Polini Evo 70 Pen10 of de Hebo Manston Replica 70cc???

Evolµtion

Well-Known Member
welke van de 2 denk je dat het hardst zal gaan ? ik wil echt een goed topvermogen halen en een goeie topsnelheid. grtz


Sonic LC: Cilinder:Airsal T6 70cc vlinderpoort Uitlaat:Hebo Gara (oud model) Krukas:Carenzi competition, Carburateur:21mm met malossi membramen Luchtfilter:TNT racing Vario:Hebo Koppeling:MHR
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou toch nog even w8en met een top cilinder aanschaffen als ik jou was... aangezien er heel wat meer bij komt kijken als je een Evo wilt gaan rijden....

Als je tog voor die Evo wilt gaan zal je tog een andere uitlaat moeten aanschaffen, vario,carb..etc. anders haal je tog niet het maximale uit die cilinder en dat wil je tog?
 
Evolµtion said:
ja ik wil idd het maximale maar ik denk niet dat ik ga groter gaan dan die 21carb maar idd kzou wel een goede uitlaat en vario kunnen gebruiken en ander inlaatstuk enz...


Je hebt echt een plaat voor je kop he :|

je vernaait eerst een Airsal T6 vlinderpoort..
dan loop je 2 verschillende cilinder met elkaar te vergelijken "een replica en een top cilinder" :rolleyes:
en daarna wil je het maximale uit een evo gaan halen en daarbij je 21mm carb houden :|
Er komt echt meer bij kijken dan alleen maar een evotje aanschaffen ander pijpy en maar weer gaan rijden :L
 
weet ik ook wel men airsal is niet echt kapot gwn lamgereden zit al redelijk veel km's op ik weet niet welke cil ik ga nemen daarom wil ik eens wat voorstellen horen, ik wil gwn een heel goed presterende cilinder en eventueel ander uitlaatje want met men hebo gara op een middeltoerige of hoogtoerige cilinder ben ik niet veel of het is voor een straat setupje.
 
dpr,speed,hr4 al dat soort pijpjes..
en als vario.. een mhr2000 of een evo vario..
En als je er niet te veel verstand van heb..
laat het dan monteren en afstellen..
Dan gaat hij echt hard..
 
het is een beetje me hobby dus ik regel het liever zelf natuurlijk als ek der echt nix van snap of als het echt niet lukt zal ik hem wel binnen doen maar tot nu toe hebbek hem nog nooit ergens binnen gedaan altijd zelf aan gesleutelt. grtz
 
Kijk eens een beetje bij projecten met evo setups. Die willen er vaak het meeste uit halen. Sommige rijden met 28mm carbies. Neem nou maar stage6pro, gila met c16, 21mm en multivar ofzo. Die cilinders zijn te betalen, maar als je een evo laat vastlopen is het even wat anders :o.
 
ja dat is waar maar ik wil echt pk's heb wel nog maar max iets van 10-11pk gehad met die airsal en dat begint wat saai te worden ik ben die pk's veel te gewoon geworden en heb echt iets bruters nodig. scheelt dat veel 11pk met 15pk? ik wil toch zeker minimum iets tussen de 15-20pk halen. Grtz
 
Gewoon voor Polini Evo 70cc gaan! Is een goede en sterke cilinder! mooie timing! Cilinders lopen niet gauw kapot! wil ook goed lopen op 21mm! Een Jolly Moto 70cc uitlaat doet et ook zeer goed op deze cilinder! koppelings zijn voor latere zorg! Maar zoals iedereen al zegt is de uitlaat het belangrijkste van je hele setup! een hebo gara is een zeer slechte uitlaat voor een evo! Je moet een vrij hoogtoerige uitlaat hebben! Evo70cc of Jolly Moto 70 of C20 etc! en als je die Evo cilinder laat tunen dan kun je gaan denken over een c21 of c30! maar dat is extreem hoogtoerig en vereist veel testwerk bij het afstellen! maar met een 21mm carb wil die wel goed lopen! 24mm of 28mm vlakschuif etc. zijn alleen voor het optrekken! Je kan het beste je blok ook laten aanpassen! zodat de spoelkanalen mooi op elkaar aansluiten! je kan je blok ook extreem laten aanpassen maar dan moet men aan het blok gaan lassen of opvullen met devcon! dit is allemaal om de interne flow te verbeteren! En je moet natuurlijk een binnenrotor monteren, ook voor latere zorg maar ook zeerbelangrijk voor een betere reactie! sneller optrekken! hier zit ook weer verschil in: vaste voorontsteking en variable! variable geeft je net weer dat beetje extra om beter uit de bocht te komen! Maar zorg eerst dat je die cilinder hebt en laat je blok hierop aanpassen! ik zou alleen stage 1, spoelkanalen matchen! dan sluiten de spoelkanalen van je blok mooi op die van je blok(meteen even nieuwe lagers!(skf c4)! Krukas zou ik gewoon laten zitten als het een vollekrukas is!(volle wangen!) Dan ga je opzoek naar een hoogtoerige uitlaat! daarna opzoek naar een binnenrotor! liefst PVL digitaal!!!(goeie ervarings mee! beter dan hpi en malossi en polini!)! Dan ga je opzoek naar een overrange set!polini of malossi! en dan eventuel andere vertanding! Werk gewoon stap voor stap en ga niet haasten! Ga eerst opzoek na materiaal en bouw het stap voor stap op!
 
Rally LC said:
regel gewoon een binnenrotor en een gilardoni evo dan heb je ff genoeg pk, maar zou tog eerder richting 24mm vlak gaan

Gilardoni evo nog wel ? Nieuw type zkr :rolleyes:

At ts.
Leuk setupje:
Evo 70
c20
hpi2005
24 mikuni
vl14
top 24mm spruitstuk
Power one as met eventueel c4 lagers
Mhr vario
Delta clutch of hebo verstelbaar oid.

Als je dit laat afstellen op testbank moet er zeker boven 15 pk haalbaar zijn ;).
 
ge leest gelijk men gedachten hehe

Evo 70 (moek nog halen)
c20 (moek nog halen) maar ik zit te twijfelen tussen de HRII en de C20
hpi2005
21mm (hebbek)
vl14 (moet ik nog halen)
21mm spruitstuk (moet ik nog halen)
Carenzi krukas met c4 lagers (hebbek)
Mhr vario (moet ik nog halen)
Delta clutch (hebbek)

aleen van carbu ga ik wa lager gaan :p 21 vinnek goed genoeg ken een maat met een 19mm carb en die haalde ook 15-16PK maar was van hem wel een Hebo Manston getuned
 
Back
Top