polini evo 1 ac uitlaat?

Ruben1234

Well-Known Member
ik ga een leuk straat scootertje bouwen
er komt op waarschijnlijk:

evo 1 ac 70cc, andere krukas, koppeling, vario, 21mm carb,

Omdat ie nog op straat moet kunnen zonder al te vele gezijk over t geluid heb ik een vraagje.
Valt er met yasuni c20 ook normaal 50-60 te rijden zonder een sprintgeluid?
En hoe zal dat lopen met Yasuni R? Ik weet t gaat inhouden, maar kan iemand zeggen hoeveel % ongeveer? Zal het echt héél veel gaan schelen?

edit; is trouwens minarelli horizontaal:)
 
Advertisement - register to remove this

Standaard uitlaat op evo xD? naait ie dan niet gelijk vast enzo en loopt voor geen meter:p?

waarom zou dat?

heb het wel eens gedaan en liep zeker niet slecht! wel zit er onderling verschil in std uitlaten , zo weet ik dat een std oud type yamaha uitlaat het heel goed doet op 70cc , maar 1 van Aprilia SR www weer een stuk minder.

tuurlijk , in verhouding met de c20 zul je in vermogen inleveren , maar het is toch het 1 of het andere..
 
85/90 echte km's zou je wel moeten kunnen halen , maar dat ligt ook aan de overbrenging..

ik heb met een aerox met 7occ Polini gietijzer (std versie , niet corsa) 90/95 echte km's gehaald met std Aerox '98 uitlaat , Polini vario , Polini snaar en langere overbrennging , trok extreem lekker op ook!

daarom snap ik ook niet dat je zulk hoogtoerig spul wilt gebruiken terwijl dat eigenlijk niks meer brengt aan plezier , meer lawaai en meer opvallen voor Politie..

en bouw je er een begrenzer op en laat je deze 60/65 lopen op de rollenbank valt het niet eens op , en krijg je mischien een kleine bekeuring..
 
ja ik weet het, ik vind t geluid wel leuk enzo maarja mensen hier in de wijk niet. De wouten ook niet helaas. En er wonen hier van die nsb'ers die gelijk de wouten bellen als ik 1x met 20km pu voorbij kom.
 
naja , je trekt wel aan het korste einde..

ik zou me er ook niet zo druk om maken ,en ik zou ook liever hebben dat iemand een beetje gas geeft ,want dat geluid is beter te doen dan dat irritante gepruttel..

maar er zijn mensen die het vreselijk vinden , ik zoek meestal een middenweg , dus niet onnodig heen en weer scheuren steeds en proberen netjes te rijden gewoon.
 
Ik zou zo'n scooter niet eens allrisk verzekeren, als hij uit ''2005'' komt. In 2005 zijn alle scooters op kenteken gezet, het kan goed zijn dat jou scooter nog veel ouder is, 1998 ofzo.
 
heb nu erop;

Polini evo70 ac cilinder
c20 bidalot uitlaat
mhr rhq krukas
21mm delortho carburateur
polini spruitstuk
s6 vario
polini koppeling
mhr vl12 membraam

sproeier 88, rollen weet ik niet uit me hoofd (geen overtoeren), polini gele veeertjes, rode malossi drukveer... Looopt nu iets boven de 100... kan beter toch? iemand idee'en?
 
je eindsnelheid is al behoorlijk hoog voor een luchtgekoelde met std vertanding , dit maakt of veel overtoeren of de boel is nog lang niet goed afgesteld..

dit zal normaal al bij zo'n 85 teveel toeren gaan draaien.

een standaard vertanding van een neo's is 13-52 , en de secundaire is 12-44 , als je dit uitrekend en je rekent dit uit met een malossi 13-44 is dat amper langer , dat heeft dus weinig nut.

ik gebruik meestal de (polini) 15-42 secundaire vertanding.

daarmee moet een gezonde evo makkelijk wheelie's kunnen maken... vooral een 70cc!!
 
Back
Top