piepen van vivacity

sr racing team

Powered by Malossi
hallo,

Ik heb al een tijdje gereden met een malossi sport 70 , op std. krukas , en elke keer als ie boven 80 km/u (op teller) uit komt krijg je een piepend geluid uit het blok.. Zodra ik het gas los laat piept ie nogsteeds totdat ie onder de 75 ofzo komt, en dan word het steeds wat minder...

Ik heb er al een nieuwe zuiger ingezet, maar piept nog steeds errug hard...
(EN het is trouwens NIET degene in mn profiel, deze heeft alleen een sport 70 , en een gianelli pro 6 uitlaatje ...)

Alvast bedankt

p.s. het is geen piepend geluid met interval ofzo, van piep piep , maar gewoon pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep :p
 
Advertisement - register to remove this

Ja daar dacht ik zelf eigelijk ook aan, maar stel ik rijd (ondanks piepen , ) 90 op teller, en ik laat gas los, dan wacht het ff met piepen , en begint bij de 80 á 75 pas weer :?

[nOObvraag] En wat zou het aan de vertanding zijn? De lagers, of vertanding zelf ? [/nOObvraag]
 
Dus het piept alleen als je gas geeft, en niet als je zonder gas te geven hard uitrijdt? Of piept het altijd als je boven de 80 rijdt, ongeacht of je gas geeft of dat je aant remmen bent?

DE tanden op je tandwielen razen op top met ong. 20k rpm langs elkaar. Metaal op metaal geeft nou eenmaal een kinky geluid bij dergelijke snelheden ;)

Het kan overigens ook je snaar zijn, welke langs je carter schuurt. Je snaar ligt op top helemaal buitenlangs je vario, en kan dan bij je vario boven of onderin je carter aanraken. Niet erg goed voor de levensduur van je snaar..
 
Last edited:
peugeot vertanding giert wel vaker en is niks om je zorgen over te maken , de enige manier om dat eruit te krijgen is om een compleet nieuwe vertandingset erin te zetten en dat wil je ook niet neem ik aan.

maar kijk anders eerst eens je poullies ,v-snaar etc. even na , mischien zit het daar wel in..
 
het is waarschijnlijk niks wat hierboven gezegd is, ik had het namelijk ook met mijn zenith.
waarschijnlijk is het je V-snaar die wanneer je met hoge snelheid rijdt contact maakt met het carter, dit is simpel te controleren door je carterkap eraf te halen en te kijken of je in je carterkap bovenin of onderin een zwarte streep ziet staan, als dit zo is dan weet je waar het piepen vandaan komt. je kunt er niks aan doen. zoals ik al zei ik heb het zelf ook. heeft niks met je vertanding oid te maken.
 
Cipher said:
Het kan overigens ook je snaar zijn, welke langs je carter schuurt. Je snaar ligt op top helemaal buitenlangs je vario, en kan dan bij je vario boven of onderin je carter aanraken. Niet erg goed voor de levensduur van je snaar..

Maar ik ga het even kijken, bedankt iig ! :*
 
Back
Top