Smooren en Piepen achter rem?

Fakey

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik had even een vraagje over mijn Yamaha BWS Spy.
Deze had ik 2e hands aangeschaft voor 300 euro (inderdaad weinig geld)
Maar tja dan mag je ook wel wat problemen verwachten en die zijn er zeker.
Zo is hij niet afgesteld en nog wat dingen.
Waaronder het volgende:
1. Mijn achter rem piept, het is wel mijn achter rem, en het is geen rem schijf (dus ik gok een trommelrem maar ik weet het niet zeker zo veel verstand heb ik er nog niet van O-) )

En ten tweede krijgt hij volgens mijn vader te WEINIG brandstof in de motor.
We hebben laatst de carberateur er al afgehad.
Dit was een Del'Ortho carberateur ik heb geen flauw idee hoeveel streeps, niet naar gekeken.
Maar hij smoort dus...
Als ik er op rijd moet ik de choke (Die we er laatst dus opgezet hebben) open en dicht doen na z'n beetje elke bocht om hem weer op vol gas te krijgen.
En soms lukt me dat niet eens en moet ik helemaal tot stil stand komen en dan de choke open gooien wil ik weer op snelheid kunnen komen (Anders valt hij uit)
Heeft iemand een idee waar dit nog meer (of anders) aan kan liggen behalve te weinig brandstof? of is dat de enigste oorzaak?

Hartstikke bedankt alvast
-Bryan
 
Advertisement - register to remove this

Hey Bryan

1. Haal je achterwiel er af en kijk of je nog voldoende voering op je remschoenen zit, dit kan een oorzaak zijn van piepende remmen.

2. op dell'orto carb. staat meestal aan de zijkant het typenummer en de maat (bv. PHBG19/PHBN175/PHBN12 etc etc)

en wat betreft het gebruik van de choke kan duiden op een te kleine sproeier. Haal je bougie er is uit en kijk wat voor kleur die heeft. Zwart is te rijk, grijs is te arm en "koffie met melk bruin" is goed. Kijk ook of er nergens valse lucht word aangezogen !

Wat is trouwens de rest van de setup, of helemaal standaard ?
 
Last edited:
van die piepende remmen had ik ook last
heb voor 15eu een rms setje remschoenen gekocht
probleem was verholpen en remde vele malen beter ;)

voor de carb denk ik grotere sproeier omdat je de choke moet gebruiken

suc6;)
 
Beste jens,

Dankje voor het advies.
Ik kan je tot mijn spijt niet zeggen wat de rest van me setup is aangezien het een 2e hands scooter is en degene waar ik hem weg heb had er 0,0 % verstand van.
En idd moet ik eigenlijks even kijken hoeveel streep die carb is.
Mijn vader wil de gasnaald veranderen volgens mij 2 tanden lager (kan dat?)
Maar ik hoor inderdaad overal dat ik een grotere sproeier moet hebben en ik denk het ook.
Maar mijn vader wil er niet aan :S
En hij wil de cilinder etc. er ook niet uit hebben (echt stronts irritant aangezien ik er zelf niet genoeg verstand van heb (weet er wel WAT over maar niet alles)) en ik denk niet dat hij het wiel er af wil halen :S maar ik zal het even door geven en we zullen zien.
En we hebben er woensdag meen ik een nieuwe bougie op gezet dus tja :S
En het is nou pokke weer dus ga ik ook niet rijden :p
En waar zou zoal valse lucht aangezogen kunnen worden???
Want in mijn luchtfilter zit eigenlijks wel een groot gat aan de kant van het wiel...
Het liefste ropte ik die hele motor er onder weg en bestelde ik een compleet nieuwe originele set maar jah zoveel geld heb ik niet :p.
We gaan er morgen mee bezig en ik zal even kijken.
Nogmaals bedankt voor de info
-Bryan
 
Mijn vader en ik hebben vandaag even gekeken.
We hebben de carb los gehad en de toevoer van benzine bleek nogal...tja...goor te zijn waardoor er niet genoeg benzine in kwam.
Dit hebben we schoon gemaakt (compressor doet wonderen)
En we hebben de knipperlichten aangesloten (nou ja knipperautomaat gekocht :p).
maar nu hebben we nog steeds het probleem dat het kickstarten (geen electrische start) niet wil...jah wil wel maar naar een lange lange lange lange tijd....
Verder moeten we gas geven als we kicken wil hij aan slaan...
Het rijden gaat nou godzeidank zonder...of i.i.g. met minder smoren als voorheen. Echter trekt hij hem nou enorm langzaam weg en zodra iemand achter op zit gaat hij ongeveer (voor me gevoel) iets van 20-30 km/p/u.
Me pa denkt dat de sproeier idd groter moet.
Dit zit er nu op:
PHBN 12 Del'Ortho met een 80 sproeier....zou dit idd te weinig kunnen zijn?
m.v.g. Bryan
 
zoals je mij al zei kijk even na de kleur van de bougie:p
mijne trok ook zeer slecht op maar ik heb vanmiddag een nieuw setje strakkere trekveertjes gekocht en nu trekt die perfect op alleen nog dat die inhoud dan :(
maar misschien helpt het bij jou ook.
 
Vaak bij oudere scooters loop de rem hendel bij het achter wiel niet lekker en bijft hangen je moet het wiel eraf halen eventueel remblokken vervangen en de hendel los maken busje uit het carter tikken voorzichtig natuurlijk anders slop je de boel even smeren het busje bedoel ik en dan weer in elkaar zetten.
 
Back
Top