Piaggio Zip trekt niet

Hallo!

Ik ben onlangs bezig geweest met een Piaggio Zip 25 2t uit 2005 op te voeren naar brom.

Ik heb al de geweldige tips gekregen waar ik naar zocht waardoor mijn setup inmiddels er zo uit ziet:
- standaard 50cc
- Malossi witte drukveer
- Malossi witte trekveren
- Standaard V-snaar
- Sproeier "64
- originele 7,5gr variorollen

Het probleem wat ik hiermee alleen ervaar is dat de scooter helemaal niet trekt.

De scooter loopt echt als een zonnetje stationair maar gaat pas rijden bij heel veel gas, en wanneer de scooter dan eindelijk rijdt trekt deze heel langszaam tot niet door naar net geen 20 km/h

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Lichtere rolletjes proberen? In heb gelukkig nog 5.3 en 6.5 grams rolletjes liggen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga het zeker proberen! Interessevraagje; Welk voordeel heeft het mengen van rolletjes? Is daarme het verloop soepeler?

Uitlaat is volledig standaard. Probeer er zo min mogelijk aan te doen qua opvoeren om de originele staat te houden, maar blauw kenteken heb je tegenwoordig niks meer aan haha
 
Update:

Na 6.5 en 7.5 gr rolletjes om en om er in gedaan te hebben en een sproeier 72 gemonteerd te hebben loopt de scooter slechter dan ooit.

Het maakt niet uit hoeveel gas ik geef maar de scooter gaat op geen manier vooruit.

Enkel als ik de luchtschroef voor 6 draaien naar buiten draai gaat de scooter een klein beetje maar wanneer deze eenmaal begint stopt deze direct met trekken tot een stilstand. Ik ga dan ook niet harder dan 5 km/u

Ik ben een beetje ten einde raad, heeft iemand ideeën? Alles is welkom!
 
Je sproeier is te groot.

Probeer eens 66 of 68 en lucht schroef 1.5 slag naar buiten

Heb je een 12.5mm of 17.5m carburateur?

Kwa rollen moet je goed zitten.

Het kan ook zijn dat je uitlaat dicht gekoold is.

Zou je misschien een video kunnen maken van het optrekken?
 
Thanks voor het meedenken!

Ik ga zeker even proberen om met een "66 te beginnen, hopelijk doet dit wonderen

Carburateur is volledig standaard, gok dat bij een Zip 2t dat gewoon een Dellorto 12.5 is.

De uitlaat lijkt wel prima door te lopen, als ik mijn hand voor de uitlaat doe krijg ik aanzienlijke druk van de uitlaatgassen, maar wanneer ik bij de scooter ben maak ik wel eventjes een video :)
 
Aangezien alles standaard is denk ik dat je uiteindelijk nog wel lager uitkomt met sproeier. Eerst even 66 proberen dan bougie kleur bekijken.


Mijn 50cc setup

50cc
12.5 sproeier 60
17.5 sproeier 68 (huidig)
Arrow sport uitlaat, sito model.
Malossi vario
Witte druk en trekveren

74gps
 
Back
Top