Piaggio zip 50cc iget met powercommander trekt niet door

Boet.am

New Member
Ik heb een piaggio zip iget 50cc 4t3v uit 2019. Deze liep 51kmh met alleen een malossi multivar en 6.5gram rollen. Nu heb ik er een powercommander v2 in gezet en de rollen vervangen voor 7.5 gram. Door de powercommander zou hij een hogere top moeten hebben en sneller moeten trekken. Nu is wel het geval dat hij wat sneller trekt, maar als ik boven de 51 ga begint hij te haperen.

Ik heb een scooterzaak gebeld of mijn ecu ge-update zou moeten worden maar die zei dat dat niet zou helpen.

Ik heb deze powercommander gekocht bij joeyschaar, en in zijn video op YouTube werkte het wel en trok de scooter door richting 60/65.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Goed ingeleerd? en heb je alle filmpjes omtrent de scooter gekeken? meestal doet hij er wel meer aan namelijk.
Heb hetzelfde gedaan als hij deed in de video, alleen heb ik mijn luchtfilterslang niet veranderd. Maar in de video loopt hij zonder luchtfilterslang ook rond de 60. Voor de rest het zelfde gedaan als de video. De begrenzer werkt ook wel want ik voel dat hij bij 50 wel wilt doorpakken en nog meer kan geven, alleen bij 51/52 begint hij te haperen en pakt die niet door.
 
OK.... dus kan niet aan de vertanding liggen.
Ps ... volgens mij is de Powercommander slecht`s een begrenzer , en win je er geen Topsnelheid mee, daarvoor moet en je een andere ECU Installeren.
Betreft Joey Schaar :
Joey kan het leuk brengen op You-Tube , echter zijn afstellingen zijn op "gok Basis "
Zijn Race Scooters kan hij zelf niet eens afstellen , daarvoor gaat hij naar Klaaswaal , naar Dennis van DDL Tuning .
Dus van Dhr Schaar heb ik geen hoge Pet op. ( mooie Dozen Schuiver ).Meer een doorsnee Fietsenmaker.
 
Last edited:
OK.... dus kan niet aan de vertanding liggen.
Ps ... volgens mij is de Powercommander slecht`s een begrenzer , en win je er geen Topsnelheid mee, daarvoor moet en je een andere ECU Installeren.
Betreft Joey Schaar :
Joey kan het leuk brengen op You-Tube , echter zijn afstellingen zijn op "gok Basis "
Zijn Race Scooters kan hij zelf niet eens afstellen , daarvoor gaat hij naar Klaaswaal , naar Dennis van DDL Tuning .
Dus van Dhr Schaar heb ik geen hoge Pet op. ( mooie Dozen Schuiver ).Meer een doorsnee Fietsenmaker.
Idd daar heb je een punt. Hij gebruikt een andere ecu unit. power commander is idd een begrenzer.Meestal gebruikt hij ook een andere cilinder.. waar vaak 75 max gehaald word.
 
OK.... dus kan niet aan de vertanding liggen.
Ps ... volgens mij is de Powercommander slecht`s een begrenzer , en win je er geen Topsnelheid mee, daarvoor moet en je een andere ECU Installeren.
Betreft Joey Schaar :
Joey kan het leuk brengen op You-Tube , echter zijn afstellingen zijn op "gok Basis "
Zijn Race Scooters kan hij zelf niet eens afstellen , daarvoor gaat hij naar Klaaswaal , naar Dennis van DDL Tuning .
Dus van Dhr Schaar heb ik geen hoge Pet op. ( mooie Dozen Schuiver ).Meer een doorsnee Fietsenmaker.


Ik denk dat je tuning en `scooter kan hij zelf niet eens afstellen` niet door elkaar moet halen.

Hij gaat voor tuning naar DDL ja.. Wilt nog niet zeggen dat hij niet kan afstellen.
Overigens wil ik meneer schaar niet verdedigen, maar je moet wel geen dingen zeggen waar nergens op slaan.
Vind dat als iets gezegd word wel aan 2 kanten belicht moet worden..

Denk niet dat je het zelf leuk zou vinden als je door iemand zwart word gemaakt.
 
waarom gokt hij altijd met zijn Rolletjes ???? Zo werkt dat niet, een paar 10den kan al groot verschil brengen .... ... Ik denk dat er .. X in moet ...
Banden maat of banden druk kan al verschil uitmaken , zelfde met de lengte en breedte van de Vsnaar .., wat dat je van Hoofdsproeier.
Als het ingewikkeld word , gaat hij naar Dennis .

Kom op man ... Ga bij Joey werken .
 
OK.... dus kan niet aan de vertanding liggen.
Ps ... volgens mij is de Powercommander slecht`s een begrenzer , en win je er geen Topsnelheid mee, daarvoor moet en je een andere ECU Installeren.
Betreft Joey Schaar :
Joey kan het leuk brengen op You-Tube , echter zijn afstellingen zijn op "gok Basis "
Zijn Race Scooters kan hij zelf niet eens afstellen , daarvoor gaat hij naar Klaaswaal , naar Dennis van DDL Tuning .
Dus van Dhr Schaar heb ik geen hoge Pet op. ( mooie Dozen Schuiver ).Meer een doorsnee Fietsenmaker.
Hij gebruikte in zijn video de originele brom ecu van in dat geval een Vespa sprint. Maar daarbij zegt hij dat het ook past op een zip. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. Misschien zou het kunnen dat mijn ecu ge-update moet worden.
 
Ik heb het idee dat die Power Commander V2 niet van Malossi is .......
Wil je sneller ... zal je toch een andere ECU moeten installeren , die Power Commander is slechts een begrenzer , en win je geen snelheid mee.
 
waarom gokt hij altijd met zijn Rolletjes ???? Zo werkt dat niet, een paar 10den kan al groot verschil brengen .... ... Ik denk dat er .. X in moet ...
Banden maat of banden druk kan al verschil uitmaken , zelfde met de lengte en breedte van de Vsnaar .., wat dat je van Hoofdsproeier.
Als het ingewikkeld word , gaat hij naar Dennis .

Kom op man ... Ga bij Joey werken .


Hij krijgt anders wel al die euro 5 scooters stuk sneller.. En die rollers heeft hij dan zelf getest en gevonden.. En dat roller bankje wat hij heeft laat anders wel postieve waardes zien.. Je kan natuurlijk achter elke dingetje iets zien.

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat hij een professionele afsteller is..
 
Back
Top