imo....
 
Tinne said:
Is de behuizing niet altijd té klein?
Dit zijn imo toch geen dieren om te houden...
Zoals vogels dat ook niet zijn imo....

Ach ja ieder ze mening, reptielen zijn vrij niet actieve dieren die het liefst op 1 plek blijven. Plus dit is nakweek waarvan het niet beter weet. Zo kan je bv ook over vissen beginnen En dat de reptielenhobby er ook voor zorgt dat sommige (vele) soorten behouden blijven. En waarom zou je het niet kunnen houden? Als je de kennis heb en de ervaring plus de benodigdheden en de ruimte wat is er dan mis mee ? Je houdt deze discussie toch altijd met voor en tegenstanders :+
 

Het is idd een blijvende discussie. Wat ws nog erger is dat er mensen deze dieren bijv verkopen zonder advies. Dus niet zeggen wat de eisen van zo`n dier zijn etc... dat ze 1 meter worden etc....normaal zou je dan zoeken naar een alternatieve huisvesting...tegenwoordig dumpt men het gewoon in de buiten lucht....Ik hou zelf vissen; tis dat ik er zelf wat meer over weet, want in 9 v/d 10 winkels is verkopen belangrijker dan goed advies en daardoor mss afraden. Maar over het algemeen vindt ik vogels altijd wel zielig... dat is echt onnatuurlijk.
 

Mja klopt die willen het liefst rondvliegen enzo en omdat ze dat dan niet mogen worden ze maar gekortwiekt. Maar snap wat je bedoelt hoor met van die verkopers, gelukkig zijn de meeste reptielenspeciaal zaken wel zo dat er goed advies word gegeven. Meestal zijn die tuincentra of dierenwinkels die het maar voor d'r bij doen de zaken die mensen de verkeerde informatie verstrekken. En dan schrikken mensen toch wel van ow die word toch wel groot of hij eet toch wel veel of neemt veel ruimte in.

Meestal als mensen zien wat de eisen bij zo een dier zijn schrikken ze wel. Zoiezo vind je die kaaiman van mij niet zomaar in de winkel zelfs niet in een reptielenwinkel aangezien die redelijk zeldzaam en prijzig is Zoiezo als je een wat exclusiever dier wil kan je het beter bij iemand thuis kopen die ermee kweekt. Je heb trouwens wel de brilkaaiman je redelijk veel aangeboden zit en dat worden agressieve monsters van 2meter en dat zijn de dieren die je wel vaak in het nieuws ziet of die worden gedumpt.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.