Polini Sec. Vertanding Problems.

Lieuwe

Super User
Ik heb dus een 14/48 Polini Sec vertanding voor mijn ZipSP.

Ik heb deze 2e hands van Aidix gekocht, alleen ik heb het volgende probleem:

Originally posted by Aidix
Ook hier geldt dat hij kant en klaar is: op de polini tussenas zit al een standaard runner tandwiel geperst dus je kan hem zelf in je scooter bouwen zonder tussenkomst van dealer.

Op de tussenas zit dus een origineel Runner tandwiel gemonteerd en die vindt het niet zo leuk om met mijn origineel ZipSP primair tandwiel te draaien :D

Maar wat is nu de beste oplossing ? Is er een pri tandwiel te krijgen voor men ZipSP die goed met dat ding overweg kan of moet ik dat Runner tandwiel van tussenas afhalen en origineel ZipSP tandwiel erop zetten en is dit wel mogelijk ? (oliepers oid?)

Ow ja en is dit ding langer of korter dan de originele vertanding ? Het is dus een 14/48. Heb niet zoveel verstand van die verhoudingen heb dat ding gewoon gekocht. Maar wat wil je ook voor 20€ gloednieuw ding :p

Advertisement - register to remove this

Heb ik gelijk nog een vraagje wat ook wat aansluit bij deze topic.

Ik heb dus een Runner poulie met een Polini Speeddrive, deze wou ik eerst gebruiken voor men ZipSP. Maar dit kan niet want as je alles vastdraait zit het hele zooitje vast, de as is dus te kort (volgens Arne paste het wel maarja.. dus niet).

Kan ik nu niet een Primaire Runner as nemen en die monteren, ben ik ook gelijk van probleem 1 af en ik heb betere poulies achter (nu origineel :|)

Men grootste zorg is alleen dat de ZipSP primaire as niet word gelagerd in het carterdeksel en de Runner wel. Dit zal Piaggio niet voor niets doen neem ik aan (Runner as is ook langer). Dus kan ik problemen verwachten als ik een Runner primaire as monteer ?

Is dit btw niet meer shit voor pro forum, want ik heb geen zin in n00bs die hun ideeen vertellen. Straks draai ik die primaire as aan gort @ 13000+ toeren en dan ben ik dus wel de lul.

Last edited:
Scooterforum ole :| Heb je een keer een serieuse vraag en dan durft niemand meer wat te zeggen.

Ok maar ik heb nu dus al MHR Poulies voor men Zip dus de problemen zijn wel zon beetje weg. Zet tussentandwiel van Zip wel over.

Alleen men laatste vraag is er nog 14/48 korter/langer dan origineel ?

14/48 is langer, is voor Typhoon geloof ik. Voor Zip is de Malossi vertanding 14/47. Vertandingen zijn echt zwaar klote bij Piaggio, echt puzzelen. Vertel eerst eens hoe oud je Zip is, dus of je secundaire as geperst moet worden of met een seegerringetje bevestigd is.

Of die as gelagerd is boeit op zich niet, ok gelagerd zal wel iets steviger zijn maja belangrijk....

Sec vertanding zit alleen met een borgringetje vast gelukkig:W Dus niet zon irritant geperst ding.

Ik moet het polini tandwiel van de tussenas op de zip tussenas persen. Het past allemaal verder wel perfect duz.

En Arne jij moet toch wel weten dat ik nu geen Runner as meer ga monteren :D

Back