piaggio zip trekt niet op

floris015

Well-Known Member
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij wellicht bij kunnen helpen. Ik heb zelf weinig ervaring wat betreft het sleutelen maar met behulp van internet ben ik wel het een en ander te weten gekomen en ben ik zelf gaan sleutelen.



Ik heb onlangs een tweedehands Puch Zip 25 2T gekocht. Als ik ’s ochtends mijn scooter start (met kickstart want de accu laadt op dit moment niet op maar dat los ik zelf nog wel op) dan moet ie net als de meeste oude scooters even warm worden maar dan rijdt ie ineenkeer goed weg. Als ik dan vervolgens na even rijden stil sta en ik wil dan wegrijden dan komt ie niet vooruit. Al helemaal niet als ik een heuveltje of bruggetje op moet. Als ik het heuveltje af ga rijdt ie wel weer vrij snel weg. Vanaf 15 a 20 km/h pakt ie ‘m op en rijdt ie heel goed (top 52 km/h). Als er een zwaarder persoon op zit of ik zit er samen met iemand anders op komt ie nadat ik stil heb gestaan ook niet vooruit.

Als ik vervolgens mijn scooter uit doe en ik ga na, pak ‘m beet, 30 minuten weer rijden dan rijdt ie zo ineenkeer weer weg.



Het lijkt er dus op dat hij koud beter rijdt dan als hij warm is. Ik heb ‘m vorige week naar de scootershop gebracht en die hebben er even naar gekeken maar die zeiden dat het veel tijd zou gaan kosten om alles te controleren en dat daardoor de prijs erg hoog zou gaan worden. De volgende dingen heb ik zelf al gedaan:



-Carburateur nagekeken en schoongemaakt

-Nieuwe bougie erin (kleur is goed zei de scootershop)

-Nieuwe v-snaar erin

-lichtere rollen erin gedaan

-Uitlaat eraf gehaald en mee gereden (dan komt ie niet boven de 10 km/h)



Kunnen jullie mij misschien aanwijzingen geven waar ik nog meer naar moet kijken/onderdelen die ik moet vervangen? Uiteraard rijdt hij nu te hard en zal ik ‘m zelf gaan begrenzen wanneer hij weer normaal optrekt.



Alvast bedankt voor jullie moeite!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top