Polini VS Malossi MemrbaanKlepjes

PoliniEvoAerox

Well-Known Member
Ik had een vraag zit er verschil tussen de polini of malossi membraan klepjes?? Zo ja wat?
Want ik wil mijn orgineel membraan weer gaan gebruiken (minarelli) Maar daar passen die malossi twee kleps plaatjes (gele) van VL 14 niet op Omdat deze breder zijn alleen die van polini En ik wil geen 4 kleps hebben omdat ik daar slechte ervaring mee heb. Kan iemand mij verder helpen?
 
Advertisement - register to remove this

er zit verschil in flexibiliteit ja, verder zweer ik bij malossi plaatjes, dat zou ook malossi geiheid kunnen zijn, maar ze laten mij tot nog toe niet in de steek ;)

Verder kunnen de juiste plaatjes best wel wat kleine wondertjes verrichten voor je vermogen ;)
(en bij de betrouwbaarheid @ topvermogen, dat wil nog wel eens plaatjes vreten :P)
 
Toch heb ik eerder Polini Plaatjes gehad voor dat ik dat VL 14 kreeg en die hielden het langer dan die Malossi. Maar zit er zo dan geen verschil in???
 
Feiten? Dan houd het op bij de naam.

Goed er zijn verschillende diktes voor beide merken. Misschien dat er nog verschil is tussen de manier van "vlechten". Haaks t.o.v. 45 graden vlechtwerk.
 
Om even een 'mening' te geven.. rij al bijna 2 jaar rond met malossi-carbon klepjes (niet dezelfde..), en ze zijn nooit gaan rafelen, scheuren, afgebroken oid... met hebo cilinders.. (alu) dus ook niet op std 50.

Greetz
 
Dan geef ik me ''mening'' ook wel.:p
Ik rij al een half jaar met std.tuned cilinder met malossi membraan plaatjes.
En daarna nog paar maanden athena ovaal , en nu uiteindelijk met een polini evo tuned.
Nog steeds niks mee aan de hand:)
 
kwestie van paar keer vlammen:

poliniklepjes.JPG
 
Dat gebeurd bij die van mij dus ook. Maar Joel raadde mij toch die blauwe aan omdat je vermogen dan hoger wordt. Polini groen vindt ik wel fijn, die gaan niet zo snel kapot, maar zijn wel een stuk dikker :(
 
Het kapot gaan gebeurt vooral bij membranen zonder rubber klepzitting, zoals de geheel kunststoffen Polini (niet de Evo op Piaggio) en minarelli standaard membranen.

Ik heb met zowel Malossi als Polini plaatjes de ervaring dat ze kapot kunnen springen (beide 0.30mm) misschien eens Hebo plaatjes proberen?

Werk de plaatjes wel altijd even af voordat je ze monteert, dat wil zeggen schuur de randjes even op met fijn schuurpapier.

En dat een andere dikte plaatjes behoorlijk wat kan schelen voor het vermogen ben ik ook al achter...
 
heb toen ook een tijd gereden met eerst 70cc malossi sport, reed goed, en is ook nooit gaan rafelen of iets dergelijks...
en daarna op standaard, en tot nu toe zitten die daar al op, en zijn nog helemaal ok...
 
Ik heb teringlang gereden met WITTE polini plaatjes, in ice zit bigvalve met blauwe plaatjes. Na run of 30 @ testbank nog geen probz mee......
 
Ik heb zon 950 km met Malossi Carbon plaatjes gereden,geen probs mee gehad,heb nu wel nieuwe gekocht maar ze waren nog aardig ok.
 
Back
Top