Post je huisdier(en) #2

Status
Not open for further replies.

Dat geloof je toch zelf niet?

Traplopen is net wel gezond, wedstrijdhonden laten ze net trappen doen en zwemmen, puur om spieren op te bouwen.

Hoe kan het ook anders slecht zijn voor een hond, die beesten stammen af uit de wilde natuur.

edit/ Hangt natuurlijk ook een beetje van het ras af. Maar dat het slecht is, no way.
 
Dat geloof je toch zelf niet?

Traplopen is net wel gezond, wedstrijdhonden laten ze net trappen doen en zwemmen, puur om spieren op te bouwen.

Hoe kan het ook anders slecht zijn voor een hond, die beesten stammen af uit de wilde natuur.


Lol kom op ga niet zwemmen en traplopen vergelijken.

En die trappen bij wedstrijden zien er zo uit:
_n250_2655287-331669-groot.jpg


en de trappen in "ons" huis zo:
trap01.jpg



Die stijle treden zijn heel erg slecht voor de heupen van een hond. En dit heeft de dierenarts ons meermaals verteld dus ga aub. niet in discussie.
 
Heb je de bewegingen als een bekeken van zwemmen en traplopen bij een hond?

Honden met slechte heupen leren ze zwemmen in een smalle ruimte zodat de benen enkel rechte lijnen kunnen vormen, dezelfde lijnen die ook op een trap worden gemaakt.
Ler er maar eens op.

Ik kan het maar érg moeilijk geloven, bijna hetzelfde als dat duiken voor een dolfijn slecht is. :X
 
Heb je de bewegingen als een bekeken van zwemmen en traplopen bij een hond?

Honden met slechte heupen leren ze zwemmen in een smalle ruimte zodat de benen enkel rechte lijnen kunnen vormen, dezelfde lijnen die ook op een trap worden gemaakt.
Ler er maar eens op.

Ik kan het maar érg moeilijk geloven, bijna hetzelfde als dat duiken voor een dolfijn slecht is. :X

Onzinnige vergelijking, dat is helemaal niet hetzelfde.

Onze hond heeft ook last van zijn heupen. Hij loopt nooit trappen dus daar ligt het niet aan, maar de dierenarts heeft het ons meermaals gevraagd of we hem wel eens lieten traplopen, aangezien dat heel slecht voor zijn heupen is en dus de oorzaak zou kunnen zijn.
 
Net zoals Alcohol voor een mens slecht is, kun je ook bijna niet geloven als je het drinkt :D

Daar heb je een punt :+

Maar ik geloof er het mijne van, en de rest hun mening, daar laten we het maar.

Anders is er straks weer ruzie zoals bij het wel of niet knippen van de oren.
 
schijnt dat sommige rassen er meer last van hebben als andere..

maar tis ook te begrijpen, als je kijkt naar hoe de trappen in de meeste huizen zijn... is gewoon hele aanslag op een hond..

je hond de hele tijd naar boven tillen mag ook niet toch?
 
Het ligt er natuurlijk maar net aan welke type hond/ras je hebt, met name grote honden zijn gevoeliger met bepaalde indoeningen in de poten enz. De berners staan er ook niet bekend om dat ze goede voorpoten hebben. Die van ons mag ook absoluut niet traplopen. Ik ken trouwens echt bijna niemand die zijn hond trappen laat lopen.

Ja die kleine schophonden, majah face it, dat zijn gewoon katten.
 
Dat geloof je toch zelf niet?

Traplopen is net wel gezond, wedstrijdhonden laten ze net trappen doen en zwemmen, puur om spieren op te bouwen.

Hoe kan het ook anders slecht zijn voor een hond, die beesten stammen af uit de wilde natuur.

edit/ Hangt natuurlijk ook een beetje van het ras af. Maar dat het slecht is, no way.

Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat traplopen slecht kan zijn, vooral steile trappen. Als ze dit dag in dag uit 10x op en neer moeten ( bij ons in de woonkamer ) dan gaan de poten echt wel stuk.

Wij hadden een Chow Chow pup, deze hebben sowieso al niet echt de sterkste achterpoten die er zijn en die konden we na 3 jaar tijd in laten slapen omdat de achterpoten verrot waren en het beestje op een gegeven moment liep te krijsen van de pijn. Als we eerder geweten hadden dat het aan de trap had gelegen dan hadden we wel een afzetting oid ervoor gebouwd. :'(

En zoals Dennis zegt, die kleine ondigen kunnen het wel hebben ja, wij hebben nu een Shiba Inu, dat is gewoon net een kat. :P
 
Traplopen voor hond is niet optimaal. Met name de pups. Voor een pup is traplopen té belastend voor de gewrichtjes, pezen en spieren in schouders en heupen.. omdat deze in ontwikkeling zijn. Een oudere hond mag het wel maar met uitzondering.
 
Traplopen voor hond is niet optimaal. Met name de pups. Voor een pup is traplopen té belastend voor de gewrichtjes, pezen en spieren in schouders en heupen.. omdat deze in ontwikkeling zijn. Een oudere hond mag het wel maar met uitzondering.

Toen die van ons nog een pup was probeerde die altijd de trap op te lopen. Had ie 3 treden gehaald, kwam hij niet meer hoger maar hij durfde ook niet meer naar beneden. Zo even 5 minuten laten piepen en hij is nooit meer op de trap geweest :)
 
Voor grotere honden is traplopen gewoon slecht!
Een grote hond loopt heel anders een trap op als zon klein keffertje, daar weleens aangedacht?
En spieropbouw doe je echt niet dmv traplopen :+ Daar heb je de fiets voor etc..
Mijn ouders doen al 15 jaar aan hondensport, dus ik weet wel zo ongeveer waar ik over praat :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top