Pijp op 2F4R

Status
Not open for further replies.

ErikN

Well-Known Member
Aangezien ik mss met een 2F4R ga rijden zoek ik een pijp.

Ik kan wel een pijpje laten maken (DPR etz...) maar ik vroeg me af, of er mss een van de Yasuni, Malossi, Hebo etz... pijpjes leuk (kunnen) lopen op een 2F4R.

HR5 Lijkt me opzich geen slecht pijpje erop (kwa toeren waarop de HR5 is gemaakt: 13,500-13,800) (ja ik weet het dat het een 70cc pijp is :P)

Ik weet ook dat je dit het beste kan testen, maar omdat de 2F4R keuze nog niet vast staat, zoek ik het eerst liever een beetje uit wat er goed op zou kunnen.

Advertisement - register to remove this

Kijk naar DJ's slider, die rijd met een Metra Pro Race pijp. Loopt ook erg leuk :D Uitlaat flens van die uitlaat komt ook volledig overeen met cilinderflens van 2f4r, dacht ik.

Kijk naar DJ's slider, die rijd met een Metra Pro Race pijp. Loopt ook erg leuk :D Uitlaat flens van die uitlaat komt ook volledig overeen met cilinderflens van 2f4r, dacht ik.

Is niet waar, flens grote is vele malen groter dan uitlaatschacht van cilinder. Daarnaast zijn uitlaten die goed lopen op 2fast piaggio niet te vergelijken met mina. Ik heb zelf een 2fast op mina en heb al veel uitlaten getest. Van de fabrieksuitlaten lopen de c21 en prorace wel goed op 2fast, toch valt er met een 80 cc ontwerp aanzienlijk winst te halen....

1 opmaat laten maken bij ABTuning...

Over de prestatie van ABT (geheel) ben ik niet echt tevreden, ze zijn een beetje tam met het tuun en pijp gedoe. ABT pijp valt dus af.

Het zal wel JS pijpje worden of iets van DPR
(eerst bekijken of ik devenitief met een 2f4r kitje ga rijden)

Word het geen hand gemaakt pijpje, dan word het iets van een Team06, HR5 of Pro race fabriekspijpen.

Over de prestatie van ABT (geheel) ben ik niet echt tevreden, ze zijn een beetje tam met het tuun en pijp gedoe. ABT pijp valt dus af.

Word het geen hand gemaakt pijpje, dan word het iets van een Team06, HR5 of Pro race fabriekspijpen.

Niet om ABT te verdedigen , maar Aftershock had ook een ABT pijp en die scoorde dus wel even tegen de 25pk met zn 2f4r op zn peugeot carter.

Dus de uitlaten hebben wel degelijk potentie.

En op mina valt de MHR zowiezo al af

beetje loos dit, je vraagt aan andere mensen of ze ervaringen hebben hiermee en vervolgens trek je je eigen conclusies, vraag dan gewoon niks... ABT is gewoon 1 van de beste uitlatenbouwers in nederland op gebied van bromfietsen. Uitlaten van hun presteren echt wel goed...

Ik weet genoeg dus gooi er een slotje op :)

@ Tommy: Het kan makkelijk dat ze prima pijpjes maken :) maar mijn ervaring is gewoon een stuk minder ermee. (ABT pijp heb ik ook getest op een 7T)

Status
Not open for further replies.
Back