polini evo 1 ac uitlaat?

Ruben1234

Well-Known Member
ik ga een leuk straat scootertje bouwen
er komt op waarschijnlijk:

evo 1 ac 70cc, andere krukas, koppeling, vario, 21mm carb,

Omdat ie nog op straat moet kunnen zonder al te vele gezijk over t geluid heb ik een vraagje.
Valt er met yasuni c20 ook normaal 50-60 te rijden zonder een sprintgeluid?
En hoe zal dat lopen met Yasuni R? Ik weet t gaat inhouden, maar kan iemand zeggen hoeveel % ongeveer? Zal het echt héél veel gaan schelen?

edit; is trouwens minarelli horizontaal:)
 
Advertisement - register to remove this

Wuntke

DDL Tjoening
Als je 50/60 wil rijden, waarom neem je dan geen dr70 oid.... is imo echt overdone om dan een evo ervoor te gaan gebruiken.

Wat is uberhaupt je bedoeling ermee? Want je doet het met een reden... een standaard goed afgestelde scooter trekt ook lekker op en loopt wel/ook 50/60.
 

Ruben1234

Well-Known Member
haha nee niet altijd 60 rijden maar wel als er wouten in de buurt zijn enzo... En moet toch rustig de woonwijk uit kunnen rijden zonder een tyfus herrie... Als ik de wijk uit ben natuurlijk vol gas xd
 

Vinnie

Well-Known Member
dat zal ook liggen aan welke filter je gebruikt.
een R of c20 zit volgens mij niet super veel verschil in, de R zal iets meer gedempt zijn..

een R zal het op een standaard evo70 AC wel aardig doen denk ik.. die zijn standaard niet super bruut getimed
 

Ruben1234

Well-Known Member
mwhaa waarom? ik heb altijd al met 21mm gereden (roze top) dus ik zie het probleem ervan niet... Tja dat beetje benzine, boeiend...
 

Vinnie

Well-Known Member
daar zal het niet zo zeer aan liggen, zal niet super veel meer verbruiken.
eerder zal het makkelijker af te stellen zijn imo. maar met een 21mm kan het ook prima lopen hoor..
 

Vinnie

Well-Known Member
wat is in jou ogen een sprintgeluid ?

als je hetzelfde geluid wil hebben als een startende sprintscooter dan zul je moeten kiezen tussen herrie of geen herrie..
dat geluid komt vaak door een open filter en het aantal toeren dat zon apparaat draait. Dat toerental ga je met een R nooit halen (wat ook heuelemaal nie nodig is).
 

melf #50

Well-Known Member
het probleem zal juist zijn dat als je rind de 50/60 rijdt dat DAT nou net opvalt..

wil je snel rijden ontkom je gewoon niet aan geluid..
 

melf #50

Well-Known Member
nou , het volgende punt is als je met een R op zo'n evo gaat rijden kun je net zo goed met een gietijzer cilinder oid gaan rijden...
 

Ruben1234

Well-Known Member
naja dr70+yasuni r of evo +yasuni r, dan weet ik toch wel zkeer dat die evo harder gaat hoor:p zal niet veel schelen, maarja kan voor een leuk prijsje zon blokje krijgen:)
 

Ruben1234

Well-Known Member
Zo. alles zit erop, rijd best redelijk, maar kan beter. heb een probleem, als ik half gas of minder geef bouwen de toeren wel op maar gaat ie echt niet rijden ook al ga ik er naast staan. Dus al wil ik met 20km pu de wijk uit rijden rij ik al half gas en dus beetje veel toeren. 1ste dag, gelijk 1 die de wouten had gebeld...-.- Iets aan te doen?
 

melf #50

Well-Known Member
mja , dat is logisch , je powerband word een stuk krapper , en pakt pas bij een bepaald toerental aan , en dat zal bij halfgas dus niet gebeuren , je moet wel even volgas geven..

dat heb je dus met zulke cilinders met zulke uitlaten..

gasnaald mooi in het midden of 2e stand van onder ,luchtstelschroef op 1,5 slag en niet meer aanzitten , alleen de hoofsproeier afstellen moet voldoende zijn..

jij wilt met zo'n setup rijden , en dat reageerd gewoon zo , dan moet je er een std uitlaat onder zetten ,dan maakt ie veel minder lawaai , maar komt veel makkelijker weg..
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top