zippito pepito
Member
Yo mensen,
Ik heb paar dagen terug mijn secundaire (originele) Piaggio Zip 2000 4t2v vertanding vervangen voor Malossi 15/47.
Heb ze laten persen door een scooterzaak, en toen zei die vent me dat ik "moest opletten dat de tandwielen niet tegen elkaar aan zouden gaan schuren".
Schijnbaar zitten die Malossi tandwieltjes net een beetje anders, waardoor er meer speling is en de kans bestaat dat ze dus langs elkaar af gaan draaien als je die speling niet zelf goed oplost.
Ik heb geprobeerd dit te ondervangen door een extra ringetje erbij te stoppen op de as tussen de 2 tandwielen in, maar uiteindelijk na even prima ermee gereden te hebben werd ik bij gas loslaten keihard afgeremd met een slijptol-geluid uit de karter, waarbij mijn conclusie is dat de vertanding dus alsnog tegen elkaar schuurt.
Mijn vraag dus:
Wat moet ik doen om dit op te lossen? Het feit dat die knaap me ervoor waarschuwde zegt me dat dit dus standaard het geval is en op een bepaalde custom manier ondervangen moet worden. Punt is alleen dat je niet kunt zien hoe de wieltjes uiteindelijk zitten want dat komt allemaal pas bij elkaar als je de transmissiedeksel incl. vloeibare pakking en achterwiel en alles erop hebt zitten, en dan is het al te laat.
Daarom voordat ik het opnieuw probeer graag even advies van iemand die hetzelfde heeft ingebouwd en daarbij wellicht een goede oplossing heeft gevonden.
En dan nog het volgende: hoe lang moet er gewacht worden met transmissieolie erin kiepen om de vloeibare pakking te laten uitharden?
Alvast dank!
Ik heb paar dagen terug mijn secundaire (originele) Piaggio Zip 2000 4t2v vertanding vervangen voor Malossi 15/47.
Heb ze laten persen door een scooterzaak, en toen zei die vent me dat ik "moest opletten dat de tandwielen niet tegen elkaar aan zouden gaan schuren".
Schijnbaar zitten die Malossi tandwieltjes net een beetje anders, waardoor er meer speling is en de kans bestaat dat ze dus langs elkaar af gaan draaien als je die speling niet zelf goed oplost.
Ik heb geprobeerd dit te ondervangen door een extra ringetje erbij te stoppen op de as tussen de 2 tandwielen in, maar uiteindelijk na even prima ermee gereden te hebben werd ik bij gas loslaten keihard afgeremd met een slijptol-geluid uit de karter, waarbij mijn conclusie is dat de vertanding dus alsnog tegen elkaar schuurt.
Mijn vraag dus:
Wat moet ik doen om dit op te lossen? Het feit dat die knaap me ervoor waarschuwde zegt me dat dit dus standaard het geval is en op een bepaalde custom manier ondervangen moet worden. Punt is alleen dat je niet kunt zien hoe de wieltjes uiteindelijk zitten want dat komt allemaal pas bij elkaar als je de transmissiedeksel incl. vloeibare pakking en achterwiel en alles erop hebt zitten, en dan is het al te laat.
Daarom voordat ik het opnieuw probeer graag even advies van iemand die hetzelfde heeft ingebouwd en daarbij wellicht een goede oplossing heeft gevonden.
En dan nog het volgende: hoe lang moet er gewacht worden met transmissieolie erin kiepen om de vloeibare pakking te laten uitharden?
Alvast dank!