Piepen van cilinder?

RocketTuner

Mina vert power
Ik heb dus zonet een nieuwe cilinder gestoken op m'n next. Het is een TNT 50cc alu cilinder. Alles goed en wel tot we hem willen starten. Na een 30tal keer gekickt te hebben start hij uiteindelijk. Toen ik een beetje gas gaf merkten we dat hij een beetje piepte. iets van grriiiiii. grooooeeeee...
Direct de brommer afleggen, en es opnieuw proberen: zelfde probleem.
toen keken we naar wat het zou kunnen zijn, maar we wisten het niet. Ik zei, laten we es de cilinderkop afdraaie en kijken of het daar nog allemaal pluis is.
Nu halen we de cilinder af en zie ik een klein "schreefje" in de wand. Het is eigenlijk geen schreef, maar een lijntje van 2mm breed waar een beetje materiaal weg is. Het vreemde is dat die lijn niet staat op de plaats waar de segmenten of cilclipsen zitten... Nou steken we es alles terug na goed gecheckt te hebben, en starten opnieuw. Deze keer met een originele uitlaat om het wat beter te kunnen horen. Nog steeds hetzelfde piepen...

Is dit de cilinder???

Ik heb zonet een filmpje gemaakt maar weet geen site om dit op te hosten :(
 
Advertisement - register to remove this

niet gewoon je keerringen:+? heb ik ook eens gehad. ff in olien aan de binnenkant en klaar

edit(of je heb je alleen je cil veranderd? geen nieuw as en lagers?
 
kir said:
niet gewoon je keerringen:+? heb ik ook eens gehad. ff in olien aan de binnenkant en klaar

edit(of je heb je alleen je cil veranderd? geen nieuw as en lagers?
Wel, kheb idd enkel nieuwe cilinder gekocht.
Kheb de brommer "vastgelopen" gekocht dus heb hem nooit horen draaien, tzou wel kunnen dat het de krukas/lagers zijn...
 
melf #50 said:
ik denk dat of je krukas of je lagers niet meer goed zijn , een vastgelopen cilinder kan behoorlijk wat schade veroorzaken aan andere draaiende onderdelen
grrr, ok dan, vanavond komt er iemand kijken en als die er ook zo over denkt, zal ek effe de krukas deruithalen en kijken of het dat niet is...
 
Ok, mijn maten vroegen eer ze kwamen op msn nog es of ek em in gang wou steken of het nog steeds zo was...
Ik haal em uit, kick, start in een keer, luister zéér goed, geef enkele keren gas, laat hem een minuutje draaien, en hij piept blijkbaar niet meer :D
lol, kzal seffes de cilinder eens afhalen om te kijken of dat lijntje niet groter is geworden ofzo...
More updates tonight :p
 
Back
Top