Polini VS Malossi MemrbaanKlepjes

Na 10 minuten vlammen was mijn polini klep kapot. Misschien al eerder zelfs. Maar dit lag waarschijnlijk aan mijn experiment, ik was wat te ver gegaan :). Klep was afgewerkt en zag er netjes uit rubber op membraan huis enz. Ik miste 2 hoeken en er was een laag carbon van de klep losgelaten.

Polini kleppen houden niet van meer dan 30% lift dat is mijn conclusie...:rolleyes:

Nou maar een ander huis gepakt en lift wat meer beperkt, kijken wat ermee gaat gebeuren. :D
 
Mijn membraan platen zijn altijd verrot .. grote carb en aardig vermogen spelen ook mee he .. vulling carterdruk enzo voort
 
Maar gebruik je dan de groene of de blauwe polini Bart?

Die groene blijven bij mij ook gewoon heel, maar zou de overstap naar blauwe dan veel uitmaken?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Nog nooit een gerafeld carbon-klepje gehad... Zowel Polini als Malossi, standaard of VL13-membraan...

Ze gaan ook alleen op brute setups kapot.

:p

Geintje...
 
Originally posted by Thomas
Maar gebruik je dan de groene of de blauwe polini Bart?

Die groene blijven bij mij ook gewoon heel, maar zou de overstap naar blauwe dan veel uitmaken?

Waarschijnlijk geeft het een voelbaar verschil, dan is het op de bank dus zeker aardig wat...
 
uit mijn blauwe polini is ook een hoekje, heb er nu polini groen in zitten. binnenkort maar weer eens kijken of ik daar wat aan ga doen
 
Originally posted by Thomas
Dat gebeurd bij die van mij dus ook. Maar Joel raadde mij toch die blauwe aan omdat je vermogen dan hoger wordt. Polini groen vindt ik wel fijn, die gaan niet zo snel kapot, maar zijn wel een stuk dikker :(

Waarom is dit dan Joel, want als je die blauwe zou gebruiken die zijn veel dunner dus heb je kans op een brute setup dat die toch veel eerder kapot lopen
 
Originally posted by PoliniEvoAerox
Waarom is dit dan Joel, want als je die blauwe zou gebruiken die zijn veel dunner dus heb je kans op een brute setup dat die toch veel eerder kapot lopen

Zoals Thomas al aangaf is het waarschijnlijk gunstiger voor het vermogen, de levensduur is echter korter...

En het opschuren is om het rafelen te verminderen, als de randjes glad afgewerkt zijn zal het minder snel scheuren.
 
Dus er het gaat er meer om voor welk merk je kiest want echt merkbare feiten kwa vermogen verschil zit er niet. Trouwens ik heb eerst ook die groene polini klepjes gehad voor meer dan een jaar en nix mis mee en ik heb ook een brute setup dussss...
 
PoliniEvoAerox, houd jij het er dan maar op dat er geen verschil in vermogen komt naarmate je andere diktes plaatjes gebruikt...

Dan hou ik het erop dat het wel zo is, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ik je nu hier niet ga vertellen wat dan wel het meeste vermogen opleverd :p

Ga er maar eens mee testen;)
 
Originally posted by Jacco
PoliniEvoAerox, houd jij het er dan maar op dat er geen verschil in vermogen komt naarmate je andere diktes plaatjes gebruikt...

Dan hou ik het erop dat het wel zo is, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ik je nu hier niet ga vertellen wat dan wel het meeste vermogen opleverd :p

Ga er maar eens mee testen;)

Lijkt me wel duidelijk, ik heb al een paar keer geroepen 0.30mm plaatjes te nemen...
 
Back
Top