zit een multivar op, weet niet of daar een verschil in zitZou het lekker erbij laten zoals het zo uit de fabriek komt. Neem aan dat ze bij piaggio een goede vario kunnen maken ook wel kunnen bedenken hoeveel ruimte tussen vario en half poelie hoort te zitten.
als ie strak zit zit ie een beetje over de bus heen jazit de snaar dan over de bus al heen dan?
ga het wel met de shims proberen, toch apart dat je hier vrij weinig over kan vinden, dus de shims tegen de vario ramplaat aan en dan die bus over de as schuiven? niet de vario met bus er eerst op dan een ring tegen de bus aan?
ga ik ze achter zettenPersoonlijk vind ik het beter om geen vulringen te hebben in het gebied waar de riem komt.
ga ik ze achter zetten
Dus tegen de kering
Waar achter?
Je bedoelt toch niet achter het rollenhuisdeksel (ramplaat) mag ik hopen...
Als je dit doet schuift het hele spulletje naar voren, hierdoor staan de vario en koppeling niet meer recht t.o. elkaar.
Wrijving neemt dan al snel toe waardoor je snaar gaat verbranden en de poelies enorm gaan slijten.
Of begrijp ik het verkeerd?
Ja je begrijpt het verkeerd. Je snaar kan nooit scheef staan. Dit is omdat je vario een hoek heeft. Met shimmen zet je de snaar hoger of lager op de vario.
Aja ik weet ook niet waarom die daar zit eigenlijk en denk dat die 1 mm nergens verschil in maaktKan zijn dat ik het verkeerd begrijp wat de topicstarter schrijft, maar wat betreft het shimmen zelf weet ik heel goed hoe het werkt. Als je het goed leest staat er dat hij dit achter het rollendeksel wil plaatsen!
(Simsa zegt zelfs tegen de keerring)
Op die plek werkt shimmen simpelweg niet en schuift het spul gewoon naar voren!
Shimmen of opvulringen plaatsen doe je voor de variobus, of je plaatst een andere variobus (of de juiste snaar).
De vario zelf is het enige onderdeel dat over de bus heen schuift, de rest niet!
En alle poelies hebben een hoek!? Dus het argument dat de snaar niet uit het lood kan staan, is volstrekt onjuist.
Oh achter de ramplaat. Ik heb het dan inderdaad verkeerd gelezen. Dan heb je inderdaad gelijk. Dat doe je alleen als je ramplaat of vario je carter raakt.Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp wat de topicstarter schrijft, maar wat betreft het shimmen zelf weet ik heel goed hoe het werkt. Als je het goed leest staat er dat hij dit achter het rollendeksel wil plaatsen!
(Simsa zegt zelfs tegen de keerring)
Op die plek werkt shimmen simpelweg niet en schuift het spul gewoon naar voren!
Shimmen of opvulringen plaatsen doe je voor de variobus, of je plaatst een andere variobus (of de juiste snaar).
De vario zelf is het enige onderdeel dat over de bus heen schuift, de rest niet!
En alle poelies hebben een hoek!? Dus het argument dat de snaar niet uit het lood kan staan, is volstrekt onjuist.